ADEVĂRUL DESPRE NORVEGIA: O educatoare româncă a DEZVĂLUIT ce ai voie și ce nu în ȚARA NORDICĂ

Postat de clodette86 la rubrica comentarii

16 IANUARIE 2016 • 20:17

Scandalul „Bodnariu”, cazul celor cinci copii ai unui cuplu mixt, româno-norvegian, care au fost reţinuţi de autorităţile nordice pe motiv că părinţii îşi educau copiii prin presupuse corecţii fizice şi îndoctrinare religioasă, a stârnit o furtună de comentarii pro şi contra.

O româncă din Iași, în vârstă de 37 de ani, Daniela C., care locuieşte în Oslo din 2004 și care a urmat cursurile Institutului Pedagogic din Oslo şi lucrează în învăţământul preşcolar de 8 ani, vorbește despre ceea ce se întâmplă în Norvegia.

Legislaţia norvegiană în domeniul protecţiei copilului este una destul de dură, dar îşi are originea într-o serie de tragedii petrecute în această ţară în urmă cu câteva decenii.

E vorba de abuzuri care au îngrozit societatea, disipată în comunități mici de-a lungul coastei la Marea Nordului.

„Legea Protecţiei Copilului (Barnevern) spune că părinţii au principala responsabilitate de creştere a copilului.
Părinţii nu au voie să îşi pedepsească fizic copiii, să îi umilească verbal sau psihic. În Norvegia, a devenit ilegală pedepsirea fizică a copiilor încă din 1972.

În Norvegia, autorităţile nu au dreptul, sub nicio formă, să dezvăluie detalii despre un anumit caz.

Aici vorbim nu numai de Barnevern (Protecția Copilului – n.r.), dar și de Poliţie, foruri administrative etc.“, spune ieșeanca din Norvegia.

Potrivit Danielei, în legislaţia protecţiei copilului din Norvegia se pune mare accent pe ce spune copilul: „Copiii în Norvegia au dreptul să îşi spună cuvântul şi ceea ce spun ei e luat în considerare – rett til medvirkning.

Din ce ştiu eu, în cazuri ca cel al familiei Bodnariu, Barnevern ia copiii doar în momentul în care părinţii fie şi-au bătut copiii, fie au creat un mediu ostil acasă, fie au comis abuzuri de natură sexuală.

Copiii pot fi luaţi fără o consiliere sau o discuţie prealabilă cu părinţii, dacă acei copii au făcut ei înşişi reclamaţie.

Dacă acel copil nu vrea să fie îndoctrinat religios, cum e cazul Bodnariu, şi spune cuiva la şcoală, cadrul didactic are obligaţia să ia măsuri.“

Educatoarea ieşeancă a adăugat că în Norvegia nu s-a făcut mare tam-tam legat de acest caz şi că a fost prezentat doar ca o simplă ştire, la fel şi protestele din România şi din celelalte ţări. „Aici a fost un reportaj pe NRK (post de televiziune norvegian –n.r.), la ştirile zilei. Nu s-a făcut mare caz.

Au fost prezentate şi demonstraţiile din alte ţări şi s-a spus că protestele sunt organizate în sprijinul acelei familii şi că Barnevern e acuzat de părinţi. Atât!

Nu s-a făcut niciun fel de speculaţie pe acest subiect.

Astfel de cazuri nu se întâmplă foarte des şi, de obicei, sunt luaţi copiii ce provin din familii din estul Europei şi locuiesc în Norvegia“, a menţionat Daniela C.

Ieşeanca a mai precizat că în România cazul a fost prezentat doar din punctul de vedere al părinţilor şi că s-a încercat o dezinformare. „Barnevern nu a comunicat că acei copii au fost daţi spre adopţie.Asta au spus părinţii, spre exemplu. Una se întâmplă aici şi altceva apare în presa românească.

Atâta timp cât Barnevern şi şcoala nu au voie să furnizeze informaţii despre acest caz, nu se ştie decât ce spune o parte. În această situaţie este foarte simplu de făcut speculaţii“, apreciază rezidenta din Norvegia.

Pentru educatoarea ieşeancă acest caz ridică mai multe semne de întrebare: „Am văzut că familia prezintă atmosfera din casa lor ca fiind una armonioasă. Că ei cred în Dumnezeu.

Dacă acele fete au fost obligate să repete nişte rugăciuni sau au fost obligate să meargă la biserică, statul intervine, așa e legea în Norvegia. E considerat un abuz.

Acele două fete sunt adolescente şi s-au plâns la şcoală.În plus, mi se pare foarte ciudat de ce nu vorbeşte mama. În schimb, tatăl este foarte vocal. insa mama copiilor nu vorbeste prea mult, dupa cum este in religia lor,femeile nu au voie sa vorbeasca fara sa fie intrebate,ele trebuiesc sa taca si sa fie smerite..ea fiind norvengianca cunoaşte societatea şi legile norvegiene. Cât priveşte îndoctrinarea religioasă, nu mă pot pronunța“.

Locuind de opt ani în Norvegia, pedagogul ieşean consideră că această ţară îţi asigură toate condiţiile să creşti un copil, dar tu, ca părinte, ai obligaţia să-I respecţi.

„A fost multă dezinformare în ţară.Adevărul a fost prezentat trunchiat, iar asta a dus la reacţia românilor din ţară. Eu cred că acei copiii au spus lucruri extrem de serioase de s-a ajuns în această situaţie.Nu cred că e rea voinţă în cazul de faţă, ci o comunicare defectuoasă.

Barnevern nu a primit argumente corecte pentru ceea ce s-a întâmplat din partea părinţilor. Dar dacă părinţii au creat un mediu terorizant acasă, e genul de situație pe care statul norvegian nu-l tolerează. Ca pedagog, dacă aş avea îngrijorări în privinţa vreunui copil, l-aş observa timp mai îndelungat şi aş vorbi cu colegii şi cu şefa mea întâi. Asta e sigur.Norvegia, ca stat, e un loc foarte sigur să-ţi creşti copiii, dar trebuie să-i respecţi!“, a conchis Daniela.

Articol relatat de portalul http://www.7est.ro

Anunțuri

262 Responses to ADEVĂRUL DESPRE NORVEGIA: O educatoare româncă a DEZVĂLUIT ce ai voie și ce nu în ȚARA NORDICĂ

  1. polihronu says:

    Astept sa-mi spui tu ceva.

  2. Așteaptă mult și bine!

  3. polihronu says:

    Asteptatori ne facu muma, bai Fofilica!

  4. Poli,

    Tu te-ai băgat în vorbă. Ceea ce n-ar fi nicio problemă. Dar când vrei să-ți lămuresc ceva, trebuie să știu de unde te iau. Așa că întrebările nu erau la mișto.

  5. polihronu says:

    Cam tirziu sa afli de unde sa ma iei, nu? Ca doar m-ai trimis deja la propedeutici filosofice.

  6. A citit cineva lista de motive pentru care organizatia asta poate sa vina sa ia sa iti ia copii din casa?? Sunt o serie intreaga de motive absurde. Si ce daca paraintii isi invata copii sii ii cresc intr-o anumita religie? Este normal ca atit timp cit triesc in casa cu noi, copii, sa mosteneasca religia noastra. Cind pleaca, vor alege ei pentru ei. Ceea ce nu este normal este sa rupi un copil de familia lui, de dragostea parinteasca decit daca e vorba de lucruri grave(abuzuri sexuale) moment in care il bagi pe parinte dupa gratii. Este democratic sa iei o astfel de decizie fara sa intrebi deloc parintii, fara sa incerci sa mediezi ceva? Nu e asta mentalitate comunista?
    Eu observ tot mai puternic in societatile moderne tendinta statului de a educa copii cu orice pret, si se cam pierd valorile morale fundamentale biblice. Totul e permis, totul e ok. Cine decide atunci ce e bine si ce e rau? Pe mine parintii m-au batut uneori cand am fost copil, insa acum le multumesc pentru asta, fiindca uneori chiar o ceream. Insa tot ei m-au crescut sa fiu respectos fata de toti si fara tupeu ieftin prin dragostea si rabdarea lor. Cine a zis, ca daca ii mai tragi una la palma, nu iti iubesti copilul ?? Eu nu cred ca acei copii s-au plans de parintii lor. Se vede ca a fost dragoste in acea familie, altfel nu s-ar fi luptat bietii parinti atit.

  7. Ianis says:

    Simandan Adrian
    A citit cineva lista de motive pentru care organizatia asta poate sa vina sa ia sa iti ia copii din casa?? Sunt o serie intreaga de motive absurde.
    Poti sa faci o scurta enumerare cu motivele pe care le consideri absurde?

    …si se cam pierd valorile morale fundamentale biblice.
    Si care sunt acelea? Din Vechiul Testament? Din Noul? Poti sa faci o enumerare cu ele?

  8. Aurel Ionica says:

    Ianis,
    Singurele valori morale sunt alea din jungla de la maimutele din care te tragi. Esti multumit?

  9. Marcus Crassus says:

    @gigialuarvinte,

    Dacă eu spun că trebuie prezervată viața oricărui om (deci nu-s de acord nici cu pedeapsa cu moartea, indiferent de crimele comise de cineva, deși pot să accept o anume impunitate sau atenuare a pedepsei pentru cel ce-l ucide pe criminal în legitimă apărare sau chiar din răzbunare, dacă e făcută pe loc), trebuie să spun și de ce. Și o spun: pentru că e condiție pentru orice altceva. Morții n-au nici drepturi, nici libertate.
    E ca și în cazul vieții: libertatea este al doilea absolut. Un om care nu este liber este un om mort. Tehnic, natural, la mintea cocoșului. Unul ca Hawking are – din cauza bolii – foarte puțină libertate în sens fizic; unul ca Borges după ce a orbit, la fel; dar și „spiritual” ești afectat, ai nevoie de o relație de iubire (B) sau de un aparat de înaltă tehnologie ca să poți citi sau vorbi, de exemplu. Când unui om nu-i dai voie să facă ceea ce crede el că este bine, valoros, frumos etc., este ca și când l-ai paraliza.

    Multumesc pt. raspuns. Are sens si mi se pare foarte consecvent.

    A existat vreodată voința aia impersonală originară???

    Dupa cum spuneai, statul ar trebui sa stea departe de orice valori sau adevaruri nechestionabile. Prin urmare nu ma intereseaza daca exista vointa pe care si-o imagina Schopenhauer, trebuie doar sa le asigur libertate de miscare celor care cred in asa ceva. Daca oamenii ajung la concluzia ca sinuciderea e cel mai bun raspuns pe care il pot da vietii (cum pare sa spuna S.), ai fost de acord ca trebuie lasati in pace.

    nu știam că ești atât de tânăr

    E in regula; imi cer si eu scuze pentru rabunfnirea cu pricina. Am 28 de ani, daca aflarea varstei mele schimba datele problemei. Nu am studiat sistematic istoria filozofiei, nefiind domeniul meu de specializare, prin urmare nu trebuie sa te astepti sa am toate piesele potrivite si claritate maxima in limbaj. „Heuristic method” descrie cel mai bine abordarea mea; autorii pe care i-am citit recent, sursele care imi par credibile, fara contradictii interne, intuitie samd. Daca as astepta sa ajung intai la claritate maxima a ideilor, nu as ajunge nicaieri, nici eu nici restul lumii care are anumite pareri fara specializari in domeniile respective.

  10. Ianis,

    Amin. Problema nu este cat de usoara sau grea e nuiaua biblica – ci ca oridecate ori un crestin calvinist isi bate copilul cu blandete o face ca sa scoata raul inascut din el – si ii comunica mesajul ca este vinovat pentru natura lui de om – ca este total depravat si ca merita o pedeapsa mai aspra – focul iadului – pentru greselile lui copilaresti dar, marit sa fie isus (cu accent pe prima silaba), parintii il salveaza cu nuiaua de foc, si copilul va interioriza acesta pedeapsa si o va purta toata viata in suflet. Uita-te la fetele pocailtilor tineri si vezi suflete sparte din batai. Ai nevoie de ani de reflexie si introspectie critica sa te eliberezi de efectele unei astfel de educatii- si cei mai multi nu sunt in stare.

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: