Profeția lui Mao Zedong

Anunțuri

161 Responses to Profeția lui Mao Zedong

  1. gheorgheboanta says:

    Polihronu

    „Pai nu sint eu cel care spune ca Dumnezeu e o intrebare legitima? Problema e ca tu nu te opresti la asta”.

    Nu, nu ma opresc, pentru ca Dumnezeu nu-mi vorbeste numai prin argumente rationale. Imi vorbeste inimii prin Duhul sfant. Si-L ascult adesea, cu multa bucurie, o bucurie care ma implineste, ma umple de sens, de pace, ma umple de credinta, speranta si dragoste. Imi vorbeste inimii si imi arata ce este rau in mine si trebuie sa schimb, ma indeamna sa fiu smerit, sa ma bucur ca sunt iertat si mantuit de Domnul Isus Hristos. Tocmai l-am ascultat pe raposatul Bartolomeu Anania, pe fondul unei superbe muzici liturgice bizantine, care te patrunde pana in cele mai ascunse unghere ale sufletului.

    Tu te opresti la ratiune si nu poti merge mai departe. Ramai blocat, pentru ca iti alimentezi sufletul numai cu arta, cu stiinta, cu tine insuti. Ateismul este o chestiune de blocare in necredinta, de gripare a spritului, probabil, ca o reactie de revolta fata de nedreptatile suferite, dar cel mai des prin infumurare/aroganta/mandrie, prin inchipuire de sine.

    Eu aleg sa merg mai departe, cu speranta ca am sa-L intalnesc in clipa urmatoare plecarii mele din lumea aceasta, cu speranta ca am sa-L vad cu ochii mei. Tu ramai pe loc, cu o multime de intrebari, de neclaritati, de indoieli, de angoase. Ramanerea pe loc inseamna lipsa de progres, oricat de progresist te-ai crede. Cu timpul se instaleaza oboseala spiritului, plictiseala, lipsa de sens a tot ce faci. Si-ti vine o idee: Sa mai bem un pahar! Sa ne uitam necazurile, sa uitam de noi insine!

  2. Ianis says:

    Poli, reposteaza imaginea cu armonizarea. Nu se vede

  3. polihronu says:

    My bad (inserting dropbox files ain’t straightfwd). Merge acum?

  4. „Tu te opresti la ratiune si nu poti merge mai departe. Ramai blocat, pentru ca iti alimentezi sufletul numai cu arta, cu stiinta, cu tine insuti. Ateismul este o chestiune de blocare in necredinta, de gripare a spritului, probabil, ca o reactie de revolta fata de nedreptatile suferite, dar cel mai des prin infumurare/aroganta/mandrie, prin inchipuire de sine”

    now.. this is bullshit!

  5. gheorgheboanta says:

    Octavian Matei

    Inteleg ca acum esti ateu. Ai apartinut vreodata bisericii adventiste?

  6. din fericire nu!

  7. polihronu says:

    „Dumnezeu nu-mi vorbeste numai prin argumente rationale.”

    Mie Duhul imi spune ca Dumnezeu e un spertar. Si sa vezi ce tresalta sufletul in mine de bucurie cind respir aerul rarefiat al celui de-al doilea cvartet pentru coarde de Schönberg – „Ich fühle Luft von anderem Planeten”. Sau cind apare trompeta deasupra orchestrei de coarde in finalul celei de-a doua simfonii a lui Honegger. Sau cind ascult pasarile din Catalogul lui Messiaen.

    „Tu te opresti la ratiune”

    Nici vorba. Intrebarea despre Dumnezeu se pune cel mai bine prin experienta sublimului – perfect accesibila ateului. Tu pacatuiesti nu prin ceea ce faci „dincolo de” ratiune, ci prin cum iti prostituezi ratiunea.

    „iti alimentezi sufletul numai… cu tine insuti… prin inchipuire de sine.”

    Am vesti proaste pentru tine: asta faci si tu.

    „Ateismul este o chestiune de blocare in necredinta, de gripare a spritului, probabil, ca o reactie de revolta fata de nedreptatile suferite, dar cel mai des prin infumurare/aroganta/mandrie…”

    Din nou, e foarte comic sa spui asta cuiva care n-a ramas blocat in credinta. Asa cum e trist ca incerci sa eviti confruntarea cu demisia adevarului din centrul credintei tale cautind scuze psihologice pentru curajul altora. Eu zic sa faci si tu rost de nitica mindrie, si sa nu te mai prostesti singur – nu e niciun merit in asta.

    „cu o multime de intrebari, de neclaritati, de indoieli, de angoase”

    Angoase nu prea am, pentru ca-mi sint dragi intrebarile, indoielile si neclaritatile. Fara ele, libertatea omului e doar un vis sinistru.

    „Sa mai bem un pahar!”

    Asta am invatat-o chiar de la Qoheleth si Isus.

  8. alterego1968 says:

    „In primul rand, crestinismul este invatatura lui Isus Hristos despre Dumnezeu si relatia Sa cu umanitatea, intermediata de Persoana si Lucrarea Sa.
    In al doilea rand, este o forma de spiritualitate cristocentrica (Imitatio Christi) si trinitariana (prin Isus Hristos devenim fii/fice ai/ale Tatalui ceresc, intrand intr-o relatie de comuniune de dragoste si credinta cu Dumnezeu, prin medierea Duhului sfant. Astfel, dupa ce invatatura lui Isus Hristos este cunoscuta intelectual, este aplicata in viata practica si traita.
    In al treilea rand, crestinismul este o religie, prin care este traita spiritualitatea crestina. Eu vad in religie o suma de practici si forme rituale, devotionale, de inchinare, de adorare, de consacrare, de disciplinare morala si spirituala, de comuniune eclesiastica, prin intermediul carora se realizeaza, se actualizeaza, se autentifica si se traieste concret, trupeste si sufleteste, senzorial si spiritual relatia cu Dumnezeu. Fara religie, credinta crestina ramane suspendata unde la un nivel de abstractizare searbada, fara emotie, fara vibratie, fara viata. In acele medii neoprotestante, in care este incurajata simplitatea si spontaneitatea inchinarii, se aud adesea declaratii de genul: nu avem nevoie de religie, avem nevoie de relatie; nu ritualuri, ci spiritualitate. Mi se par absurde, tradand o anumita forma de incultura teologica. Ce altceva inseamna religia decat relatie? Religare = a intra in relatie, a face legatura. Daca este eliminata religia, spiritualitatea dispare, iar invataturile crestine se transforma intr-un sistem dogmatic steril.”
    Crestinismul este exact asa cum l-ai definit, prietene! Tocmai de aceea te impiedica sa fi Viata. Crestinismul descris de dumneata mai sus este tentativa de a te mantui exclusiv prin intermediul mintii egotice, al sinelui iluzoriu. Paradoxal, tocmai obisnuinta de a incerca sa inchizi Viata in puscaria gandirii dumitale, de a rezuma Existenta la comparatiile ce au loc intre diverse informatii stocate in memoria dumitale, adica taman zgomotul mental, boala cumplita de care suferim cu totii intr-o forma mai mult sau mai putin grava, taman rationalismul de care suferi, te tine in afara Imparatiei. In asta nu te deosebesti cu nimic de un ateu, as putea spune chiar ca esti un ateu care se pretinde altceva si aici sunt de acord cu cei ce afirma ca religia e o forma de inconstienta mult mai profunda decat ateismul. Asta insa, nu da dreptul ateului sa dispretuiasca religiosul, ateul materialist fie el si dialectic, e el insusi orb atunci cand neaga dimensiuni ale existentei pe care nu si le poate explica. Crestinismul este un construct mental care porneste de la intelegerea eronata a mesajului hristic, la fel si rationalismul materialist dialectic. Ele insele sunt iluzii aflate intr-o competitie la fel de iluzorie, pentru a „produce” Omul. „Omul” nu este o utopie, calea, metoda este utopica, indiferent ce „curent de gandire” o propune. Putem dezvolta daca exista interes.

  9. alterego1968

    Iti raspund saptamana viitoare. Acum sunt presat de alte activitati urgente ce tin de biserica: maine (sabat) si poimaine (duminica).

  10. alterego1968 says:

    EC si GB
    “Poți cere unui homosexual în numele dragostei să nu revendice dreptul civil de a se căsătorii, dar nu îi poți lua dreptul”.

    Dreptul, civil sau de orice alta natura, este o conventie. El se modifica ori nu, daca cei ce au convenit hotarasc asa. Asa incat chestiunea in discutie nu este cea a dreptului pe care il au sau nu homosexualii.
    Morala, de la ultimul etaj spre parter sau pe acelasi etaj, fie ea si crestina este de asemenea o conventie.
    Ar putea fi discutat daca se „poate conveni” ca e sau nu naturala ca forma de exprimare a sexualitatii. Aici insa discutia ar trebui sa se extinda si asupra cunoasterii notiunii de categorie sexuala, daca Omul este numai forma sau mai mult, in ce masura forma poate fi acceptata ca IDENTITATE(asta daca poate fi) si mai apoi ce inseamna excluziune sau incluziune si daca exista vreun primat.

  11. allegro,

    Există o singură identitate atemporală: Cogito ergo sum, ghost in the shell. Celelalte sunt fluide. Insă drepturile civile și morala nu sunt simple convenții atunci când sunt deduse din principiul cartezian. Eroarea post-modernă este că sunt deduse din identități fluide.

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: