ADEVĂRUL DESPRE NORVEGIA: O educatoare româncă a DEZVĂLUIT ce ai voie și ce nu în ȚARA NORDICĂ

Postat de clodette86 la rubrica comentarii

16 IANUARIE 2016 • 20:17

Scandalul „Bodnariu”, cazul celor cinci copii ai unui cuplu mixt, româno-norvegian, care au fost reţinuţi de autorităţile nordice pe motiv că părinţii îşi educau copiii prin presupuse corecţii fizice şi îndoctrinare religioasă, a stârnit o furtună de comentarii pro şi contra.

O româncă din Iași, în vârstă de 37 de ani, Daniela C., care locuieşte în Oslo din 2004 și care a urmat cursurile Institutului Pedagogic din Oslo şi lucrează în învăţământul preşcolar de 8 ani, vorbește despre ceea ce se întâmplă în Norvegia.

Legislaţia norvegiană în domeniul protecţiei copilului este una destul de dură, dar îşi are originea într-o serie de tragedii petrecute în această ţară în urmă cu câteva decenii.

E vorba de abuzuri care au îngrozit societatea, disipată în comunități mici de-a lungul coastei la Marea Nordului.

„Legea Protecţiei Copilului (Barnevern) spune că părinţii au principala responsabilitate de creştere a copilului.
Părinţii nu au voie să îşi pedepsească fizic copiii, să îi umilească verbal sau psihic. În Norvegia, a devenit ilegală pedepsirea fizică a copiilor încă din 1972.

În Norvegia, autorităţile nu au dreptul, sub nicio formă, să dezvăluie detalii despre un anumit caz.

Aici vorbim nu numai de Barnevern (Protecția Copilului – n.r.), dar și de Poliţie, foruri administrative etc.“, spune ieșeanca din Norvegia.

Potrivit Danielei, în legislaţia protecţiei copilului din Norvegia se pune mare accent pe ce spune copilul: „Copiii în Norvegia au dreptul să îşi spună cuvântul şi ceea ce spun ei e luat în considerare – rett til medvirkning.

Din ce ştiu eu, în cazuri ca cel al familiei Bodnariu, Barnevern ia copiii doar în momentul în care părinţii fie şi-au bătut copiii, fie au creat un mediu ostil acasă, fie au comis abuzuri de natură sexuală.

Copiii pot fi luaţi fără o consiliere sau o discuţie prealabilă cu părinţii, dacă acei copii au făcut ei înşişi reclamaţie.

Dacă acel copil nu vrea să fie îndoctrinat religios, cum e cazul Bodnariu, şi spune cuiva la şcoală, cadrul didactic are obligaţia să ia măsuri.“

Educatoarea ieşeancă a adăugat că în Norvegia nu s-a făcut mare tam-tam legat de acest caz şi că a fost prezentat doar ca o simplă ştire, la fel şi protestele din România şi din celelalte ţări. „Aici a fost un reportaj pe NRK (post de televiziune norvegian –n.r.), la ştirile zilei. Nu s-a făcut mare caz.

Au fost prezentate şi demonstraţiile din alte ţări şi s-a spus că protestele sunt organizate în sprijinul acelei familii şi că Barnevern e acuzat de părinţi. Atât!

Nu s-a făcut niciun fel de speculaţie pe acest subiect.

Astfel de cazuri nu se întâmplă foarte des şi, de obicei, sunt luaţi copiii ce provin din familii din estul Europei şi locuiesc în Norvegia“, a menţionat Daniela C.

Ieşeanca a mai precizat că în România cazul a fost prezentat doar din punctul de vedere al părinţilor şi că s-a încercat o dezinformare. „Barnevern nu a comunicat că acei copii au fost daţi spre adopţie.Asta au spus părinţii, spre exemplu. Una se întâmplă aici şi altceva apare în presa românească.

Atâta timp cât Barnevern şi şcoala nu au voie să furnizeze informaţii despre acest caz, nu se ştie decât ce spune o parte. În această situaţie este foarte simplu de făcut speculaţii“, apreciază rezidenta din Norvegia.

Pentru educatoarea ieşeancă acest caz ridică mai multe semne de întrebare: „Am văzut că familia prezintă atmosfera din casa lor ca fiind una armonioasă. Că ei cred în Dumnezeu.

Dacă acele fete au fost obligate să repete nişte rugăciuni sau au fost obligate să meargă la biserică, statul intervine, așa e legea în Norvegia. E considerat un abuz.

Acele două fete sunt adolescente şi s-au plâns la şcoală.În plus, mi se pare foarte ciudat de ce nu vorbeşte mama. În schimb, tatăl este foarte vocal. insa mama copiilor nu vorbeste prea mult, dupa cum este in religia lor,femeile nu au voie sa vorbeasca fara sa fie intrebate,ele trebuiesc sa taca si sa fie smerite..ea fiind norvengianca cunoaşte societatea şi legile norvegiene. Cât priveşte îndoctrinarea religioasă, nu mă pot pronunța“.

Locuind de opt ani în Norvegia, pedagogul ieşean consideră că această ţară îţi asigură toate condiţiile să creşti un copil, dar tu, ca părinte, ai obligaţia să-I respecţi.

„A fost multă dezinformare în ţară.Adevărul a fost prezentat trunchiat, iar asta a dus la reacţia românilor din ţară. Eu cred că acei copiii au spus lucruri extrem de serioase de s-a ajuns în această situaţie.Nu cred că e rea voinţă în cazul de faţă, ci o comunicare defectuoasă.

Barnevern nu a primit argumente corecte pentru ceea ce s-a întâmplat din partea părinţilor. Dar dacă părinţii au creat un mediu terorizant acasă, e genul de situație pe care statul norvegian nu-l tolerează. Ca pedagog, dacă aş avea îngrijorări în privinţa vreunui copil, l-aş observa timp mai îndelungat şi aş vorbi cu colegii şi cu şefa mea întâi. Asta e sigur.Norvegia, ca stat, e un loc foarte sigur să-ţi creşti copiii, dar trebuie să-i respecţi!“, a conchis Daniela.

Articol relatat de portalul http://www.7est.ro

262 Responses to ADEVĂRUL DESPRE NORVEGIA: O educatoare româncă a DEZVĂLUIT ce ai voie și ce nu în ȚARA NORDICĂ

  1. Avatarul lui jean jean says:

    pai norvegienii nu stiu ca romanii le au tare de tot cu religia. In special cu „bataia e rupta din Rai”. Tot religios suna

  2. Avatarul lui gheraducan amarasteanul says:

    Domnule Eduard Constantinescu, de ani de zile v-am ascultat si va ascult cu placere. Nici eu nu am la inima tendinta pocaitilor de a confunda spalarea pe creier cu cresterea spirituala. Nici eu nu suport usor existenta si functionarea ,, doar pentru sine,, a structurilor iererhice in toate cultele si denominatiunile. Apoi, ce sa mai zic…. manipularea de la amvoane a devenit un teatru din ce in ce mai ieftin…
    Dar totusi, domnule, aici e alta treaba. Aici statul isi da pe fata fibra demonica!!!
    Barnevernul a intrat in casa si a luat copiii si mai apoi a pus intrebari. Au lucrat ca rusul care mai intai trage cu arma si apoi intreaba care a fost treaba…
    Numa in cazul unui zvon ca parintii isi violau copiii se justifica o interventie asa pompieristica.
    Da, un stat de drept trebe sa aiba legi nu vorbe. Dar chestia aici este cum se aplica si de ce asa. Si de aici incep detaliile in care se ascunde raul.
    Nu lasati ca anitipatia d-voastra ptr unele aspecte extreme din penticostalism sa va anuleze ratiunea.
    Sau altfel zis … mama e mama si parintii sunt parinti , copiii sunt copii indiferent de religie. Si daca erau musulmani si erau invatati sa poarte rochite cu bombe nu trebuia procedat asa…
    Este regretabil ca acum cand presa fierbe de atata informatie d-voastra selectati si postati treaba asta. Ieseanca de mai sus are cumva si licenta de mama??? Si daca da, cat de ,, profesional,, ar trece printr-o experienta similara???

  3. Dupa cum cazul Bodnariu nu este un caz izolat in Norvegia, tot asa Norvegia insasi ca tara in care se intampla astfel de lucruri nu este un caz izolat. Se intampla astfel de abuzuri si in tara vecina, Suedia, precum si in Germania unde am aflat ca in anul 2015 nu mai putin de 42000 de copii au fost confiscati de stat de la parintii lor. Recomand citirea cartii „Corectitudinea morala” a istoricului francez Jean Sevilla unde discuta printre altele si despre stirbirea autoritatii parentale in societatea vestica afectata profund de ideologia corectitudinii politice.

  4. Din nefericire, in statele occidentale nu mai poti sa-ti educi copii in spirit crestin. Conform Sfintei Scripturi, uneori este nevoie si o mica corectie fizica pentru ca copilul sa asculte.
    In acest context, cred ca este usor de inteles cine se afla in spatele acestor,,libertati si drepturi” a copilului, si anume, vrajmasul sufletelor noastre si al lui Hristos care nici nu vrea ca fiii nostri sa auda si sa creada in El.

    Proverbe 13:24. Cine cruta nuiaua, uraste pe fiul sau, dar cine-l iubeste, il pedepseste indata. –

    Proverbe 3:11. Fiule, nu dispretui mustrarea Domnului si nu te mahni de pedepsele Lui.
    12. Caci Domnul mustra pe cine iubeste, ca un parinte pe copilul pe care-l iubeste!

    Proverbe 19:18. Pedepseste-ti fiul, caci tot mai este nadejde, dar nu dori sa-l omori.

  5. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    da… sunt foarte dezamagita. edi cel contradictoriu. de la geniu la pustiu.

    pai bine domnule, dupa toate informatiile aparute pe net, facute de experti in domeniu, care unii au si lucrat pt barevern si stiu cu ce se mananca, cum este de ex doamna din acest link http://republica.ro/exclusiv-experta-norvegiana-care-a-participat-in-41-de-cazuri-in-care-barnevernet-a-luat-copiii-descrie … care pe numele ei si cu titulatura este Gunn Astrid Baugerud, profesor asociat, la Departamentul de Asistență Socială, Protecția Copilului și Politici Sociale, de la Colegiul Universitar de Științe Aplicate din Oslo și Ankershus, si dintre atatea si atatea rapoarte, nici nu ma mai obosesc sa ti le mai arat aici pt ca oricum nu te intereseaza… matale ai ales sa arati cum isi da cu parerea o tanti educatoare romanca?? cum poti sa dai asa cu bata-n balta? pe dumneata chiar te intereseaza ce barfeste unul si altul, ceea ce se reflecta si in postarile matale, dupa cum si ziceam, esti si genial dar si mediocru, caci stii ca de la sublim la ridicol e doar un pas… asa se explica de ce in postari si in emisiuni reusesti de multe ori sa cazi in derizoriu, cu filosofia sau teologia matale aplicata, aplicata cum am spus la un grup restrans social… barfe care se mai aud pe la voi, evenimente care se intampla in lumea americana evanghelica, ce mai fac fratii penticostali… ce mai zicenu stiu cine pe la nu stiu ce institut teologic…. cand in lume se intampla atatea… si cand intr-un final te decizi sa postezi ceva care e intr-adevar important, sa comentezi un fapt care poate avea un impact major asupra unei societati, cum e treaba asta cu norvegia tara pe care matale o divinizezi se pare, intr-o maniera facila si regresiva, lipsit de constiinta profesionala, aduci un argument care pur si simplu suna a cleveteala, a ce mai zice unul si altul, a ce se mai aude prin varful dealului, de altfel cum deja ne-ai obisnuit. si acum, pt ca clodette99 a postat-o pentru ca a gasit si ea pe net ce credea educatoarea despre norvegia (si bravo ei, sa fie sanatoasa si sa inchida in continuare ochii daca e mai fericita asa), matale te astepti s-o aprob? la nivelul asta de informatie? parerea unei educatoare? pai stii matale cati bani ar fi castigat educatoarea in romania din care a plecat? si stii cat (probabil) castiga in norvegia? stii cat de servila si magulicioasa a devenit aceasta educatoare care a scapat de saracie (in mintea ei). ce sa-i ceri? te intereseaza parerea lu baba floarea din deal? chiar asa? pai in concluzie o sa postez si eu parerea unuia, daca e pe pareri, dar macar el a fost un geniu…

    Rămâneţi dară cu bine, sfinte firi vizionare,
    Ce făceaţi valul să cânte, ce puneaţi steaua să zboare,
    Ce creaţi o altă lume pe-astă lume de noroi;
    Noi reducem tot la pravul azi în noi, mâini în ruină,
    Proşti şi genii, mic şi mare, sunet, sufletul, lumină, –
    Toate-s praf… Lumea-i cum este… şi ca dânsa suntem noi

  6. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    „licenta de mama”

    Nici tatii nu au, de regula, „licenta de mama”, si totusi dau din gura. Sa mai vorbim ca traim intr-o lume in care, pentru multi, moralitatea e facuta si desfacuta de catre niste oameni insurati cu un zeu si producatori doar de vorbe?

  7. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    mai si scrii in titlu cu majuscule, ADEVARUL DESPRE NORVEGIA! deci gata, s-a aflat adevarul intr-un final? a scos educatoarea adevarul din maneca? bravo. halal sa-ti fie! eu totusi mai sper ca nu edi sa fi postat aceasta neghiobie

  8. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Nana,

    iar te-a apucat Duhul? Nu e absolut nicio contradictie intre ce spune educatoarea romanca si prof. Baugerud. Aceasta din urma chiar face parte dintre academicii plicticosi (mai ales in umanioare) care „masoara” si ne spun noua chestii evidente (normal ca stresul e mai mare cind copilul e luat neanuntat). Asa cum e evident ca orice sistem de asistenta sociala face o treaba etern criticabila si etern ameliorabila.

  9. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    stii cum e asta cu ADEVARUL DESPRE NORVEGIA, stii cu ce imi seamana perfect? eu cred ca titlul trebuia sa sune asa zdruncinator ca in tabloide: SOC SI GROAZA! O EDUCATOARE DIN IASI DEZVALUIE ADEVARUL: IN NORVEGIA COPIII VIN LA GRADINITA UNDE LUCREAZA! wow!… cred ca era mai CONVINGATOR! apropo de ce ai folosit majuscule, e vreo metoda subliminala de manipulare?

  10. Avatarul lui sorinpetrof sorinpetrof says:

    Eu cred că editorialul este un pamflet. Cel puțin titlul asta indică. Dacă Edi ar vrea să lanseseze o discuție serioasă despre relația copilului cu statul scandinav atunci ar trebui eliminat din discurs cazul Bodnariu nereprezentativ de altfel și concentrată atenția într-o altă direcție care nu este deloc religioasă. Așa că deocamdată nu e cazul de speculații vis-s-vis de editorialul de față.

  11. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Singurii neghiobi din povestea asta sint cei care „sint de partea fam B”, adica reclama vocal returnarea copiilor. Cind, de fapt, a fi de partea familiei ar trebui sa insemne luarea in calcul a marturiei copiilor si incercarea de a gasi cea mai buna solutie, potrivit legislatiei norvegiene. Ceea ce, cu bune, cu rele, face Barnevernet. Asa ca, vorba unuia, „ciocu mic”.

  12. Pe lânga opinia unei românce oarecare rezidenta în Norvegia, vedeti si punctul de vedere al unui avocat norvegian implicat în cazuri similare celui al familiei Botnariu. Una din metehnele noastre, ale românilor plecati în diaspora, este si snobismul. Admiram si adoptam fara discernamânt tot ceea ce este la moda în cultura tarii gazda si ne exprimam adesea cu un ton de superioritate si lipsa de consideratie fata de cultura poporului caruia îi apartinem. Nu cumva pozitia acestei doamne iesence fata de cazul familiei Botnariu este motivata de snobims? Sau de dorinta de a se baga în seama? https://www.youtube.com/watch?v=bscOVgwZSec

  13. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Editorialul asta, cu tot cu titlul, e un copy/paste, lucru spus clar si inainte, si dupa. E vorba doar de o perspectiva mai putin infierbintata de la distanta.

  14. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    polihronu, dumneata mi-ai aratat masura judecatii matale impartiale de inca acum cateva postari. deci necuprinzator, neconcludent. nu prezinti incredere

  15. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Sint complet bulversat de esecul de a-ti obtine increderea.

  16. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    sorin, perfect de acord cu tine. nu mi-a venit sa cred ca l-a postat edi aici. dar daca il posta ca pamflet ar fi trebuit specificat de la bun inceput sau pe undeva in articol. si perfect de acord cu ce ai zis, daca vrea intr-adevar sa abordeze in mod serios subiectul trebuie sa lase cazul bodnariu deoparte. dar dupa toate postarile din ultima vreme se pare ca nu prea vrea :))))

  17. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    „dupa toate postarile din ultima vreme”

    Adica una singura, asta, in care NU este vorba de cazul B., nu? Vezi ca risti sa-mi pierd increderea, si asa inexistenta, in verbiajul tau zgomotos.

  18. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    da exact AIA domnule polihronu. total inutila contributia dumitale ca de obicei. pt a puncta ce pentru a zice ce? NIMIC, ca de obicei. a fost punctat o data a fost amintit o data multumesc

  19. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Ti se pare ca ne spui ceva util?

  20. Avatarul lui sorinpetrof sorinpetrof says:

    „Asa ca, vorba unuia, „ciocu mic”.

    Eu zic să-i lăsăm să-și plângă morții …

  21. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    „să-și plângă morții”

    Mortii cu mortii, viii cu viii, nu? 🙂

  22. Avatarul lui sorinpetrof sorinpetrof says:

    „Mortii cu mortii, viii cu viii, nu? :)”

    Cam ăsta e trendul pe aici și aiurea: partizanat, maniheism, polarizare. Îmi mențin părerea că încă nu este posibil un dialog obiectiv despre relația familiei cu statul în contextul scandinav fără să ne agresăm și anatemizăm reciproc, fără să facem din familia cu pricina lentilă hermeneutică. Dar ca să plângem cu cei ce plâng, indiferent de simpatii și opoziții, ține de umanitate și nu de religie.

  23. 99% dintre creștinii orto-penti-bapti-adventiști care comentează înflăcărat cazul Bodnariu pur și simplu nu pot să priceapă că adevărul despre povestea asta tristă nu-l poate cunoaște nimeni atâta timp cât nu putem afla detalii și din partea Protecției Copilului norvegiene. Toți aceștia gândesc și reacționează visceral, nu rațional. Și nici nu e de mirare, având în vedere că sunt oameni religioși, antrenați din fragedă pruncie să aibă o deplină încredințare în lucrurile care nu se văd, nu? Ei bine, când un stat secular care aplică legea la literă intră în conflict cu asemenea oameni, iese ceea ce se vede că a ieșit: „ Adevărul ADEVĂRAT despre FAMILIA BODNARIU!!!! A început PERSECUȚIA împotriva CREȘTINILOR din EUROPA! Ce spune un fost lucrător Barnevernet care devenit PENTICOSTAL”.

    Ce mai freamăt! Ce mai zbucium! Și când te gândești că există cu sutele cazuri asemănătoare chiar în bisericile lor, unde de ex tații plătesc pensie alimentară de ani de zile, neavând însă dreptul să-și vadă progenturile. Dar ptr a nu pierde „prietenia frățească” cu partea „persecutoare”, creștinii lui pește se fac că plouă și permit nedreptății să-și vadă de existență bine-mersi. Acolo, ce să vezi… dintr-o dată devin cât se poate de raționali și spun așa: „ Nu trebuie noi ca biserică să ne ocupăm cu cazuri de-astea. Astea sunt de competența judecătorilor. Și se spală frumușel pe mâini.

    Iar acum se dau pe spate din empatie, de mama focului, față de niște necunoscuți, care pe deasupra mai sunt și din altă biserică decât a lor, cea adevarata. You sodding hypocrites!

  24. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    „partizanat, maniheism, polarizare”

    Well, io citam de la evanghelie. Pe care, se stie, nu dau doi bani.

    „dialog obiectiv”

    Cred si eu ca nu e posibil, daca tot ce stii e ca Barnevernet e diavolul si fam. B. ii sint nevinovate victime.

    „să plângem cu cei ce plâng”

    Sigur ca tine de umanitate. Si majoritatea nu sintem psihopati. Dar si impostura sau lacrimile de crocodil sint prea umane.

  25. Czech Republic: Protesters rally in Prague against Norwegian child welfare service.
    Marius Reikeras, Norwegian Human Rights lawyer: “Norwegian people are good people but unfortunately we have a system which destroy many families, thousands of thousands of families.” Auzi declaratia de la minutul 1:22. https://www.youtube.com/watch?v=nn6J_-dtqZI

  26. Sunt dezamăgit ca ați ajuns sa postați articole cu titlu cu litere mari, ca revistele de cancan, și mi citați dintr o dna care vorbește sau scrie rău și prost în limba romana.

  27. Avatarul lui Vithericus Marcus Crassus says:

    Bai fratilor, voi chiar nu aveti pic de umor! Edi preia un titlu de tabloid care spune ca prezinta ADEVARUL, dar in continut e doar parerea unui nimeni, fara nicio competenta.
    Nu asta fac romanii de saptamani intregi? Iata aici sau dincolo ADEVARUL despre Norvegia. Edi le-a pus o oglinda in fata, cu o mica diferenta: a ales sa posteze in continut opinia (care poate fi valida) unei romance care crede invers decat majoritatea protestatarilor.

    dar daca il posta ca pamflet ar fi trebuit specificat de la bun inceput sau pe undeva in articol

    Right; inainte sa trolezi trebe sa pui un disclaimer – Atentie, Trolling!

  28. Avatarul lui Nana Nani Nana Nani says:

    dragi interlocutori, cand am afirmat ca articolul cu pricina ar fi trebuit specificat ca fiind „tratat” ca pamflet, si spun tratat pt ca aceasta elucubratie de pareri despre cat de bine e in norvegia ale unei educatoare din iasi – rezidenta – nu are nimic din caracteristicile pamfletului (ironie, caricaturizare, hiperbolizare), am subliniat tocmai acest fapt evident ca articolul NU este pamflet. el a fost postat ca atare deci fara nici o ironie macar sau o nota de subsol cum ca se fac afirmatii gratuite in acest articol NU se intelege ca este pamflet. dar poate asteptam chiar parerea celui ce l-a postat ca sa intelegem si noi sub ce forma a fost afectata domnia sa de aceasta informatie de doi bani pe care a simtit nevoia sa o posteze aici. ar fi mai cinstit.

  29. „Cind, de fapt, a fi de partea familiei ar trebui sa insemne luarea in calcul a marturiei copiilor si incercarea de a gasi cea mai buna solutie, potrivit legislatiei norvegiene. Ceea ce, cu bune, cu rele, face Barnevernet. Asa ca, vorba unuia, „ciocu mic”.”

    Hai că dăduși cu mucii-n fasole. Copiii ăia sunt pe trei paliere de vârstă și subsecvent de tratament juridic potrivit reglementărilor internaționale la care Norvegia este parte. Doar că, așa cum prietenul Archard spune, copiii nu sunt niciodată ascultați în instanță. În locul lor vorbește un profet (filozof al puței, din treimea inferioară a absolvenților, de regulă). Exact asta e problema. De părinții B mă doare-n cartierul Mănăștur. Aici e vorba despre niște copii supuși de stat unor traume – decelabile și la nivel de simț comun, certificate și de filozoafa novegă – care, precum toate sistemele totalitare, printre care cel dintâi e (a fost, nu mai este, va mai fi, dacă nu reușim să prezervăm pojghița de liberalism de pe democrațiile egalitare) cel creștin, știe în mod pozitiv ce e bine. Binele, the welf…fare.

    Legislația norvegiană este abuzivă și mai iliberală decât Orban și Duda la un loc.

    Ceea ce minunata instituție nu face. Iar că nu face atestă alte instituții și alți specialiști la fel de liberaționiști, doar că mai inteligenți.

  30. Ador titlurile în verzale. Good job, reverend EC!

  31. Si ca sa nu fim acuzati ca privim doar in ograda altuia si in propria noastra ograda nu, aici e un punct de vedere despre situatia din Romania, care se pare ca e mult mai dramatica decat cea din Norvegia.

    http://stefandarabus.ro/2016/01/cazul-norvegia-privitul-in-oglinda-si-padurea-care-nu-se-vede-de-copaci-2/

  32. Am citit articolul si nu gasesc nimic gresit in el. Educatoarea descrie cat se poate de exact si clar situatia din Norvegia, care este 99% identica cu cea din Suedia. Faptul ca spusele ei nu plac romanilor, nu schimba datele problemei.

    Chestiunea pe care romanii n-o inteleg este ca in Scandinavia copii sunt luati IN SERIOS si sunt tratati ca persoane cu drepturi depline. De-aceea atunci cand un adult, indiferent cine este acesta, le incalca drepturile, statul intervine.

    Tin minte ca in primele zile dupa ce-am ajuns in Suedia, am fost cu baietii mei la inspectoratul scolar pentru a-i inscrie la scoala, si-am ramas socat de faptul ca inspectoarea, o doamna draguta si amabila de altfel, in loc sa discute cu noi, parintii, asa cum era „normal” in Romania, dupa ce am facut cunostinta si-am schimbat amabilitatile de rigoare, s-a concentrat 100% pe copii, discutand direct cu ei, pe noi, parintii, ignorandu-ne pur si simplu. Nu-mi venea sa cred ca e posibil asa ceva, ca noi, parintii, doar sa asistam ca simpli spectatori la discutia copiilor cu profesorii. Si inca din prima ocazie… 🙂

    Asta e doar o mica „mostra” de situatii cu care romanii nu sunt obisnuiti. Pentru romani parintii au drepturi iar copii sunt doar o „anexa”. Ei bine, de-aici pleaca apoi o multime de diferente.

    In Romania, faptul ca o femeie este batuta de sotul ei este de la sine inteles, ca „si-a cutat-o”! Deci cu atat mai mult un copil isi „merita” portia de bataie. Ei bine, in Scandinavia, „drepturile” astea au fost abrogate, adica au fost „prionite” pe cruce si nu mai sunt valabile asa incat aici barbatul n-are voie sa-si bata nici nevasta nici copiii… indiferent de motiul invocat.

    Iar cine nu poate accepta acest RR, e bine sa ramana in Romania daca nu vrea sa ramana fara copiii.

    Ce mi se pare mie interesant este altceva: ca tiganii, cat sunt ei de „prosti”, stiu despre legile astea, si-si lasa copii in Romania atunci cand vin la cersit pe-aici, fiindca altfel ar ramane rapid fara copii, dar un inginer IT care mai e si insurat cu o norvegeanca nu-i suficient de „destept” sa-si trateze si sa-si protejeze copii in conformitate cu legile si sa nu-i oblige copiii sa-si apere drepturile apleand la bratul statului.

    Asta-i mirarea…!

  33. Dar faptul ca si Romania este un caz dramatic din alte motive (in special saracia), asta nu inseamna ca legea norvegiana e buna si minunata sau cel putin, modul in care este ea aplicata, care e dupa parerea mea complet abuziv. Dar asta e lumea in care traim, o lume plina de imperfectiuni si prost intocmita. De ce e prost intocmita nu stiu. Unii spun ca e urmarea pacatului originar in care cei mai multi astazi nu mai cred. In orice caz, lumea, asa cum este ea construita nu va fi niciodata perfecta. Oricat am imbunatati conditiile noastre de trai, sociale, economice etc., oricat am imbunatati sistemul de sanatate etc., vor fi mereu oameni care vor suferi si, ceea ce este mai rau, vor fi copii care vor suferi.

  34. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    sorinpetrof spune:

    Cam ăsta e trendul pe aici și aiurea: partizanat, maniheism, polarizare. Îmi mențin părerea că încă nu este posibil un dialog obiectiv despre relația familiei cu statul în contextul scandinav fără să ne agresăm și anatemizăm reciproc, fără să facem din familia cu pricina lentilă hermeneutică.

    Pai bineinteles ca ne agresam daca nu suntem cu totii atei, secularisti, si cu gindire stiintifica, materialista, si obiectiva, si ca atare luam apararea unor parinti care incearca sa le bage religia lor copiilor lor in cap, cind datoria statului este tocmai aia ca sa le-o scoata deoarece numai o societate fara religie poate crea raiul pe pamint asa cum ne-a invatat tatucul Marx. Ca daca niste copii de atei (sa zicem ai lui polihronu, ianis, Marcus Crassus sau Edi) decid sa se duca la o moscheie si sa se inchine acolo, iar tatii lor incep sa le aplice bataia aia care nu mai este rupta din rai, ci este rupta direct din lupta pentru supravietuiea celui mai evoluat si care garanteza mersul omenirii inainte spre noi culmi ale civilizatiei, iar daca copiii lor se pling la politie ca sunt batuti de parinti, de astemea statul ar lua copiii de la parinti dar nu sa-i repartizeze in alte familii (tot de atei, biineinteles!) dar ca sa-i bage la zdup si sa-i bata politia mai profesional ca fiind teroristi, atunci nu ar mai fi nici un dezacord pe oxigenul asta, ci numai aplauze preluncite atit pentru tatii mentionati mai sus, cit si pentru politie. Asa ca acordul total este posibil, si poate fi realizat dor de atei si cu bataia aia pe care numai ei stiu s-o aplice.

  35. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    Paul Csavdari spune:

    Tin minte ca in primele zile dupa ce-am ajuns in Suedia, am fost cu baietii mei la inspectoratul scolar pentru a-i inscrie la scoala, si-am ramas socat de faptul ca inspectoarea, o doamna draguta si amabila de altfel, in loc sa discute cu noi, parintii, asa cum era „normal” in Romania, dupa ce am facut cunostinta si-am schimbat amabilitatile de rigoare, s-a concentrat 100% pe copii, discutand direct cu ei, pe noi, parintii, ignorandu-ne pur si simplu. Nu-mi venea sa cred ca e posibil asa ceva, ca noi, parintii, doar sa asistam ca simpli spectatori la discutia copiilor cu profesorii. Si inca din prima ocazie…

    Pai bineinteles ca scoala nu avea ce sa discute cu voi, parintii, si ca discuta doar cu copiii. Ce stiti voi, parintii, si ce conteaza ce stiti voi? Bineinteles ca copiii stiu ce este bine iar voi parintii ati stiut doar sa va culcati impreuna si sa-i faceti, dar in afara sa miscati fundurile, mai stiti ceva? Desigur ca copiii stiu ce vor iar voi parintii nu trebuie sa va bagati, ci doar sa le dati de mincare, sa le dati bani, sa-i imbracati, dar nu carecumva sa-i invatati ceva sau sa le spuneti ceva, ca atunci ii „agresati,” chiar daca nu-i bateti, ci ii „agresati” verbal. Ce trebuie sa invete copiii este treaba scolii, care nu-i agreseaza atunci cind le da note proaste si-i lasa repetenti cind nu reproduc ca hipnotizati gogomaniile ce li se predau prin scoli, deoarece cind copiii cad in transa cind asculta hipnotizati ce li se spune la scoala este bine, dar cind cad pe jos si bolborosesc in limbi “ingeresti” prin bisericile penticostale, aia este transa proasta. Asa ca traiasca transa buna care se invata la scoala, si jos cu transa aia proasta ce se face la biserica! Asa ca sunt tare curios ce au sa realizeze copiii tai, si daca au sa aiba niste realizari remarcabile, daca realizarile alea se datoreaza la cee ace au invatat ei de la inspectoarea aia “amabila,” sau se datoreaza la cee ace au invatat de la “bigoti” ca tine si ca Mirela.

  36. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    Jiji,

    nu-mi dau seama unde am zis altceva decit tine. Ieri, intr-o alta discutie, chiar spuneam expres ca io unul habar nu am ce este „binele” in situatia asta. Si mi se pare o idiotenie ca cei care striga sa fie returnati copiii fac asta tocmai in numele unei ireperabile stiinte despre ce este bine. In rest, ti-am zis: imi place cind se infrunta doua tiranii/totalitarisme/monopoluri ale binelui. Ce mi-s parintii, ce mi-e Barnevernet? Fuck them all!

  37. Articolul a fost postat la rubrica comentarii de clodette86. I-am dat copy-paste la editorial pentru ca are peste 800 de cuvinte si am considerat ca opinia unei romance care lucreaza in invatamantul norwegian merita o dezbatere. Este un alt punct de vedere.

    Repet afirmatia ca nu am nici o opinie cu privire la cazul Bodnariu in sine. Am insa o opinie puternica cu privire la modelul vechi-testamentar de familie crestina conservatoare. In america este un conflict politic violent care iese la suprafata la fiecare campanie electorala si, desi nu sunt un entuziast al atitudinii leftardate, vad un pericol mai mare in gloata de semi-analfabeti care se erijeaza in specialisti in drept constitutional de cate ori Curtea Suprema este contrazisa de talk-showul lor favorit sau vre-un predicator de la Moody Bible. Sa amintesc doar un titlu: „Minciuni pe care le cred femeile”. Cititi cartea si va va fi de ajuns.

    Penit-bapti-adventi sunt tributari unei naratiuni dezvoltate in bible-belt. Conforma acestei naratiuni exista un razboi al statului secular impotriva crestinilor. Vad ca si romanii au inceput sa vorbeasca despre razboiul impotriva craciunului – pe care puritanii l-au interzis mai intai in zilele teocratiei lui Cromwell si apoi a teocrtiei coloniale din America. Acum cativa ani era un razboi european impotriva taierii porcului.

    Punctul de vedere penti-bapti-advi a fost deja supralicitat. Hai sa ascultam si partea cealalta. Nu este mai stupida decat cea dintai.

    Un fapt anecdotic fara legatura directa. Cu multi ani in urma o fata s-a plans de profesorul de vioara (ghici ciperca ce-i) la comitet. Comitetul l-a chemat pe baiatul prezbiterului si la- intrebat daca este adevarat. Primul tanar al bisericii a declarat: „apai pe asta cine n-a pus mana”. Caz inchis. Situatie tipica.

    Intrebare: si daca un abuz real, ce sanse are un adolescent care se plange bisericii? Stiu din experienta ca lucratorii sociali se cred mici dumnezei. Din nefericire sunt singurii care asculta ce spune un copil. Legile moderne par absurde pentru cine ignora motivele pentru care exista astfel de legi. Cei mai multi dintre noi nu am vazut parinti care isis abuzeaza copii. Din nefericire exista, si uneori merg la forme de sadism greu de crezut – dar din nefericire reale. Ofer cateva exemple pe care le cunosc la prima mana. Las laoparte literatura la indemana oricui.

    Acum 30 de ani am cunoscut o tanara care bause soda caustica. Opinia unui prezbiter: i-a placut mierea, acum a gustat si din soda.Au condamnat-o si atunci cand a venit la botez in pantaloni, ignorand faptul ca avea dureri oridecate ori nu avea caldura suficienta la abdomen. „Mofturi”. M-au reclamat si la conferinta pentru botezul acela.

    Sa fac istoria scurta. Am dus-o pe fata la spital in pre-ziua mortii. Pe drum mi-a povestit ce s-a intamplat. Iesise seara in sat cu un baiat. Intoarsa acasa, a intrat in bucatarie si a inceput sa se spele in lighean ca la tara. Tatal intra peste ea sa o pedepseasca. Fata tipa sa iasa afara. „adica te rusinezi de mine care te-am facut da’ nu ti-e rusine sa tea vada ala (imaginatia lui). Si a batut-o zdravan asa cum era ” sa se-nvete”. Fata a incercat sa-si ia zilele dar spre ghinionul ei a mai trait cativa ani in chinuri.

    Problema mea cu isteria penti-bapti-advi este ca ei se bat pentru un model de autoritate patriarhala care face posibil ca un tata sadic sau control-freack sa-si camufleze psihopatia sub mantaua evlaviei lui Avraam care „va porunci casei lui…etc”. Cu siguranta ca interventia statului nu este solutia ideala, dar deocamdata nu avem altceva mai bun. Biserica se uita in alta parte.

    Sa ma refer la un caz cunoscut de toti. Va amintit de tipul din corbul. Cel care si-a omorat sotia si i-a dat foc pentru ca voia sa-si ia permis. Va amintiti surpriza inocenta a celor de la Speranta TV? Fratii nu vazusera nici un motiv de ingrijorare. Omul era adeptul educatiei crestine si voia sa sponzoreze o scoala crestina pentru copii lui. Era un bun colaborator cu pastorul local in vederea proiectului de educatie. Pacat ca sotia nu-l intelegea.

    Ce s-ar fi intamplat daca o agentie cum nu exista atunci in Romania ar fi vazut in aceasta familie buna motive de ingrijorare si i-ar fi luat copii inainte de tristul incident? Ar fi fost Statul impotriva autoritatii lasate de Dumnezeu: Sotul.

    Care ar fi fost reactia bisericii si a apstorului daca femeia cerea divortul? Comitete lungi, reconcilieri cu pastorul-care-se-crede-psiholog pentru ca a participat la un seminar, „pupat piata independentii” in fata bisericii urmat de „iti arat eu tie tarfo”.

    Eu nu cunoasc familia Bodnariu si nu am nici opinie. Problema pentru mine sunt cei care apara n familia Bodnariu ci notiunea ca nu ar fi posibil in nici un chip ca acest caz sa fie altceva decat o forma de persecutie religioasa sau de abuz birocratic. Pana atunci, si ieseanca noastra are un drept la opinie. Daca titlul este de can-can, l-am lasat asa tocmai pentru ca articolul nu-mi apartine.

  38. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    Da, mai Edi, cunosti foarte multe cazuri in care oamenii religiei au facut abuzuri, dar nu cunosti nici unul in care ateii si „secularistii” ar fi facut vreunul. Si asta pentru ca nu ai vreo opinie ci esti pur si simplu obiectiv si vrei ca fiecare sa-si spun punctul de vedere in timp ce tu nu ai nici unul cind insiri cazurile respective. Pai degeaba sunteti voi oxigenatii destepti si toti ceilalti sunt prosti?

  39. Ce spun cifrele. Citat din http://cronicipebune.ro/romania-vs-norvegia-mit-si-statistica/

    „Statistica: Rata fertilității: Norvegia- 1,85, România- 1,6
    Intrebare: Ne vor norvegienii copiii pentru ca ei sunt infertili?

    Statistica: Mortalitate infantilă: Norvegia- 3,1 la mie. România- 9,2 la mia de nașteri.
    Intrebare: Sunt 118 maternitati in Romania. In numai 20 dintre ele, copiii au o sansa la viata. De ce nu iese nimeni in strada pentru asta?

    Statistica: Nașteri la mame adolescente: Norvegia- 8 la mia de nașteri. România- 39.3.
    Intrebare: E vorba de familie, educatie, scoala, contraceptie, etc…Daca ai avea o fata adolescenta, unde ai vrea sa o cresti?

    Statistica: Muncă la copii: Norvegia- 0. România- 0.9% din totalul copiilor (30% din prostituatele din București sunt minore).
    Intrebare: “Eu l-am facut, eu il bat?”

    Statistica: Copii fără casă: Norvegia- 0,1% (majoritatea în adăposturi temporare sau o formă de locuire). România nu are date oficiale, dar ONG-urile de profil estimează că cel puțin 0,1% (5000 de copii) locuiesc pe stradă.
    Intrebare: Ii numim “aurolaci”. A iesit cineva sa urle de mila lor? La Guvern, la Cotroceni…?

    Statistica: Copii expuși sărăciei: Norvegia- 3%. România- 51%.
    Intrebare: Unde ti-ai creste copilul?

    Statistica: 63% dintre romani considera ca e normal sa folosesti violenta fizica in procesul de educatie.
    Intrebare: Tu ce crezi? Ce preferi? Un serviciu de Protectie a Copilului care face si nu declara nimic( ca in Norvegia, pentru ca asa e legea)? Sau unul romanesc care nu face nimic, desi are o lege asemanatoare?

    Statistica: Copii expuși unei forme de abuz fizice în familie: Norvegia- 9%. România- 63%.
    Statistica: Copii abandonați în maternități: Norvegia- date neglijabile, practică foarte rară. România- aprox 14.000 mii între 2004-2014.
    Statistica: Analfabetism: Norvegia- 1%. România- 6%.
    Statistica: Copii care trăiesc fără ambii părinți acasă (părinți care lucrează în altă țară): Norvegia- date neraportate. România- aprox. 36.000.
    Intrebare : La mana cui ai vrea sa fie copilul tau? A Statului Norvegian sau Roman?”
    sursa: http://cronicipebune.ro/romania-vs-norvegia-mit-si-statistica/

  40. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    Edmond Constantinescu spune:

    Intrebare : La mana cui ai vrea sa fie copilul tau? A Statului Norvegian sau Roman?”

    Da, mai Edi, ce mare pacat ca tu nu ai fost crescut de Statul Norvegian, dar chiar daca ai fi fost crescut de Statul Roman, ai fi fost ateu get beget din pruncie, dar pentru ca ai avut ghinionul sa fii crescut de niste parinti adventisti si inca cu un tata mare stab in una dintre cele mai bigotice bisericii, a trebuit sa cresti nu numai spalat la creer, dar sa-ti petreci cea mai mare parte a vietii spalind pe altii la creer cu creatiuni in sase zile si roci de fix 6000 de ani, cu apocalipse, cu trimbite, cu cai albi, negrii, si verzi pe pereti. Noroc ca la batrinete biserica te-a repartizat la Chicago unde ai vazut in sfirsit “lumina” ca daca ramineai la Atlanta pe “bible belt” erai si acum la fel de batut in cap.

  41. @Aurel

    Pai ce facem? Le bagam copiilor rationalitatea pe gat cu forta batei?… 🙂

    Nu, copii n-au nevoie de „corectii” fizice ca sa accepte ori sa invete ceva. Iar daca vor face sau nu performanta in viata e strict decizia lor. Copii au viata lor si tot ce pot face parintii este sa le fie un exemplu de urmat. Dar decizia le apartine in totalitate.

    PS. Din cate stiu, nici Ionut n-a crescut cu bata pe spinare… 🙂

  42. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    Paul Csavdari spune:

    @Aurel
    Pai ce facem? Le bagam copiilor rationalitatea pe gat cu forta batei?…

    Nu, rationalitatea le-o baga-n cap scoala ateista folosind nu bita, ci notele, repetentia, dosarele secrete pentru angajare, etc. Esti multumit?

  43. Avatarul lui sorinpetrof sorinpetrof says:

    „The Nordic Committee for Human Rights
    Report: Child Removal Cases in Denmark, Finland, Norway and Sweden

    Summary
    The purpose of this report is to direct the attention of the European Parliament towards the laws of the Nordic countries regarding compulsory care of children and young persons, and the implementation of the said provisions.

    The Nordic countries in general, and Sweden in particular, implement these provisions in a way that leads to unusually high numbers of children being removed from the care of their parents and being placed in foster homes every year. In the case of Sweden, this is the result of the Law with Special Provisions on the Care of Young Persons, which most often leads to compulsory care, on arbitrary grounds.

    It is also our opinion that the administrative courts are reluctant to diverge from the position of individual social workers and social councils, when a case regarding compulsory care is put before them. The administrative courts thereby neither comply with domestic law, which provides an obligation for the said courts to ensure that cases put before them are properly and sufficiently investigated, nor do they comply with the European Convention on Human Rights, which guarantees the right to a fair trial and protection for private and family life.

    In addition to the issues of arbitrary legislation and biased, or at the very least partial trials, the disproportionately high number of children being removed from the care of their parents can be attributed to the economic incentives for the foster home industry. These economic incentives also result in the placing of children under the care of unsuitable foster parents, whereby children who the social workers claim are subjected to neglect, are removed from their parents only to be placed in an environment where they become subjected to further, and often more serious neglect resulting in premature death.

    Despite numerous attempts to influence the Swedish government to investigate the legislation concerning compulsory care of children, and the implementation of that legislation, no measures have been taken to diminish the use of compulsory care. Aiming to rid the system of compulsory care of its flaws, we urge the European Parliament Petitions Committee to investigate these issues further and, deliver a statement concerning the Nordic countries compliance with their international obligations.

    Since the beginning of the 1980’s, a great number of families have fled from Sweden in order to protect their children from being taken into care and placed in foster homes.
    In its report, 2009, the UN Child Committee was critical of the large numbers of children in foster care in Sweden. Norway was also been criticised by the UNCC in 2011.”

    Raportul complet se poate consulta urmărind acest link: http://www.nkmr.org/docs/Report_to_the_European_Parliament_Petitions_Committee.pdf

  44. Avatarul lui polihronu polihronu says:

    „the disproportionately high number of children being removed from the care of their parents”

    Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine de unde „disproportia” asta? Comparat cu ce? Nici in „raportul complet” nu gasesc vreo explicatie.

  45. Avatarul lui Clodette Saint Claire clodette86 says:

    Ceea ce ma incerc sa inteleg este de ce .. .. folosidu-se de cazul copiilor familiei Bodnariu, atat cultele religioase ( conspiratorii din aceste culte religioase- cei care vad in orice norisor mai negru..in orice necaz al omenirii – vad mana ,,celui necurat,, dansii nu intarzie sa faca un motiv de a se simtii victimele unui plan conspiranoic importriva regiilor lor – chiar si atunci cand nu exista nici cea mai mica intentie ori semnal ca ar exista ceva real in acest fapt ) – tot asa si cei care nu au de a face cu religiile ci aceia care stau la panda evenimentelor numai pentru a mai prinde un vot politic … Greu de inteles este faptul ca putini sunt cei care vorbesc si se gandesc critic si rational la binele copiilor acestei familii. Nu asi crede ca se vor face manifestari daca unul dintre copii acestei familii ar spune publicului ca ii este bine in prezent…si ca se simte liber sa gandeasca..se simte relaxat si apreciat de cei care il au acum sub ingrijire.Am spune cu totii ca vorbeste cel rau prin copil.. am spune ca este copil nu stie ce este cel mai bine pentru el. Chiar mi as dorii sa vad manifestari in toata Europa.. sa vad manifestari si in cazurile bune …cand ceva bun se intampla intr una din tarile unde locuiesc romani.

  46. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    polihronu spune:

    Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine de unde „disproportia” asta? Comparat cu ce?

    Pai nu ti-a dat Edi mai sus statisticile, si alea arata ca comparatia se face cu Romania? Chiar esti orb si deodata nu mai esti in stare sa citesti, desi esti mare cerber monitorizind acest site pentru a administra tratamente psihologice la aia care nu cinta-n struna oxigenata?

  47. AI,

    Un secular umanist abuziv nu este abuziv din cauza ideilor umaniste ci impotriva lor. Un abuziv religios paote fi un om bun care abuzeaza din cauza ca religia il invata asa, sau gaseste in religie o rationalizare a abuzului. Arata-mi si ie un text umanist care te invata sa-ti omori copilul cu pietre daca nu te asculta. O sa-mi spui ca oamenii sunt „idioti” si nu stiu sa citeasca biblia prin ochelarii patratului rational dar asta nu anuleaza argumentul meu. Chiar daca ar fi asa, intrucut exista doar doua persoane pe lume care inteleg patratul rational prefer sa recurg la o interpretare umanista a bibliei. Cat despre secularism inseamna despartirea bisericii de stat si, da, copilul are aceleasi drepturi fundamentale in societatea seculara ca si parintii. In vremurile biblice copii erau propietatea parintilor, sau a domnului insa dati in grija parintilor, ceea ce este acelasi lucru pentru relatia parinti-copii. Cineva care traieste inca in era patriarhilor cand Avraam putea sa-si omoare fiul fara sa fie tras la raspundere va gasi usor o rationalizare pentru pulsiunile lui sadice care nu poate fi gasita in umanism sau de omul modern. Aici este diferenta, nu in cazuri individuale.

    Te rog sa nu-mi spui ca nu inteleg biblia si ca nu vad blocajul realitatii in text.

  48. @Aurel

    Nu, nu-s multumit. Ca aveai mingea la fileu si-ai sutat-o-n tribune… 🙂

    Idea mea este ca bunul-simt si rationalitatea nu se invata cu „bata”. Si, daca tot ai amintit de dosarele secrete, da, ele tin tot o „bata”. Si asa cum tie nu-ti place s-o iei pe spinare cu „bata” dosarelor secrete, asa nu le place nici copiilor s-o ia pe spinare cu alta „bata”.

    Chestiunea pe care am ridicat-o eu era alta: „inginerul IT” cunostea ce spune legea norvegeana dar a incalcat-o cu buna stiinta. Copiii lui s-au plans autoritatilor si s-au aparat folosind bratul statului. Conform rationalitatii, daca „inginerul IT” nu era de acord cu legile norvegiene, de ce n-a plecat intr-o alta tara, in Romania, de exemplu?

    In loc sa-i fie rusine acestui „inginer IT” ca proprii lui copii l-au reclamat la autoritati, se-apuca sa faca tam-tam. Drepturile le vor toti, da’ cand e vorba de obligatii si datorii… ehei…!

  49. Avatarul lui Clodette Saint Claire clodette86 says:

    Stimabil Domn Aurel ..
    Prin exprimarea dumneavoastra ´´incoregibila´´ .. dati dovada de un adevarat crestin. Nu incape in discutie faptul ca .. noi ..cei care suntem din afara religiilor .. suntem luati de cel rau .. si aceasta se vede prin modul de exprimare pe care o expunem. Oare daca am fi buni crestini… ne-am exprima la fel ca dumneavoastra ? Feresca-ne cel rau de asa ceva .

  50. Avatarul lui Aurel Ionica Aurel Ionica says:

    clodette86 spune:

    Chiar mi as dorii sa vad manifestari in toata Europa.. sa vad manifestari si in cazurile bune …cand ceva bun se intampla intr una din tarile unde locuiesc romani.

    Ei asta-i buna, sa auzi ceva bun facut in tarile astea civilizate de niste imigranti, si in special de romani, care sunt cei mai timpiti si batuti in cap dintre toate popoarele! A, da, daca sunt si romani destepti, astia sunt putini si sunt cei ca Edi, polihronu, ianis, Marcus Crassus, care s-au desteptat si ei cind au dat cu nasul prin tarile astea destepte si acum cinta osanale la unison ca hipnotizati de tot ce vad prin aceste tari.

Lasă un răspuns:

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.