Adventismul lui Florin si Vasile

Da, e pe bune. Cind am aflat de mutarea disciplinara a lui Florin Laiu, i-am trimis felicitarile mele. “Promovarea” asta plutea in aer de ceva vreme – o adulmecam de pilda asta toamna. Face bine la suflet sa te afli din cind in cind si de partea cealalta a baricadei, transformat de ochiul binevoitor al unor prieteni din ciine credincios la stina in lup in blana de oaie. Evident, face si mai bine la suflet sa fii pur si simplu “epurat”.

Ii dau dreptate varului admin cind zice ca profesorul Laiu n-are nici in clin, nici in mineca cu directoratul unui centru de studii misiologice. Dar ce-i nou in faptul ca, dintr-un prost simt al datoriei (in ambele sensuri ale cuvintului), Florin accepta sa se iroseasca? Ma rog, sa lasam destinul profesorului in grija ingerilor care-i urmaresc cica foarte curiosi povestea.

Un pic mai interesanta pentru observatorul terestru e evolutia adventismului romanesc. Unui zelos descreierat al bisericii i se trece usor cu vederea faptul ca se intimpla sa fie si pedofil, in timp ce unuia dintre cele mai bine mobilate si lucide creiere ale bisericii, la fel de zelos, nu i se poate ierta ca uneori… gindeste. Eu cred ca nu mai e mult pina cind adventistii din Romania vor fi adventisti asa cum sint catolici catolicii din America – biserica zice ca e pacat sa folosesti contraceptie, o covirsitoare majoritate a enoriasilor ii arata bisericii degetul de la mijloc.

97 Responses to Adventismul lui Florin si Vasile

  1. K-troll spune:

    Poli,

    Vezi ca nu se poarta peste chiloti. Nici kiltul, nici Meinungul.
    (mersi de corectura :rotfl: )

  2. baba proasta spune:

    #49 | Written by K-troll
    Babo,
    Vorbitul despre sine la persoana a treia, altminteri foarte ioanin si biblic, poate fi si semnul unor probleme de sanatate.

    Si asta care se descrie “sectant, primata, rahat paranoic” la cine se refera, la sine folosind persoana a treia sau la o alta persoana? Vad ca toti sunt acum doctori. O fi si asta vreo boala; boala de a fi doctor. Cu cut toti ceilalti sunt mai bolvani, cu atit tu esti singurul sanatos. Na! ca am devenit si eu doctor cit sunt de proasta. Cind stai cu nebunii, sau ma rog, cu doctorii, devii si tu … la fel. Lasa-l pe poli nu-l mai indemna sa-si puna pantalonasi sau vreo fustita ca el tocmai asta si vrea, ca sa nu ascunda ceea ce vrea el ca altii sa vada la el. Ce vreti, daca la partea de sus nimeni nu are ce sa vada la el, macar sa-i vada partea de jos. Nu e omu’ prost!

  3. GLADIATORUL spune:

    Pentru cei ce sarbatoresc azi…

    Hristos a înviat!

  4. poli-flame spune:

    Apropo de corecturi, K, ma asteptam sa-l taxezi pe Aurel ca se lasa salutat intr-o latina agramata. Deh, e prea ocupat cu ce ascund eu sub fusta :)

    Gladi, adevarat a inviat? :)

  5. GLADIATORUL spune:

    poli i

    (Si) Pentru mine, da.

  6. poli-flame spune:

    Atunci, adevarat a inviat! :)

  7. K-troll spune:

    Poli,

    Parca era ebraist, nu latinist. Pax (cum) tibi!

    Ascunzi ceva?

  8. K-troll spune:

    Babo,

    Pai ala este paranoic, o zice tocmai eticheta. Pe care a purtat’o cu mandrie.

    Acum nu’si mai pune altele, ca e ocupat sa’si coasa o stea mare si galbena, in sase colturi, pe haine. Ca sa fie fericite diverse scursuri cu care se intalneste pe forumuri si sa aiba asupra cui sa’si arunce cocleala unei existente stupide si insignifiante.

  9. Beni Plesa spune:

    Samson,Ediorgu.Anubis.ianis,Poli.Mr-k -primata (om in devenire),Baba proasta ,Emma,Gladiatorul si tuturor celor ce cred in faptul istoric al invieri ;–un calduros –Isus a inviat din morti ,cu moartea pe moarte calcand–.

    Filipeni cap 4 vers..8–9

    “”De acum incolo fratilor ,orce esste ADEVARAT,orce este Nobil,orce este DREPT ,orce este curat si demn de iubit ,orce este demn de ADMIRAT –Daca ceva este EXCELENT sau plin de DEMNITATE –la aceste lucruri SA MEDITATI si sa puneti in practica si pacea lui Dumnezzeu va fi cu voi.

    Filipenu cap 3 vers 7-11

    “”Tot ceea ce in viata am conssiderat de valoare ,acum le consider ca o pierdere in comparatie cu Isus.Le considere ca un gunoi ,si as dori sa fiu gasit avand neprihanirea LUI si nu avand o neprihanire a mea ce vine din tinerea LEGIi,o neprihanire ce se primeste prin credinta si incredere in lucrarea facuta de EL in locul meu,.Vreau sa cunosc pe Isus si puterea invierii LUI si binecuvantarea de a fi partas suferintelor LUI ,devenind ca el in moartea SA si astfel sa fiu pe deplin salvat printr-o sanctifivare facuta de Duhul SAU.””

    Ferice de cei in viata carora acest mod de gandire este dominant ,iar pentru cei care inca nu au ajuns si se lupta impotriva lui Dumnezeu sau se lupta pentru ca prin faptele lor sa fie acceptati de Dumnezeu,dorinta mea este ca intr-o zi sa se trezeasca la realitatea adusa de Isus .

    Ouale rosii si placintele sint bune ,dar fara Isus ca realitate obiectiva ,nu vor aduce nici o implinire in viata celor se delecteaza cu ele.

    Happy easter !!! Isus a inviat.

  10. ianis spune:

    Beni (si restul “vesticilor” cuprinsi de evlavie)
    In Romania (ca si in celelalte tari ortodoxe, care merg pe stilul vechi) Pastele e cam peste o saptamana. Ar fi o jignire pentru majoritatea romanilor sa le urezi de paste de pe acum.

    O sa iti uram si noi peste o saptamana, sa vedem cum pica :D

  11. baba proasta spune:

    #8 | Written by K-troll
    Babo,
    Acum nu’si mai pune altele, ca e ocupat sa’si coasa o stea mare si galbena, in sase colturi, pe haine. Ca sa fie fericite diverse scursuri cu care se intalneste pe forumuri si sa aiba asupra cui sa’si arunce cocleala unei existente stupide si insignifiante.

    Si “scursurile” astea sunt cumva indragostite de Nietzsche, le cam pute Biblia, si vor sa aduca toata lumea la lumina aia alba ca pielea lor, sau ma rog, a coltilor lor, asa cum i-a invatat Darwin? Sa vedem daca supravietuiesc ei sau supravietuiesc aia carora le-a disparut teama de moarte chiar daca vad sarpele peste tot, chiar si pe pieptul lui Übermensch.

  12. beni Plesa spune:

    Ianis

    Am uitat ca esticii sinteti in urma .Am sa-ti mai transmit odata acest mesaj peste vreo saptamana. Mai bine de doua ori decat niciodata.

  13. emma spune:

    Dar cine decide daca un om lupta impotriva lui dumnezeu sau nu ?
    Fiecare are cate un dumnezeu, poate fi sigur ca dumnezeul lui e autentic ?
    Pe ce baza-si consolideaza presupunerile, pe o carte religioasa ? Daca sunt n.carti religioase, n.religii de ce-ar fi aceasta carte cea mai “inspirata” ?
    Pentru ca in ea ne regasim angoasele, nemultumirile, dar si partile rele ? Ea reprezinta partea malefica din om exportata la rang de virtute.
    Poate ca “traditiile” si manifestarile procesuale prin care lumea retraieste o forma de spiritualitate ( in ciuda absurditatii unor situatii) sunt de preferat unei trairi profunde dar total dezumanizante a religiei.
    Sarbatorirea pastelui cu tot spectacolul traditional se inscrie intr-un fel in cultura umanitatii. Omul nu devine mai bun, dar in acele momente se reunesc familii, se sarbatoreste ceva ( nu ca la romani unde limita e deseori depasita).
    Teama de moarte exista si va exista la omul inchistat , limitat la serpuirile vietii, depasit de strigatul realitatii.
    Se vede clar cum o religie borcanizata cand ii desfaci capacul se altereaza brusc. Nu e capabila sa inalte o alta forma de spiritualitate decat f. greu .
    E o religie care afecteaza psihicul, inchide inima si suprima cunoasterea.
    Mai bine o traditionala masa de paste si o biblie aruncata pe apa paganismului decat o citire automatizata, o recitare de povesti nemuritoare si o frica nejustificata de moarte.
    Nietzsche a anuntat moartea unui cosmar, dar cine e in stare sa-l lepede in realitate ?
    Un om a fost rastignit de sistem si nu numai ca a invins sistemul dar a devenit emblema sistemului. E pacat ca a fost adoptat in sprijinul fanatismului si a devenit legenda care a cotropit umanitatea in mod negativ, altfel decat si-a propus.
    Cred ca Isus a zis sa facem toti ca el, sa invingem moartea, sa devenim una in gandire, simtire si tel.
    Atat timp cat telul nostru e sa facem binele, sa lucram pe acest pamant , cu toata capacitatea noastra de intelegere si nu aiurea in iluzii eterice care este Creatorul acela care ar considera scursura facerea de bine si inutila realitatea simtirilor ?
    Sunt atatea de facut pe lumea asta ! In loc sa umblati cu cersitul biblic mai bine cu ajutorul dat acestor micuti .
    Si atunci care este dumnezeul ala care ar spune, nu ?

  14. K-troll spune:

    @ BP

    Pai de ce nu va puneti in fruntea unei cruciade a Martorilor lu’ Metafora sa veniti sa’i aduceti la zi pe inpoiatii astia de estici? Cu tancu, normal, ca al’fel nu’i scoti pe varii astia ai lu’ Borat din noroaiele lor.

  15. NIMENI spune:

    Nu vor sa faca victime. Vor doar sai lumineze cu lumina de la Ierusalim.

  16. ASUL spune:

    Desfaceti si voi o sticla de ” sangele lu isus cristos ” sa sarbatoriti cum se cuvine asa mare sarbatoare religioasa.

  17. ASUL spune:

    #9 | Written by Beni Plesa

    “Samson,Ediorgu.Anubis.ianis,Poli.Mr-k -primata (om in devenire),Baba proasta ,Emma,Gladiatorul si tuturor celor ce cred in faptul istoric al invieri ;–un calduros –Isus a inviat din morti ,cu moartea pe moarte calcand–”

    La ma-sa visand… Daca tot a inviat ii dau eu o paleta si-l trimit la culcare pe nenea mnezau cristos asta, ce tot atata propaganda.
    Pupai-ai moastele !

  18. study_nature spune:

    Poli a oferit aici un link de descarcare a studiului care probabil a dus la demiterea lui Florin Laiu de la ITA – “The Sanctuary Doctrine: a critical-apologetic approach”. Am sa citez pe larg din ultima parte, “Practical Suggestions”, pentru ca ideile si modul de abordare mi se par relevante si pentru ca mie mi-au sporit, inca o data, aprecierea fata de FL:

    Adventist prophetic (eschatologic, apocalyptic etc.) studies need continual revision and progress, in the light of new hermeneutic and exegetic approaches. This is the task of all our theologians and of all our community of faith. Our responsible authorities (BRI, BRCs) should encourage constructive theological endeavors in this field. First, to make a more thoroughful evaluation of the former critical approaches and suggestions; and second, to encourage the dynamic theological model of our pioneers.

    Probably the first necessary step is to promote a sound and realistic theology of inspiration, not only among theologians, but also among our community at large. The Bible study and the Spirit of Prophecy need to be revived and encouraged in our churches everywhere, in a respectful and critical manner. To make more open and more efficient such popular study, much depends on ministers’ concern or abilities to do it, and on the popularity of good written studies on the topic. Our pastors or teachers must be able to understand in a practical way how divine inspiration works, and thus we have to resume, in the most open manner, the task we silently abandoned in 1919 {nota mea: FL se refera aici la Conferinta Biblica din 1919, subiect despre care eu am scris, spre exemplu, aici si aici}. Without a decided and united effort, nothing good is to be realized.

    SDA theologians with all our present capacities should make of this fundamental topic a priority in our research. We cannot allow our central doctrine and message to remain in a provisional stage. We should not fear that being fair with the Biblical text or the Spirit of Prophecy might lead to a loss of faith. There are some risks in the dynamics of a fair and determined research, but there are more risks in a conservative inertia. {bine le mai zice!}

    It is wise to ask myself, if a doctrine so difficult for scholars should belong, with all its details, to our official doctrinal expostion, which so often functions as a creed and test of fellowship.295 {aici FL citeaza un material citat via Desmond Ford; bine a remarcat skeptic ca FL ar putea fi considerat un “Desmond Ford de Romania”; oare in oct 2011, data compunerii acestui al doilea draft al studiului, FL insusi si-a presimtit destinul?} This is not a militant position against this precious doctrine. But why should we go through so much difficult stuff in Leviticus 16 and Hebrews 9 and Ellen White, insisting on nonessential details and forcing the text, and why should we not express the doctrine of Daniel 8:14 in its essential truth: God’s Judgment as culmination of the eternal Gospel?

    A tentative statement on this doctrine, still in much need to be improved, as I perceive it, is following: [...] {nota mea: nothing new here}

    Theological details are not for a statement of beliefs; they are for personal and denominational research, preaching, seminars etc. Why should belief in the two apartments or in a hazy work of celestial cleaning, became more important than tithing, which is not a test of fellowship?

    Adventist theological advance depends much on the condition of a realist approach to the concept of divine inspiration of the Bible and Spirit of Prophecy. We must acknowledge our historical errors and perfectibility, and accept the reality that the understanding of E G White and of our pioneers is not necessarily the best exegesis to any Biblical passage in the year 2011. {e tragi-comic sa intrezaresti ca un paragraf de bun simt precum acesta inca are darul, in adventismul secolului 21, sa-i faca pe multi sa vada rosu in fata ochilor si sa devina razbunatori ca au fost deposedati de suzeta}

    These considerations are themselves liable to human errors, but hopefully and prayerfully, I expect them to do some good for the Adventist JuST, to stir our theological community toward a reevaluation of this nearly classified topic. {JuST = Judgment and Sanctuary Theology}

    In cazul in care pentru a descarca documentul vi se cere sa deveniti membri pe forumul pe care l-am indicat si nu doriti asta, il puteti lua direct de aici.

  19. leo spune:

    sunt filme titrate in lb. romana,
    nimeni nu pretinde ca are adevarul,
    nimeni nu vrea sa convinga pe nimeni.
    urmariti si alte filme titrate din biblioteca you tube.
    treceti-le la cap.-divertisment !

  20. emma spune:

    Asul

    Jesus Resurrection !

  21. ASUL spune:

    Nici o Resurrection, inapoi la culcare, ca se apuca crestinii sa-i bea sangele la beserica…

    O incurca mnezau in fiecare an de paste…

  22. emma spune:

    Asul

  23. ASUL spune:

    Parca s-a deschis conducta bisericii pe care curg pocaitii, rosii ca niste pesedisti …

    Numa bine pt golani de mers la agatat fetite credincioase…

  24. Paula spune:

    K-troll, sectant, primata, # 43
    Partea cu adevarat interesanta este insa felul in care construieste un continuum ‘spirito-profetic’ prin care povestea cu Lazar este considerata ireala pentru simplul motiv ca EGW zice asta, iar aia cu samariteanul reala integral din acelasi motiv.
    Daca se poate sa-mi spui unde gasesc aceste informatii.
    In care scriere a lui EGW se pot gasi aceste info.
    Multumesc.
    Paula

  25. K-troll spune:

    @ Paula

    Povestea cu Lazar:

    http://www.intercer.net/egw/index.php/COL/223/

    la 232:2.

    Samariteanul:

    http://www.intercer.net/egw/index.php/DA/435/

    la 435:1, de la jumatatea paragrafului.

    Banuiesc ca cifrele sunt paginile si paragrafele din vreo editie tiparita. Nu’s specialist in EGW, Poti intreba, daca nu te multumeste raspunsul meu, pe vreunul care e adventist. Dac’o mai fi vreunul aici pe site… :-)

  26. Paula spune:

    K-troll ,
    Multumesc foarte mult pentru info.
    Nu cred ca vreun adventist vrea sa stie despre asa ceva, ei o tin in brate pe acea persoana.
    Multumesc
    Sa ai o zi buna
    Paula

  27. K-troll spune:

    Paula,

    Pe care’l tin in brate? Pe Zoltan …, pe FL, pe EGW?

  28. Paula spune:

    K-troll
    Pe EGW, ea este cea care a format BAZS.
    Sunt prea multi care mananca o paine mare si alba de pe urma EI.
    Ei nu o sa renunte la EA sub nici o forma.
    Sa ai o zi buna
    Paula

  29. emma spune:

    Paula

    Asa este, pentru multi constituie un mijloc de trai. Dar sunt multi care traiesc in iluzie .
    Si sunt destui care atunci cand isi folosesc ratiunea si constientizeaza amagirea, exploreaza realitatea cu mintea, rece, brutal. Realitatea trebuie sa o simti si cu inima , numai ca multi si-au pus toata afectivitatea la picioarele idolului .
    Tot un fel de masini. Cand simti realitatea cu toata sensibilitatea fiintei tale, te dor toate, simti intunericul pe care-ai crezut ca-l dadusei la o parte.
    Numai atunci cand poti sa patrunzi, sa intelegi intunericul din viata ta, sa-l accepti ca facand parte din tine, poti spune ca ai adus lumina in aceasta necunoscuta, in adancul sufletului tau.
    E un fel de descoperire a propriei constiintei .

  30. ASUL spune:

    #28 emma

    E un fel de descoperire a propriei constiintei .
    In mare parte oamenii sunt inconstienti, le place confortul psihic, ignoranta, iluzia.

  31. Paula spune:

    emma & ASUL,
    Aveti perfecta dreptate , asa simt si eu.
    Multumesc.
    Paula

  32. ASUL spune:

    Paula, viata-i frumoasa dar e si grea cateodata. Ai mai mult de castigat daca o iei asa cum e, daca te uiti atenta la om cum functioneaza, sa stii cum sa-l abordezi, cum funcioneaza lumea, si daca poti sa accepti realitatea devine mai simplu totul, din cate am observat din proprie experienta, nu-i stres :)

  33. Paula spune:

    ASUL,
    Nu am anteles ce vrei sa spui.
    Nu vad legatura cu faptul ca egw este atat de importanta si viata frumoasa cateodata.
    Paula

  34. emma spune:

    Asul

    Asta s-o crezi tu !
    Te uiti la om si vezi cum functioneaza si rezolvi ce ?
    Il poti face mai bun, mai intelegator, mai plin de iubire acolo unde nu exista asa ceva ?
    Ce realitate trebuie acceptata in cazul femeilor abuzate , a copiilor abuzati de parinti ?
    Ce realitate trebuie acceptata cand nu poti trece hopul realitatii si ti se da in cap pentru asta in loc sa fii ajutat ?
    Ce realitate trebuie acceptata atunci cand incerci sa spui ceva si se rastalmeacesc toate, cand iti deschizi inima si poate ai nevoie de intelegere, de mangaiere si nu gasesti nicaieri ?
    Atunci singura realitate e aceea de a trai izolat de toti, de “realitatea” care e asa cum e si in care nu exista nimic bun. Unde-i frumusetea ?
    Poate exista iubire in inima omului asta nu inseamna ca tu personal ai parte de asa ceva . Trebuie sa accepti realitatea si sa traiesti asa. Atunci unde-i frumusetea de care vorbesti ?

  35. Razvan spune:

    Baba proasta,

    Ce-ti mai face ochiul stang? Au cam trecut zilele alea.

  36. K-troll spune:

    Razvan,

    Multumesc!

  37. prologos spune:

    white va sufla in ceafa mereu,
    e teama sau DOAR obsesie?

  38. emma spune:

    prologos

    Din partea mea White nu va mai sufla niciodata in ceafa.
    Nu mai e teama si nici obsesie , nu mai e nimic .
    Nu mai sunt stafii ale trecutului si nici judecati ale faptelor.
    Vreau alta cale fara obsesii care sa sufle in spate, doar ‘da” spus vietii .
    Un nou rasarit de soare fara umbrele trecutului si o schimbare totala din partea mea.

  39. ASUL spune:

    #32 by Paula

    Paula, fa abstractie de egw si uit-o, fa abstractie si de religie si de ce vrei tu. Asa fac eu. Nu m-am referit la egw. N-are sens sa te stereotipizezi, viata e cum ti-o faci.

    #33 by emma

    emma, nu ma intereseaza sa schimb lumea, oamenii sau altceva. Nu prea ma intereseaza sa ii fac pe altii mai buni sau mai intelegatori pt ca nu pierd vremea cu oameni care nu au nici cea mai mica doza de empatie si sunt fixati, indoctrinati, educati, etc… sa fie si sa faca intr-un fel.

    “Ce realitate trebuie acceptata cand nu poti trece hopul realitatii si ti se da in cap pentru asta in loc sa fii ajutat ?”

    Eu zic ca omul intr-o situatie din asta tre sa schimbe anturajul, si daca se complace si nu se ridica de pe fundul lui ori e emotiv ori depresiv, anxios, etc.. are o problema cu serotonina si o filozofie de viata deficitara ce nu il ajuta sa mearga mai departe singur sau cel putin sa fie in stare, inteligent, sa ii faca pe altii sa-l ajute.

    “Ce realitate trebuie acceptata atunci cand incerci sa spui ceva si se rastalmeacesc toate, cand iti deschizi inima si poate ai nevoie de intelegere, de mangaiere si nu gasesti nicaieri ? ”

    Pai eu stiu emma, poate tre sa mai ai rabdare, sa mai cauti si in alte parti fericirea, confortul si alte chestii ce orice om are nevoie de ele.
    Sau pur si simplu tre sa le lasi pe toate balta si sa te distrezi, ce folos atatea ganduri aiurea?
    De inteles oricum n-o sa te inteleaga nimeni niciodata decat acei oameni care au trait ceva asemanator daca nu exact ca tine.

    “Atunci singura realitate e aceea de a trai izolat de toti, de realitatea” care e asa cum e si in care nu exista nimic bun. Unde-i frumusetea ?”

    Asta nu e o solutie, printre altele tre sa mai alegi si ce crezi ca e bine pt tine sau te face fericita, si acel bine relativ daca nu exista se face.
    Si din cioburi poti face ceva frumos, nu e neaparat sa le arunci, putin lipici si cateva idei. Voila !

    “Poate exista iubire in inima omului asta nu inseamna ca tu personal ai parte de asa ceva . Trebuie sa accepti realitatea si sa traiesti asa. Atunci unde-i frumusetea de care vorbesti ?”

    Sa accepti realitatea inseamna sa o cunosti, sa traiesti asa inseamna sa te complaci, sa te dai batuta, sa te conformezi.
    Frumusetea e cand stii sa iti faci propria ta identitate, cand iti faci viata cum vrei tu nu, nu cum vor altii.
    Se invata, viata te invata, daca esti atenta la ea.

    mai vorbim ;)

  40. poli-flame spune:

    FL se poate consola cu gindul ca nu e deloc singurul academic “facut” pe la spate de fratii lui crestini. Si cu simpatia vehementa a lui Larry Hurtado.

  41. Rusu Jenica spune:

    Fata de toate postarile de aici dotesc sa imi precizez si eu punctul de vedere:
    Nu cred ca sistemul e gresit – mai ales daca unii s-au altii se gandesc la Biserica Adventista ca organizatie. Gresit e mentalitatea unor anumiti frati care se deplaseaza de limitele Sfintei Scripturi , inclusiv prevederile Manualului Bisericii , pe care eu il consider avand toate prevederile bazate pe Sfanta Scriptura – in privinta spiritului care conduce la luarea unor masuri ce privesc “aplicarea disciplinei” – fata de ceea ce unul sau altul considera ca e gresit , la unul sau la altul.
    Lucrul acesta doare.
    Din punctul meu de vedere consider ca intradevar doctrina Sanctuarului Ceresc e clar definita in Biblie – iar invatatura Bisericii AZS – e in armonie cu Biblia .

    Dar in privinta modalitatii in care fratii au procedat cu fratele Florin laiu – din punctul meu de vedere consider ca s-a gresit. Din cate am studiat pana acum sora EGW si practica Bisericii AZS – considera schimbarea unei persoane din functia de pastor/profesor in invatamant se impune in mod obligatoriu in caz de abatere , pe baza de imoralitate, indiferent daca intervine sau nu pocainta.
    In celelalte cazuri , inclusiv abatere doctrinara, daca exista parere de rau , daca exista cainta, nu se mai impun masuri, important fiind recuperarea celui care a gresit si nu “aruncarea cu piatra” , prin inlaturarea din pastoratie sau invatamant. Cred ca Biruinta lui Dumnezeu este mult mai mare atunci cand are loc indreptarea cuiva.
    Avand in vedere ca fratii de la Diviziune/Uniune au luat decizia ca fratele Laiu – poate ocupa functia de director al Centrului de Studii Rasaritene(Ortodoxe) – rezulta clar ca a intervenit cainta in viata acestuia – si nu se mai impunea mutarea de pe aceasta functie de profesor ITA. Eventual fratii din Comitetul Executiv al Uniunii Romane azs – ar trebui sa voteze sa ramana pe ambele functii si sa-l plateasca dublu – daca a considerat ca pana acum a putut ocupa functia de profesor ITA – si ca in prezent poate ocupa functia de director la Centrul de studii.
    Din comentariul fratelui Florin laiu – se desprinde durerea din inima ca fratii nu au procedat cu dragoste si aceasta lipsa de dragoste se vede tocmai in faptul ca a venit de undeva de sus o decizie care l-a afectat. Consider ca are dreptate. Unde sunt repsectarea pasilor prevazuti de Matei 18…ca sa te duci sa discuti cu el….si apoi daca nu intelege sa mai iei inca doi…si apoi sa-l spui Bisericii…DAR ATENTIE…nu pentru indepartare …ci pentru a-l face sa inteleaga ceva…iar daca a inteles si s-a indreptat – te bucuri , nu cauti sa-l inlaturi. Acesta e spiritul dragostei Ceresti – care e mentionat peste in Biblie si Spiritul Profetic.
    Dar cea mai mare durere e ca unii din Comitetul Uniunii au votat acest lucru …cand si ei au procedat la fel.

    Nu voi da nume aici – in aceasta postare publica – pentru ca destul ca Biserica e atacata din afara si nu are niciun sens sa ne mai atacam si noi public din interior- dar inclusiv din Comitet Executiv al Uniunii sunt frati care au predicat sau sustinut aceleasi idei ca fr. Laiu. O dovada o constituie cartea Chemarea Altarului – de fr. Roy Gane – publicata si in limba romana , la editura Majesty Press , Arad, Romania , 2003, si pe coperta careia si-au exprimat acordul fata de cele consemnate in cartea in cauza.

    Convingerea mea personala e ca daca fratii au luat decizia ca fr. Laiu poate ocupa functia de director la Centrul de Studii Rasaritene – atunci cu siguranta nu mai are abateri doctrinare – fapt pentru care nu se mai impune mutarea acestuia – ci ar trebui sa ramana in continuare profesor la ITA. Daca fratii considera ca e bun ca director acolo – sa-l numeasca in ambele functii – si sa-i mareasca salariul corespunzator.

    Deci nu contest aici – decizia fratilor din Diviune/Uniune care trebuie luata fata de o persoana care are abateri doctrinare – ceea ce caut sa indrept atentia este spre implinirea cu dragoste a scopului unei actiuni care implica disciplina – intrucat Manualul Pastorului , editia 1999, la pag. 132 prevede ca “Aminteste-ti doar ca disciplina fara dragoste nu este necesara niciodata” – iar daca cineva se intoarce si se indreapta – atunci zice Biblia ca e mare bucurie si trebuie sa aducem “vitelul pus la ingrasat si sa petrecem” – punandu-i hainele care ii confera aceeasi pozitie ca inainte – mai mult dandu-i si inelul familiei ceresti , respectiv aceeasi functie si drepturi . Luca 15,22-24.

    Imi mai vine un exemplu in minte – inainte de a incheia acest comentariu. E adevarat ca sora EGW nu a gresit nimic- ( asa cum , din punctul meu de vedere consider ca e in cazul fratelui Laiu – in privinta promovarii unei doctrine care nu se regaseste in invataturile Bisericii azs ) dar din partea unor frati de atunci astfel ca a fost trimisa in “lucrare misionara” in Australia desi se impunea prezenta ei , in America , unde era atunci centrul lucrarii misionare. Am citit aceasta in cartea Mesagerul Domnului – vol. 1 , autor Herbert Douglass, editura Viata si Sanatate, pag. 402
    Dar decizia a fost nedreapta: “Domnul nu a avut legatura cu plecarea noastra din America. El nu mi-a descoperit ca era vointa Sa ca eu sa plec din Battle Creek. Domnul nu a prevazut acest lucru, dar v-a lasat pe toti sa actionati in legatura cu imaginatia voastra…Prezenta noastra la centrul lucrarii era necesara si , daca ati fi avut discernamantul spiritual spre a intelege situatia , nu ati fi fost de acord cu deciziile luate. Dar Domnul cunoaste inima tuturor”

    Asa ca fratele Laiu – sa-l ajute Domnul sa aibe acelasi comportament ca al sorei EGW – sa mearga in noua functie si sa faca tot ce poate mai bine pentru cauza lui Dumnezeu, dand un exemplu bun cu privire la atitudinea pe care trebuie sa o aibe fata de hotararile conducerii bisericii, chiar daca sunt gresite si chiar si acestia au si ei aceleasi “pacate” , poate unele mai mari , altele la fel si altele mai mici” .
    E bine ca si-a exprimat punctul de vedere , pentru ca asa a facut si sora EGW, scriindu-le , celor din conducerea de atunci si in continuare sa faca tot ce poate mai bine iar apoi sa se roage – pentru ca daca va continua intr-o viata de credinta autentica – am convingerea ca Dumnezeu il va aduce inapoi sau va ramane in continure profesor ITA. Pentru ca ce este mai bine: Sa-l “muti” in functia de director sau sa-l lasi pe aceeasi functie unde sa avertizeze si el pe altii – aratandu-le ca poti fi amagit indiferent de pozitia pe care o ai si ca printr-o atitudine de neveghere poti sa propovaduiesti lucruri care nu sunt bune.

    Petru intr-o imprejurare, in sinceritatea lui, a sustinut si el anumite lucruri care puse in aplicare ar fi impiedicat Planul de Mantuire vezi Marcu 8,31-33.(Isus vesteste-te patimile si moartea Sa) Bucuria Mantuitorului “nu a fost schimbarea lui din functie” si mutarea la Centrul de studii Rasaritene – ci bucuria Mantuitorului si indreptarea lui Petru . Chiar si atunci cand a mai gresit de cateva ori – Marcu 14, 66-72 Tagaduirea lui Petru) Mantuitorul a lucrat pentru “functia si mantuirea lui Petru” iar cand s-a pocait , l-a lasat in aceeasi functie: Ioan 21,15-18 -“Paste mieluseii, oitele, oile Mele”

    Cu toata consideratia.
    fr. Rusu Jenica.

    PS 1 Daca – din cauza mai multor lipsuri de informatii fata de procedurile disciplinare – acest punct de vedere este gresit- imi cer iertare. Dar din cate am citit pana acum aceasta este convingerea mea. Daca sunt gresit rog pe frati sa ma ierte – si sa imi puna la dispozitie materialele necesare sa ma corectez dar pana acum asa am inteles din toate scrierile pe care le-am citit. Nu am pretentia ca sunt infailibil in gandire considerand ca numai Dumnezeu este asa – dar si unii si altii sa fim deschisi si sa ne ascultam unii pe altii , in aceasta privinta, iar daca ceva este bun sa luam aminte.
    PS 2 Din cate am citit fiecare biserica are propriile ei dogme asa cum membrii ei au ajuns la convingere ca sunt bune citind Biblia. E clar pentru oricine ca daca un angajat nu sustine valorile/dogmele/doctrina din care face parte – ci are vedere care se considera opuse, care in urma unor proceduri, stabilite de fiecare Biserica in parte, persoana in cauza , e schimbata sau inlaturata din functie. Deci problema in cazul fratelui Florin Laiu – nu e masura in sine – ci faptul unde , in ce fel si cum aplicam – procedura al carei scop trebuie sa fie indreptarea lui si nu aplicarea propriilor resentimente.
    PS 3 Deasemnea consider ca daca o persoana are alte convingeri interioare fata de doctrinele unei Biserici ( asa cum pot aparea avea unii membri ai Bisericii AZS) si crede ca anumite doctrine nu sunt bune , atunci cred ca sunt doua posibilitati:
    -Prima sa scrie si sa prezinte situatia pana la Conferinta Generala, Comitetul Special – si sa astepte punctul de vedere – iar daca vine sa-l accepte , avand in vedere prevederea din Manualul Bisericii referitor la “fratii adunati din toate campurile in sesiune” prin care Dumnezeu isi exprima vointa- cazul fericit.
    -A doua sa recunoasca public acest punct de vedere – ca nu mai are incredere “nici in fratii adunati in sesiune ” , “nici in doctrinele Bisericii” si sa isi dea demisia, cinsiderand acest fapt un act mai onorabil decat sa iti ascunzi intentiile – pana cand unul sau altul va fi nevoit sa ia o masura , astfel persoana in cauza avand posibilitatea sa isi infiinteze propria religie sau sa se duca la cei care crede ca el, decat cu buna stiinta sa lucreze impotriva bisericii care l-a angajat , putand face de acolo “lucrare misionara” (cazul nefericit). Pana si Domnul cand a fost intrebat , chiar de catre acuzatorii Sai, si stia ca raspunsul ii va atrage moartea, a spus adevarul si nu si-a ascuns identitatea ca este “Fiul lui Dumnezeu”.
    Bineinteles acest lucru din urma nu se aplica la fr. Laiu, ci am vorbit in general.

  42. NIMENI spune:

    41 | Written by Rusu Jenica

    Jenica tu unde te crezi vere la adunarea administrativa? Ce intelegi tu si credinta ta nu este etalon prntru nimeni pricepi. Aia ca tot ce crezi tu e dupa biblie las-o mai usor. Nimic din ce ai amintit tu in comentariul tau nu e biblic.

  43. Eduard Hanganu spune:

    Ceea ce este o surpriza referitor la indepartarea lui Florin Laiu de la catedra in ITA dupa ce a prezentat studiul sau privitor la anumiti termeni din Daniel 7 si 8 si interpretarea lor la Seminarul Bogenhofen in prezenta unor membri ai comitetului BRI printre care au fost Gerhard Pfandl si Frank Hasel este faptul ca indepartarea lui este o surpriza. Intr-o scrisoare de evaluare a studiilor lui Florin Laiu, Pfandl il amenintase deja privitor la consecintele care vor urma interpretarii lui “neortodoxe.”

    Ca prieten si partener in studii teologice al lui Florin Laiu de mai bine de 30 de ani, si fiind mereu la current cu studiile lui in toti acesti ani, am stiut ca drumul sau teologic il va duce inevitabil intr-o situatie cel putin similara daca nu mai rau.

    Desi am petrecut mult timp discutind impreuna multe probleme ale teologiei AZS i, educatia noastra scolastica s-a diferentiat. El s-a specializat in studii teologice in timp ce eu am studiat lingvistica la CUNY si Indiana State. Cred ca aceste specializari diferite ne-au oferit la amindoi posibilitatea sa ne apropiem de “cartofii fierbinti” ai teologiei adventiste intr-un mod prin care am impartasit perspective de cercetare complementare din care am beneficiat mult mai mult decit daca am fi fost specializati in acelasi domeniu.

    Studiile mele biblice abordate dintr-o perspectiva lingvistica moderna m-au convins tot mai mult ca “expertii” teologi Adventisti sau “arhitectii” care au definit pozitia contemporana AZS asupra sanctuarului, si in special de cei care au contribuit la cele sapte volume ale ciclului “Daniel and Revelation Committee Series” nu erau decit niste semidocti cu cunostinte sumare privitoare la interpretarea Bibliei dar cu o aroganta neobisnuita bazata pe convingerea ca Biblia nu mai avea nici un secret pentru ei. Aceste studii m-au convins deasemenea ca “Doctrina Sanctuarului” nu este mai mult decit on inventie teologica mediocra care nu poate fi sustinuta cu Biblia.

    Prima problema a “istoricismului” asa cum William Shea si altii il definesc este ca se bazeaza pe “principiul an-zi” care este de fapt o aberatie logica si lingvistica. Biblia nu contine nici o evidenta pentru acest “principiu” desi “teologi” Adventist au scris iarasi si iarasi carti si articole in care au prezentat “dovezi” in favoarea lui. In Septembrie 2003, Adventist Today a publicat articolul intitulat “A Linguist Examines the “Year-Day Principle” in care am demonstrat ca exemplele prezentate de Shea si altii in favoarea acestui “principiu,” “regula,” sau “ecuatia,” pe care se bazeaza interpretarea historicista a lui Daniel si Apocalipsul au fost de fapt exceptii de la regula de interpretare a textului biblic. Din 4000 (patru mii) de mentiuni la timp in textul Ebraic si Grec al Bibliei, teologii adventisti aplica “principiul” de trei sau patru ori si chiar in aceste cazuri applicarea “ecuatiei” este eronata.

    “Doctrina Sanctuarului” asa cum este prezentata in Fundamental Beliefs” si toate celelalte scrieri nu este biblica. O examinare a altor puncte de credinta AZS din cele 28 de puncte curente prezinta evidenta ca timp de in jur de 160 de ani, Adventistii au mentinut o teologie in care cele mai multe doctrine AZS sunt doar partial biblice sau nu sunt deloc biblice.

    Am in posesia mea corespondeta e-mail personala cu Angel Rodriguez, Roy Gane, Randall Younker, Gerhard Pfandl, Richard Davidson, Ekkehardt Mueller, Jan Paulien, si alti “teologi” in care am prezentat probleme de interpretare AZS, am pus intrebari, si am cerut raspunsuri si dovezi biblice pentru pozitiile AZS privitoare la Sanctuar si la alte doctrine. Invariabil, raspunsurile primate de la acesti “experti” au dovedit ignoranta, incompetenta, aroganta, si atitudinea lor totalitara.

    Ceea ce i s-a intimplat lui Florin Laiu este tipic intr-un “Ecclesiastical Kingdom/Empire” care a fost pentru multa vreme biserica AZS. Oameni fara constiinta si fara mila, lorzi si inchizitori si-au luat dreptul sa puna complet stapinire pe constiinta membrilor bisericii si sa dicteze ce fiecare membru trebuie sa creada, cum sa se comporte, si cum sa traiasca. Numai o supunere oarba si complete te poate mentine in gratiile lor.

    Un prieten American a definit obligatiile membrilor AZS asa cum sunt impuse asupra bisericii de acesti pastori si invatatori falsi in aceste cuvinte:

    “PRAY, PAY, AND OBEY”

    Eduard

  44. poli-flame spune:

    @EH: Ma bucur ca te reintilnesc. Iti datorez, cred, niste scuze. Acum un deceniu, pe Efervescentia, faceam din oficiu (ma interesau alte lucruri in epoca), alaturi de Florin Laiu, apologia interpretarilor profetice adventiste (imi amintesc de exemplu o discutie despre legatura dintre Dan 8 si Dan 9). De atunci am avut ragazul sa iau si eu la bani marunti teologia adventista. In privinta doctrinelor distinctive, am atacat mai intii teoria levitica a ispasirii si abia apoi apocalipsele. Iti impartasesc astazi convingerile (te citez): “Adventistii au mentinut o teologie in care cele mai multe doctrine AZS sunt doar partial biblice sau nu sunt deloc biblice.” Chapeau!

  45. NIMENI spune:

    #43 | Written by Eduard Hanganu

    Fara a cataloga daca Daniel 8 este scris inainte sau dupa istoria propriu zisa explicatia profetiei din acest capitol este facuta de insasi autorul cartii. Exceptie fac numai cele 2300 de seri si dimineti si cornul cel mic. Acceptarea lui Florin ca se poate intelege si altfel decat interpretarea clasica azs a cornului cel mic a dus inevitabil la un conflict cu “talibanii azs”. Una din interpretarile cu privire la acest corn mic este ca el nu apare dintr-unul din cele patru vanturi asa cum este doctrina bisericii ci Florin este de acord ca acest corn apare ca si celelalte din capete de animale. Asa ca el vede acesta ca este o aparitie din imperiul elenist si se poate aplica si la Antioh Epifanul. Interpretat mai simplu o seara si o dimineata=cu o zi literara asa ca 2300 de seri si dimineti totalizeaza tot atatea zile. Impartind 2300 de zile la 365 cat are un an rezulta 6,3 ani perioada aproximativa pentru domnia lui Antioh la Ierusalim. Florin a sugerat ca se poate aplica aceasta profetie si la Antioh iar in acest caz doctrina sanctuarului pica si biserica azs nu mai are temelie si dispare. Oricine sa legat, se leaga sau pe viitor va incerca sa se lege de acest subiect va sfarsi prin masuri disciplinare pana la excludere.

  46. Richard spune:

    salut nimeni,

    cine este acest eduard hanganu ? NU AM DAT DE EL PE GOOGLE, se vede ca el cunoaste bine adventismul. eram numai curios daca ai timp sa raspunzi, merci.

  47. NIMENI spune:

    #46 | Written by Richard

    I-mi pare rau dar nu i-l cunosc. Se pare ca da, cunoaste bine adventismul si pe Florin Laiu.

Lasă un răspuns:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,136 other followers

%d bloggers like this: