Cateva argumente impotriva existentei unui potop global
20 februarie 2011 199 comentarii
Nota:
Continutul editorialului Cateva argumente impotriva existentei unui potop global apartine lui V. Marco, textul fiind deja postat aici si aici. Autorul a adunat destul de multe idei pe tema aceasta, asa ca s-a meritat postarea lor intr-un editorial.
@Martin Luther amice, iti aduc eu cateva argumente desi nu sunt specialist, de ce nu a existat potop. Uite poti spune ca 2-3 evidente fizice, palpabile, poate ca le interpretez gresit, dar cand gasim 50-100 avem o problema serioasa.
1. Daca ar fi existat un potop universal, am fi gasit pe coloana geologica in primul rand activitatea geologica inainte de creatia vietii si apoi un strat enorm de gros uniform si gasit peste tot in lume, apoi alte cateva straturi subtiri de la potop incoace. Asa ceva nu exista.
2. O masiva indundatie ar fi lasat urme adanci in geologia pamantului, retragerea unor curenti de mari dimensiuni, latime si adancime, spre locurile mai joase (oceane) fluidul modeleaza pamantul specific, toti stim cum arata o delta. Curentii, cand se lovesc de obstacole fizice pe care nu le pot matura depun, inintea lor un fel de nod de aluviuni, deci ar trebui sa avem in fata muntilor asemenea noduri uriase, cea ce nu exista.
3. Uite, daca studiezi ghetarii vei vedea ca sunt formati pe straturi datorita abundentei zapezii iarna si mai mult praf vara, daca intr-un anumit an a avut loc o eruptie masiva analizele din laborator gasesc in stratul corespunzator praf de cenusa vulcanica in cantitate mare, pt. ca in anul respectiv au existat in atmosfera milioane de tone de cenusa vulcanica. Problema este ca gasim ghetari cu 800 mii de straturi iar sub ei gasim roci care au in componenta lor viata fosilizata.
4. Daca sustii ca a existat potopul si actualul relief a fost modificat de el, deci avem un relief de 5000 ani, cum de gasim pe glob peste 100 de urme de lovituri de meteoriti si asteroizi, unii dintre ei de mari dimensiuni, pe care orice specialist in fizica sau balistica, care ti-ar face un calcul, ti-ar arata ca o parte dintre ei au facut cataclisme uriase regionale sau planetare. Nu se putea ca in 5000 de ani sa ne loveasca toate aceste corpuri de mari dimensiuni, unele lovituri au avut efectul de ordinul a zeci de mii de bombe atomice. http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Earth_Impact_Database
5. Daca te uiti cu bagare de seama flora si fauna pe pamant nu-i deloc uniforma, este foarte adaptata la tot felul de regiuni si zone climatice specifice. Gasesti mii de ecosisteme cu plante si animale specializate nu numai pt. clima respectiva dar sunt toate facute un puzzle local. Gasim relicve vii ramase izolate in anumite zone de la ultimele glaciatiuni (ursii in anzi), pinii in peninsula iberica sau pe insule ecosisteme diferite. Daca ecosistemele evoluau in 5000 de ani asa de repede am fi putut observa asta in ultimii 180 de ani de cand oamenii de stiinta analizeaza cu creionul in mana plantele si animalele, sau am fi gasit de ex. mari diferente intre oasele de animale consumate gasite in gunoiul aruncat de oamenii din orasele antice si cele de azi, 2500 ani sunt jumatatea la 5000, or ele sunt identice cu cele de azi.
6. Metodele de datare sunt multiple, toate cu aproximatie coincid, sunt metode cronografice, astronomice si fizico-chimice (puteti cauta in internet). La fel cum un criminal lasa urme pe care un specialist le poate interpreta, fenomenele geologice au lasat urme infinit mai mari cantitativ.
7. La geologie insulele sunt impartite in insule continentale si insule vulcanice. Daca te uiti, fauna lor difera enorm, dar corespunde intr-o ordine logica. Insulele continentale s-au desprins din continent, se poate calcula cand s-a intamplat, au o fauna cu animale mai mari si evoluate diferit de cele de pe continent, iar insulele vulcanice in functie de vechimea lor si distanta de tarm, au mici animale daca sunt foarte aproape de continent si doar pasari si testoase daca sunt la mii de km distanta.
8. Poti analiza roca moale a piramidelor au suferit agresiunea omului dar si a intemperiilor, dar mai bine ca sa vezi eroziunea naturii si sa o masori cu ochiul liber uita-te la monumentele numite obelisc, au cateva mii de ani, eroziunea este minima, dar vizibila la o analiza atenta. Acum daca asa se erodeaza roca in cateva mii de ani, cativa milimetri, cat timp le-a trebuit unor cosuri vulcanice sa se erodeze pt. ca unele arata jalnic, ca un dinte? Putem gasi la baza zeci sau sute de milioane de tone de moluz, de fapt il putem gasi la toti muntii.
9. Toti stim ca recifele de coral cresc incet, cativa mm pe an si doar in temperatura tropicala, cum putem explica depozite de coral fosil de sute de metri grosime in zone reci, cand au avut timp sa creasca?
10. Toate pesterile se formeaza in mediu aerian, la fel si stalactitele, care cresc cu 0.5 cm secol, exista pesteri sub nivelul marii cu stalactite, ba chiar s-au gasit schelete si unelte primitive in ele, in timpul glaciatiunilor nivelul marii era mai scazut. O pestera se mareste cu cativa mm pe milieniu, in functie de roca si de precipitatii, bacterii etc. O istorie scurta de 6000 de ani cu potop fara glaciatiuni de zeci de mii de ani si repetate de multe ori nu ar putea explica aceste formatiuni.
11. Potopul ar fi inecat creaturile aeriene fauna marina uriasa trebuia sa ramana in viata, in plus geologii spun ca 90% dintre speciile care au existat pe pamant si pe care ei le gasesc, au diparut, dificil de crezut ca ar fi putut exista ecosisteme asa de puternic populate si enorm de variate, adica sa fi trait toate in acelasi timp.
12. Geologii estimeaza ca masa vegetala reprezinta 3% din masa de carbune fosil, cum explicam o masa vegetala de 30x mai mare la potop ?
13. Alt argument este paleomagnetismul, toti am vazut o busola care se indreapta catre poli, rocile topite care contin minerale feromagnetice iau pozitia polilor apoi se solidifica in pozitia originala, dar cum polul magnetic variaza in milienii cu destui km putem aprecia diferentele si cand s-au format, nu au toate aceiasi orientare. Nu mai zic ca la 600-900 mii de ani magnetici se inverseaza, iar insulele vulcanice sunt formate din mii de eruptii care arata orientari diferite, tot asa se poate vedea deriva continentelor, dorsala atlantica, (demonstrata de Drummond Matthews si Frederick J. Wine) adica daca oceanul atlantic creste cu cativa cm pe an impingand continentele asta inseamna ca ar trebui ca fundul oceanului sa fie ca o zebra fiecare portiune care corespunde unui ciclu magnetic.
14. Straturile geologice sunt bine definite nu gasim animale contepmorane in devonic carbonifer si invers, poti argumenta ca nu gasim oameni pt. ca erau putini, dar celelalte mamifere chiar in ziua de azi numara sute de milione pe generatie, cum este posibil sa nu se amestece? Ecosistemele au si ele logica lor, animalele pradate sunt adaptate bine la pradatori, daca te uiti in devonic, in ocean pradatorii sunt teribili, adevarate oceane ale infernului, iar victimele au si ele platose de os groase. Nu poti amesteca tranozaurus rex cu elefantii, Meganeura (libelula gigantica de 75 cm ) cu vrabiile. Ba chiar anumite straturi care corespund perioadelor cand continentele erau deja despartite au dinozauri specifici, vezi america sau antarctida.
15. Daca petrolul este de origine organica este imposibil sa se fi format din masa animalelor moarte la potop, este infinit mai mult decat masa animalelor, in fiecare zi extragem 12 milioane de tone(85 milioane barili) la aceasta extragere mai avem pt. 41 de ani si asta in conditiile in care cea mai mare parte din petrol nu se poate extrage pentru ca este prea vascos sau este nisip asfaltic.
16. Arborii in prezenta statiunilor reci-calde formeaza inele, toti am citit despre arbori cu mii de inele, ce ne facem cand gasim arbori fosilizati cu mii de inele, adica inainte de potop a existat mii de ierni, in plus majoritatea creationistilor cred ca pe atunci nu exista iarna.
17. Pretentia unor pastori de tara care sustin ca pot contrazice marii specialisti ai lumii in domeniile lor intra in ridicol, este ca si cand pastorii ar da indicatii mult mai calificate decat inginerii de la NASA, celor care fabrica F-22, sau firmelor de inalta tehnologie din Silicon Valley. Geologii sunt la fel de buni in domeniul lor ca si cei care fac transplante de inima si nici un profan nu intra in sala de operatii sa dea lectii unei echipe de doctori specialisti.
18. Majoritatea argumentelor creationiste sunt infantile, bune doar pentru publicul profan, care nu are multa informatie si caruia ii place sa se autoamageasca povestind argumente stiintifice de acum 100 de ani sau nu au instrumente de gandire rationala. Pacatul celor care cred in existenta reala a unui potop universal este ca au citit si ascultat informatii doar din surse religioase. Un fel de ghetou informational, este ca si cand ai citi doar biblioteca facultatii de studii politice Gheorghiu Dej si vrei sa te formezi ca analist politic obiectiv.
Suntem la capitolul Creationismul Stiintific, amicul Ianis m-a rugat sa asez material pentu ca lumina sa lumineze, iar acest capitol este strans legat de potop. Daca ar fi sa cautam evidentele materiale si ce ne spun ele, ar trebui sa ne indoim de existenta acestui eveniment sau cel putin sa luam in seama anumite dovezi. Pentru ca fiecare om se considera o persoana obiectiva, sincera si rationala. Mereu exista posibilitatea ca o dovada materiala sa fie interpretata gresit, dar matematic este putin probabil ca multe dovezi sa le interpretam gresit si toate sa coincida ca un lant de evenimente, intamplare nu poate sa fi existat daca prea multe dovezi spun contrariu.
19. Daca ar fi existat o inundatie de mari dimensiuni ar fi trebuit sa existe un strat pe toata suprafata pamantului plin cu roci de mari dimensiuni rotunjite, ca cele pe care le gasim in rauri. Cea ce nu gasim.
20. Daca ar fi existat o mare inundatie ar fi trebuit sa gasim urmele ei respectand Legea lui Stokes, adica corpurile mari si grele jos iar cele usoare sus, cea ce nu gasim. Cu alte cuvinte daca invartim ciorba sau ciulamaua intr-o oala niciodata nu se va aseza sub forma de tort pe straturi (cu bomboanele sus) in cazul ciorbei cu cartofii plutind sau bucatile de carne mari din ciulama, la suprafata. Pe pamant gasim straturi inferioare dintr-un material fin, iar deasupra lor bucati mari, o piatra mereu se duce la fund, exceptie daca stratul fin este deja solid, la potop nu avea cum sa fie.
21. Ar fi trebuit sa exista o modulatie a pamantului de mari dimensiuni in directia in care s-a scurs apa, cea ce nu gasim, modulatia pamantului este diferita daca apa are mult volum, km cubi si mari cantitati de energie (viteza mare), adica, una sunt urmele pe care le lasa o ploaie normala si alta este sa se rupa portile de fier. “izvoarele adancului celui mare”
22. In ziua de azi segregarea fosileleor este absoluta, nu exista nici un caz unde o fosila sa se gaseasca intr-un loc nelegitim, au existat triliarde de fiinte fosilizate care nu pot fi asezate perfect de catre o inundatie, adica cine sapa la bunici in curte o groapa si a gasit trilobiti in straturile superioare? trilobitii aproape 4000 de specii descrise au trait in Paleozoic (era primara) . Registrul fosil este in concordanta cu evolutia, iar o inundatie care ar matura o gradina zoologica nu ar aseza victimele intr-o anume ordine logica.
23. Daca straturile de pamant ar fi rezultatul unuei inundatii nu am putea gasi lava normala in ele, adica lava se solidifica diferit in mediu aerian fata de cel marin, unde se face ca niste bulgari (pillow lava) , totusi in ziua de azi gasim straturi vulcanice bine definite care nu au urmele unei lave racite intr-o inundatie.
24. Nu ar fi trebuit sa existe in straturile potdiluviente roci metamorfice, care sunt formate din bucati de roci magmatice, se formeaza intr-un proces la mari presiuni si la temperaturi de 150-200 C, problema este ca nu ar fi avut timp, incalzirea si racirea unor straturi (corpuri) de mii de milioane de tone are nevoie de de foarte mult timp. Ex. orice filament de bec atinge temperaturi de peste 1000 grade, se raceste si incalzeste in mai putin de o secunda, cuptorul mamei din bucatarie ceva mai mult, iar cuptoarele de la siderurgie pt. a le schimba caramida refractara au nevoie de cateva luni de racire ca sa poata intra oamenii sa lucreze in interiorul lui, acum straturi de mii milioane de tone au nevoie de miloane de ani ca sa se incalzeasca si apoi sa se raceasca.
25. Daca straturile de pamant ar fi fost recente, 4500-5000 ani, izotopii ar fi fost inca radioactivi in natura, cea ce nu este asa. Pt. cine nu stie, elementele din care sunt facute obiectele, atomii, nu sunt nici ei eterni, mai obosesc si ei, isi pierd din energie si trec la stadii mai stabile, se cumintesc, iar fiecare element o face intr-un timp diferit. ex. argonul36 in 77 miloane de ani, Siliciul30 in 23 milioane de ani, fierul54 in 77 miloane de ani etc. Daca straturile de pamant erau de la potop, adica recente, trebuiau sa fie pline de izotopi radioactivi.
26. Salinele sunt formate pe straturi, nu se pot forma intr-o inundatie universala cu atat mai putin sub forma de straturi.
27. O inundatie violenta nu ar fi permis sa gasim fosile delicate ca: cuiburi fosilizate de dinozauri, furnicare, cuiburi de termite, cuib de pasari, viespari fragili, galerii complexe de rozatoare, escremente animale, urme de animale, urme fosilizate de picaturi de ploaie, suprafete de pamant crapat si apoi fosilizat, ferigi, insecte, straturi de pamant oxidat (redbeds) oxigenul din apa este insuficient pt. a oxida fierul prezent. Toate acestea ingropate profund ar fi fost distruse de o inundatie atat de violenta care se presupune ca a miscat si asezat straturi de pamant groase de mai multi km.
28. Obsidianul (sticla vulcanica) se formeaza din lava iesita la suprafata care se raceste rapid, este ca o piatra neagra sticloasa, acest material incepe un proces lent de degradare, cu timpul isi pierde vidrificarea, nu se cunoaste azi obsidian mai vechi de 225 milioane de ani, daca toate straturile ar fi asezate la potop si au cateva mii de ani, ar fi trebuit sa gasim obsidian in toate rocile din aceste straturi.
29. Daca straturile ar fi depuse la potop in acelasi moment, intr-un laborator ar trebui sa iasa aceeasi varsta din stratul superior din Canionul Colorado, cat si din cel inferior cand analizam doua pietre diferite. Cea ce nu este asa.
30. Daca lanturile muntoase s-au format toate la potop, atunci trebuiau sa aiba toate aproximativ acelasi stadiu de eroziune, in realitate nu este asa, exista munti care sunt erodati pana la temelie. ex. muntii Dobrogei care de fapt sunt niste dealuri.
31. Majoritatea semintele plantelor de azi nu rezista expuse timp indelungat apelor marii, sau nu pot creste pe un teren fara putin pamant negru.
32. Cum s-ar fi format dunele de nisip fosile intr-o inundatie?
33. Toate straturile depuse in pozitia originala sunt orizontale, din cauza gravitatiei, miscari tectonice le pot inclina, daca toate ar fi fost asezate de potop intr-un singur moment, nu am fi intalnit straturi grose inclinate din precambrian in Marele Canion sub alte straturi orizontale din cambrian-permic, miscarile tectonice le-ar fi modificat pe amandoua. Asta inseamna ca stratul inclinat a fost miscat cand cel superiori nu exista, acesta asezandu-se dupa. Adica, un tanc lasa urme adanci pe pamant, apoi vine nisoarea si aseaza un strat gros si frumos si drept deasupra, daca exista zapada la trecerea tancului le afecta pe amandoua.
34. O ingropare rapida a tuturor animalelor nu ar fi dat nici o sansa animalelor necrofage sa manance din lesurile altor animale, putem gasi destule fosile care au urme ca au fost consumate de alte animale mari sau mai mici. Se observa urme specifice de dinti pe oase.
35. Zoogeografia trebuia sa arate un model in care toate fiintele sa aibe ca punct de plecare Muntii Caucaz, in realitate ne arata diferite zone originale pentru multe specii.
36. Plantele fosilizate ar fi trebuit sa se gaseasca in mod uniform in toate straturile, prin natura lor plantele nu pot fugi spre locurile mai inalte cum sugereaza in mod infantil creationistii despre animale. Pentru cine nu stie in carbonifer nu se gasesc plantele moderne angiospermele (Magnoliophyta) cu flori, au aparut in Cretacic, deci, daca a existat potopul, arbustii cu flori trebuiau sa fuga spre locuri inalte ca sa moara impreuna cu mamiferele moderne.
37. Ipoteza ca animalele superioare si oamenii au fugit spre locuri inalte, este copilareasca, toti stim ca in caz de catastrofa nu toti indivizii pot fugi, mai exista si bolnavi, schiopi, ce ne facem daca in timpul potopului oamenii aveau cimitir, acestia nu puteau fugi, si doar acum 100 de ani au inceput autoritatile sa amenajeze cimitire pe dealuri pt. a nu afecta panza freatica.
38. In cazul unui potop, Pterozaurii, acele reptile zburatoare ar fi putut zbura chiar pe zone mai inalte decat cele atinse de om, cu mult mai mare usurinta si ar trebui sa le gasim nu in straturile Mezozoice ci in Pleistocen.
39. Exista conglomerate, sunt roci formate din alte roci ca un ciment, problema este ca in unele cazuri elementele mari si mai vechi au fosile in ele si sunt vizibil rotunjite de eroziune prin rostogolire, deci, in cazul unui potop nu aveau timp ca animalele sa se fosilizeze intr-un strat anume si sa devina dur ca piatra, apoi sa se erodeze acel strat sa devina pietris , si acest pietris cu fosile sa se formeze un alt strat sedimentar, un fel de ciment numit conglomerat. Acest proces are nevoie de mari perioade de timp si conditii speciale.
O zi buna la toti oamenii cu nelinistiri sufletesti !
Am numerotat argumentele pentru a fi mai usor de urmarit si de dezbatut.
La punctul 13, la ideea cu zebra de pe fundul oceanului, vreau sa aduc, ca si sustinere, cursul video de aici: http://www.khanacademy.org/video/plate-tectonics–-evidence-of-plate-movement?playlist=Cosmology%20and%20Astronomy (multumesc lui icsicsics pentru linkul catre academia Khan)
Inutil sa mai spunem ca pe site-ul indicat mai sus de catre ianis se gasesc si prezentari, precum aceasta, dedicate gaurilor negre.
1. God did it.
2. God did it.
3. God did it.
4. God did it.
5. God did it.
6. God did it.
7. God did it.
8. God did it.
.
.
.
35. God did it.
36. God did it.
37. God did it.
38. God did it.
39. God did it.
Am numerotat contraargumentele pentru a fi mai usor de urmarit si de dezbatut.
O zi buna la toti creationistii cu nelinistiri sufletesti!
de acord cu domnul Faitfull jungle.
Inutil sa mai spunem ca pe site-ul indicat mai sus de catre Dumnezeu se gasesc si prezentari, precum aceasta, dedicate gaurilor negre din potopul evolutiei.
“Si Dumnezeu a vazut ca lumina era buna…”
de acord cu domnul ediorgu.
:yes: :yes: :yes:
multumesc marco & ianis. foarte bine venit editorial.
e cum spune FJ, cine are capul in nisip, forget it.. dar eu cred ca mai sunt si oameni care apreciaza adevarul.
foarte bune siteuri ale lui ianis si fj. multumesc!
The following is an excerpt from Sagan’s book „Demon Haunted World: Science as a Candle in the Dark” on tools for skeptical thinking.
Carl Sagan’s „Skeptic’s Toolbox”
Si al 10-lea punct (ca sa fie 10 porunci – ca asa da mai bine la imaginea credibilitatii), cu greu ne hotaram sa fie de la ignorantul asta
:
10. When you are studying any matter or considering any philosophy, ask yourself only what are the facts and what is the truth that the facts bear out. Never let yourself be diverted either by what you wish to believe or by what you think would have beneficent social effects if it were believed, but look only and solely at what are the facts.
Am numerotat argumentele pentru a fi mai usor de urmarit si de retinut.
Eu ma bucur ca cineva a avut rabdare sa adune atatea argumente la un loc. Imi e mai usor, de acum, intr-o discutie pe tema asta, sa ofer un link catre editorial.
Asa ca, multumesc V. Marco
Da, si noi multumim lui V. Marco, pentru efort! :yes:
Si lui Ianis pentru link de la #1.
http://www.rationalresponders.com/growing_seventh_day_adventist
CJ, foarte tare colectia aia de pe reddit. E muncita.
Da, Ianis, ai dreptate. [Atheistgems contine tot ce e mai bun, de „calitate”, atent selectat de pe reddit/atheism]
Am putea aduce o gramada de resurse despre „potop”, cu cele mia bune argumente. Dar la ce bun? Ma rog, daca va considerati niste evnaghelisti pentru adventistii de aici, dupa modelul Rom. 14.
Oricum, e de salutat initiativa altruista a lui V. Marco.
Ati vazut cumva documentarul asta NOVA?
http://www.pbs.org/wgbh/nova/evolution/becoming-human-part-1.html
thanks to http://www.youtube.com/WhyEvolutionIsTrue, you can watch for free on youtube:
Credeti ca este usor sa pastrezi numai pentru tine aceste „descoperiri”!? In schimb sa vezi ce „usor” este sa induri raspunsurile celor dragi tie, la „problema” :”ai inebunit,du-te si fa altceva!”,”ma bagi in depresie ,cred ce-am apucat mai bine!”;”totul este prea complicat pentru mine,imi este mai usor sa traiesc crezand intr-o legenda!”,”cine-i Constantinescu asta?!”.
Asa incepu Persecutia Dreptilor Credinciosi creati in sase zile asupra celor Bajbaitori evoluati in milioane de ani.
In afara de publicitatea de la inceput, eu nu pot sa vad videou-rile de la NOVA. Apare nesuferitul ala de mesaj „this video is not available in your region due to rights restrictions”. Exista alta cale de acces?
@lelitza, tocmai de aceea v-am oferit linkul de pe youtube (e acelasi documentar, numai ca incarcat pe youtube):
nici eu nu-l pot viziona pe siteul NOVA, sunt restrictii de country IP.
LOL :silly: AEM! :silly:
chiar, cine-i Constantinescu asta?! 😛
aha, mersi n-am observat link-ul de pe you tube (am baut 2 cafele degeaba ca tot adormita sunt 🙂 )
cum poate cineva de aici sa fie atras mai degraba de dovezile stiintei si sa nu creada ce spune lumina mai mica ce ne conduce catre lumina mai mare,- ca am fi orbiti daca ne-am incumeta s-o privim direct,- si care ne spune clar ca …. dar mai bine povestesc o intamplare reala, la care am fost martor si care arata penibilul la care se ajunge cand studiezi doar adevarata stiinta publicata de serva Domnului.
…anii 90-91, intr-o comunitate de tara, mai exact Cerasu- Prahova, emulatie deosebita, este in vizita pastorul pensionar Neculai Constantin la acea vreme din Campina, astazi adormit in Domnul. Ne predica dimineata cu entuziasm si ne provoaca pentru dupa amiaza sa „ mergem la doctor„, prelegere de sanatate cu asigurarea ca oricine are o problema de sanatate ii va fi gasit leacul. Spiritul misionar rascolit ad-hoc, purcede la treaba si prin truda fratilor si lucrarea Duhului avem o doamna intre doua varste „din lume„ sosita sa asculte si sa fie consiliata la sfarsit medical. Pastorul ne vorbeste despre reforma sanitara, despre faptul ca avem in scrierile inspirate remedii pentru orice, ca in ultima instanta decisiv este ceea ce mancam, exemplificand cu doi frati care se certau si nu-i putea opri nimeni pana cand fratele pastor avu inspiratia sa-l intrebe pe unul: ce-ai mancat frate azi? / cocos! raspunse tantos impricinatul, ceea ce era dovada suprema ca de vom manca cocos, cocosi vom fi unul mai impintenat decat celalalt, de vom manca porc, porci vom fi, singura optiune ce ne ramanea era sa mancam legume si sa fim… ceea ce vrea Domnul. La sfarsit toti eram cerc in jurul musafirei sa vedem medicina conspectata din Dieta si Hrana la lucru.
– Spuneti doamna ce va supara? intreaba sigur pe el nenea pastoru.
Doamna raspunde putin rusinata ca de cateva luni aude niste voci in cap care nu o lasa sa doarma. Usor descumpanit si surprins de asemenea caz, pastorul isi face curaj si ii spune doct
-Ai sa iei dumneata in fiecare dimineata… pe nemancate… trei patru mieji de nuca si peste vreo doua luni cand mai vin eu imi spui cum ti-a mers. Femeia da din cap intr-o parte ca si cum ar zice stiu si eu… si pleaca cu luand parca asupra-i si vocile noastre alta data zglobii…
Iertare, am vrut doar sa exemplific ignoranta si sa denunt un sistem ce o genereaza si o sustine.
Rugaciunea celor multi e mai puternica decat medicamentele ce au luat fiinta in urma cercetarilor frate! Nu o data am fost de fata cand dupa rugaciuni repetate Dumnezeu s-a lasat convins si a chemat-o la el pe roaba sa dupa indelungi suferinte! Mare e puterea rugaciunii!!!
Thumbs up for Romeo, bros! :yes: :yes: :yes:
Tu ce ai mancat astazi? Ca io am uitat sa ma spal pe dinti… si cred ca am sa si orbesc… 😥 😥
Stimati frati si surori aflati in eroare stiintifica; Potopul a existat. Insusi Parintele mi-a permis sa va scriu aceasta misiva din ceruri unde sunt bine merci, fericit cu ceata de ingeri. Nu, nu scriu de la un calculator, nici macar nu stiu ce este un calculator. Dumnezeu scrie cu mana lui cuvintele astea din capul meu. Acest post este postat prin puterea si cu mana lui Dumnezeu! La potop Dumnezeu a folosit apa usoara. Cu siguranta ati auzit de apa grea. Apa usoare inneaca dar nu e grea! De aceea nu apar modificari importante la nivelul solului si al subsolului. Va astept pe toti la marea de cristal si va pup, Noe!
Draga Noe,
nepotii tai te iubesc si de-abia asteapta sa inoate alaturi de tine, pe alte planete, in alte lumi necazute in ca…t (apropo, mi-am adus aminte ce am mancat astazi)
Noi suntem bine, traim in jungla.
Te pupam si iti uram multa sanatate! Incesturi divine placute!
http://tv.intercer.net/media/9644/ORA_MEDICALA_-_Dr._Emanuela_si_Vigil_Indreiu/
PS. Transmite-i salutari si Aluia imbatranit din partea noastra. promitem sa-l invatam despre computere intr-o buna zi. poate reuseste si el totusi sa scrie un email.
PPS. Tot eu sunt. Voiam sa-ti zic ca mare putere are rugaciunea celor sfinti, unchiule Noe. Mai ales in politeism. Eh lasa, asa se intampla cand nu intelegi doctrine absurde mostenite prin credinta si iti lasi ratiunea la garderoba creierului. Hai pa!
http://thetruth.uv.ro/_articole/14ev_young_wrld.html
http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/16.htm
Lomonosov a enuntat teoria organica a formarii petrolului, pornind de la premisa ca acesta a aparut prin descompunere deseurilor biologice pe parcursul a milioane de ani. Mendeleev credea ca petrolul reprezinta nu o substanta formata in urma putrezirii plantelor si animalelor ci un material existent in adancurile planetei.
Draga Noe,
robotii ajung si ei in cer?
„Noe”
nu-ti bate joc !
pt restu:
Cum ramane atunci cu textele din Geneza 6:17, 7:19,23 si altele care spun ca tot pamantul a fost acoperit de apa?
alegem ce ne place din biblie? restul il talmacim cum ne convine?..
( daca considerati biblia drept cuvantul lui Dz)
copy & paste:
http://www.revistamagazin.ro/content/view/5748/20/
http://www.ecomagazin.ro/petrolul-este-fara-sfarsit/
evident, robotii nici macar nu inteleg ce copiaza. ei nu gandesc.
doreste cineva si contraargumente lka balariile astea cu „Dr. Russell Humphreys”, „Savantul rus Mihail Lomonosov”, „Dr. Ing. Ioan STRĂINESCU” sau sunteti si voi plictisiti de prostia pseudoargumentelor inventate ale creationistilor si de monstruoasele distorsionari intentionate facute de acestia?
http://scienceblogs.com/pharyngula/2011/02/why_do_physicists_think_they_a.php
sau in romaneste(tradus de o prietena 😛 ):
http://gandeste-rational.blogspot.com/2011/02/vor-arata-diferit-oamenii-in-viitor.html
ce am scris la #28 este of of topic ca sa nu par mai robot decat par.
“Yahweh/Jesus”
nu-ti bate joc!
pt restu:
Cum ramane atunci cu poruncile „morale” din Exodul, Deuteronomul, Judecatori si altele care spun ca „Asa vorbeste Dumnezeu…” ?
alegem ce ne place din biblie? restul il talmacim cum ne convine?…
(daca considerati omul drept creatura facuta dupa chipul si asemanarea lui Yahweh/Jesus)
se pare ca da… alegem ce ne place. pentru restul inventam scuze si explicatii care mai de care mai penibile/irationale.
Margareta draga mamii, Dumnezeu se bucura de postarea ta! Din Biblie se poate alege in special cand e vorba de violuri si ucideri facute in numele Lui care se gasesc din belsug in vechiul testament. Pruncucidere, genocid, rasism…. le-ai vazut draga sau ai inchis ochii ca Dz face ce-i place?
Margareta,
nu-ti bate joc.
Raspunde-mi si mie sa nu mor prost la intrebarea aceasta:
Cine le-a dat Legea (torah) evreilor?
(sper ca ai citit Vechiul Testament, da? stii ce scrie acolo si ce poruncea Dumnezeul ala plin de iubire, nu? fiindca in caz contrar, iti pot reproduce pasaje pline de compasiune si etica)
a inchis ochii, ce pasarica ei de doamna!
ca doar nu ea moare foame in africa si este batuta cu pietre prin afganistan. :smug:
Dumnezeu prin Moise..
ca despre filosofie si teologie orice general sau reformator german poate sa dea din gura. toti ie intelepti si are „dovezi”.
orice strain prost se crede un mare profet in numele zeului sau.
Multumesc pentru raspuns.

Sa nu te superi ca il voi numi pe acest Dumnezeu cel mai mare criminal si tiran din istoria umanitatii! Daca acest Dumnezeu exista, ar trebui judecat si condamnat la moarte.
Ah, stai, dar chiar el si-a inscenat moartea pe cruce.
Si sa nu te mai miri ca exista atei cu un asa dumneZeu al vostru.
Robotii ajung in cer numai daca nu gandesc, cred orbeste in cartea cartilor asa ca margareta!
Robotii care gandesc, asa ca maria, ajung sa aibe cofetarii pentru oameni buni! Bwahahaahahaa
Noua ne place de maria
Ne provoaca bucuria!
http://www.skeptical-science.com/religion/intelligent-design-examined-peer-review/

Margareta:
Mai intai, daca cauti expresia „tot pamantul” in VT si in special in Geneza, vei vedea ca se refera in general la orientul mijlociu. De exemplucopacul lui Nebucadnetzar in Daniel 4 acopera „tot pamantul”. De fapt imperiul Neo-Babilonian acoperea doar semiluna roditoare.
Mai important, Mesopotamia, tara Havila (probabil Arabia), si valea inferioara a Nilului reprezinta „tot pamnatul” in Geneza 2.
Ai aicicea mai veche harta a pamantului facuta in Sumer in mileniul III. „Tot pamantul” este cuprins intre Golful Persic, Marea Neagra, Mediterana si Egipt.
Mergand mai departe, inspirati nu este verbala si Biblia nu este ineranta. Mitul potopului se gaseste in texte sumero-akadiene cu cel putin o mie de ani mai vechi decat data la care s-a nascut Moise conform raportului Biblic. Raportul biblic al potopului cuprinde clisee verbale si imagini luate direct din legenda sumeriana. Diferenta este intrpretarea teologica a evenimentului. In mitologia sumero-akadiana zeii au hotarat sa distruga lumea din cauza ca oamenii erau prea zgomotosi si zeii nu-si puteau face siesta. Dupa potop zeii sunt flamanzi pentru ca ei paraziteaza jertfele oamneilor, asa ca Noe aduce o jertfa si zeii „s-au ingramadit ca mustele” la ea. O zeita arunca colierul ei pe fata cerului si acesta devine curcubeul. Zeii decid ca au nevoie de oamnei pentru jertfe dar cer lui Noe sa-si invete urmasii sa nu mai faca multi copii si sa pastreze linistea in zile speciale.
Geneza reinterpreteaza teologic aceste aspecte mitologice. YHWH aduce potopul din motive etice. Curcubeul este „semnul legamnatului”. Jertfa lui Noe are caracter devotional. Poruncile date lui Noe sunt etice.
Un aspect interesant sesizat in recenzia lui Poli de pe Spectrum este ideea ca ideea fundamentala in naratiunea potopului este aceea ca Dumnezeu se schimba. Preatulburatul nostru prieten Ionica Aurel sesiza intr-un rar moment de luciditate ca ideea potopului este ca nu poti corecta raul prin violenta si catastrofa cosmica.
Apostolul petru insusi numea istoria potopului o „icoana” adica o alegorie.
Carl Sagan’s list of logical fallacies
O dezbatere rationala

http://oenoanda.blogspot.com/2011/01/o-dezbatere-rationala.html
#40 si mai exista in VT cuvinte de-asta, de ex. „vesnice”, care s-au dovedit a nu fi asa (vesnice) deloc.
Vorbind despre cine isi bate joc de cine… si-a raspuns singura.
Margareta, tu accepti/crezi in mod LITERAL tot ceea ce citesti in Biblia ta?
Noe,
Ma tem ca barca ta o va lua valul cu tine cu tot.
Placa pusa la nesfarsit :pruncucidere, pietre etc.etc.
Dumnezeu nu are legatura cu asa ceva.
Si nu putem exclude existenta Lui pe baza existentei acestor evenimente, sau pe baza faptului ca nu se incadreaza in atributele exprimate in tot felul de dogme.
Are dreptul sa faca ce vrea , si cine-L judeca ,o creatie ?
Viata e o suferinta, insa suferinta e rezultatul alegerilor pe care le facem in viata. Noi decidem si tot noi suportam alegerea gresita. Suportam consecintele faptelor noastre. Nu-i nimeni vinovat de tragediile existente, decat noi si lipsa noastra de moralitate.
Dl.Eddie,
multumesc!
Faithless Jungle,
eu caut raspunsuri..,atat.
Cer iertare pe cine am ofensat, n-am vrut:)
Nu ai ofensat. Insa intrebarile sunt puerile, sa nule numim idoate (formulate de cineva matur).
I like your smile. 🙂
Maria Dumnezeu porunceste si se face ce porunceste daca luam de bun VT. Ce anume nu intelegi din asta?
FJ,
Te inseli !
Tu l-ai citit ?
Dumnezeu nu e numai iubire. Poti intelege acest lucru ?
Maria tu intelegi ca Dumnezeu seamana cu tine?
Maria
„Dumnezeu nu are legatura cu asa ceva.”
si atunci care e legatura lui Dzeu cu lumea aceasta Maria?
Dumnezeu nu e numai iubire.
E URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! :knife: