Despre lucrurile cu adevarat importante

Pragurile ne pun de regula pe ginduri. Avem tendinta ca, de exemplu, atunci cind luam anul de la capat, sa revizuim lista de prioritati intre care ne impartim viata. Sa redescoperim motivele pentru care sinuciderea nu „face sens”.

In lista mea, aproape de top sinteti voi, comunitatea pestrita a Oxigenului. Ce importa ca se mai intimpla sa scriem comentarii simandicoase prin metoda copy-paste (mental sau digital)? Ca incercam uneori sa sustinem edificiul subred al unui suflet saracit prin efuziuni lirice sau false profunzimi filozofice? Ca ne distram unii pe seama altora?

Conteaza apropierea. Conteaza ca invatam unii de la altii. Ca ridem impreuna. Ca ne tachinam, enervam si plictisim unii pe altii. Ca relatiile interumane devin mai importante decit acordul asupra acelorasi idei. Ca idei vechi, aflate in dezacord cu ce invatam despre noi si lume, isi pot afla aici obstescul sfirsit.

Va iubesc – atit cit poti iubi niste fantome. Si sint recunoscator cind am sansa sa va intilnesc intrupati. Ca ma tolerati printre voi nu inceteaza sa ma mire. E singurul miracol in care cred.

PS Nu conteaza nici daca reusiti performanta de a pune in acord ontologia carteziana, in care Dumnezeu nu se confunda cu res cogitans, cu afirmatia si asa confuza a unui document antic („Dumnezeu este spirit” ). Eu tot va iubesc.

PPS Era sa uit lucrul cel mai important: cind va paste depresia, puneti la cuptor niste ciuperci umplute cu cascaval ras, presarate cu oregano si scaldate in lamiie si vin alb. O sa vi se deschida ochii.

Anunțuri

100 Responses to Despre lucrurile cu adevarat importante

  1. Sertorius says:

    Polihronu #142,

    Ești alunecos ca un pește. Parcă vorbeam de Evanghelia ioanină, care a fost scrisă la sf. sec. I d.Chr., în limba greacă, utilizând termenul, atât de bogat în semnificații filosofice, de ”logos”, iar dumneata mă remiți la Vechiul Testament! Nu văd cum ai putea suci Ioan 4.24 ptr a îndepărta sensul inechivoc de ”spirit”. Să te închini ”în spirit” unui Dumnezeu, care este ”spirit”,comunică ideea că omul are constituția unui animal? Asta e lectura dumitale pertinentă?
    Cât despre confuzia dintre Platon și Descartes, repet, numai un ageamiu ar putea să confunde pe res cogitans cu res extensa ca tine, fără să vadă trimiterea la Platon și la filosofia spiritului. Ori că ți se aduc citate, ori că ți se desenează, rezultatul e aceeași ignoranță bucuroasă de ea însăși.

  2. paul moga says:

    Bine George ,
    Dumnerzeu sa te binecuvinteze ,
    chiar ma gandeam ce sa intamplat cu CJ , ca eu am lipsit o luna si nu stiam nimic de tine .
    Sincer sa fiu am avut teama sa nu ti se intamplat ceva rau . Dar am vazut ca ai postat ceva (voi citi mai tarziu ca nu am timp ) , si m-am bucurat.

    UN SEMN CA CJ TRAIESTE.

    O sa revin cu amanunte. Acum sunt contra cronometru . :clock:

  3. Dan says:

    Welcome back CJ

  4. polihronu says:

    Ti-am scris ultimul mesaj, generale, numai pentru a incheia discutia (nu ai nimic nou sa-mi spui, iar eu nu tin sa-ti schimb opiniile) si pentru a-ti arata macar un motiv pentru care afirmatia ioanina este confuza daca e luata in sens ontologic (si sint destule indicii exegetice cum ca sensul intentionat nu este nicidecum ontologic). Daca Ioan (oricine a fost el) a preluat termeni filozofici, nu inseamna ca a imprumutat si conceptele. Discutia nu-si are locul aici.

    Si da, bucuria este mai de pret decit stiinta.

  5. maria says:

    Dan,
    Te cred !

  6. Sertorius says:

    Ptr dl Polihronu, cu resemnarea de a-mi face o datorie inutilă.

    ”Să considerăm, deci, acum lucrurile despre care se crede de obicei că sunt cele mai ușor de cunoscut și pe care credem că le cunoaștem în modul cel mai distinct, adică corpurile pe care le atingem și pe care le vedem… Căci noi spunem că ”vedem” aceeași ceară și nu că ”judecăm” că ea este aceeași, prin faptul că are aceeași culoare și aceeași formă (figură). De unde aș vrea aproape să trag concluzia că noi cunoaștem ceara prin viziunea ochiului și nu prin singura pătrundere (inspection) a spiritului, dacă din întâmplare nu aș privi de la o fereastră la oamenii care trec pe stradă, la vederea cărora eu nu ezit să spun că văd oameni, tot așa cum spun că văd ceară; și cu toate acestea ce văd eu de la această fereastră? – dacă nu pălării și paltoane, care ar putea acoperi niște mașini artificiale, care s-ar mișca printr-un resort: Dar eu ”judec” că sunt oameni și astfel eu înțeleg prin singura putere de a judeca, care este în spiritul meu (SIC!), ceea ce credeam că văd cu ochii… Căci dacă este acum un lucru care-mi este evident, este că corpurile însele nu sunt propriu-zis cunoscute prin simțuri sau prin facultatea imaginației, ci numai prin înțelegere și că ele nu sunt cunoscute prin faptul că sunt văzute și atinse, dar numai prin faptul că sunt înțelese și bine interpretate de gândire; văd acuma clar că nu este nimic care-mi este mai ușor de cunoscut decât spiritul meu” (Meditația a II-a din Meditațiile Metafizice din 1641).

    ”Și în consecință trebuie în mod necesar să trag concluzia, după tot ce am spus mai înainte, că Dumnezeu există. Căci, cu toate că ideea de substanță este în mine prin faptul că eu sunt o substanță, eu nu voi avea totuși ideea unei substanțe infinite, eu care sunt o ființă finită, dacă ea nu ar fi fost pusă în mine de o substanță care ar fi într-adevăr infinită… Fiindcă, din contra, văd în mod evident că este mai multă realitate în substanța infinită decât în cea finită și fiindcă eu am, într-un fel oarecare, mai întâi în mine noțiunea infinitului decât a finitului, adică noțiunea lui Dumnezeu decât a mea însumi… Și toată forța argumentului pe care l-am întrebuințat aici pentru a proba existența lui Dumnezeu consistă în aceea că eu recunosc că natura mea nu ar putea fi așa după cum este (SIC!), adică să am în mine ideea unui Dumnezeu, dacă Dumnezeu nu ar exista într-adevăr, al acestui Dumnezeu, a cărui idee este în mine, care posedă adică toate perfecțiunile înalte despre care spiritul nostru poate să aibă vreo idee aproximativă (legere), fără ca să-l poată cu toate acestea înțelege…” (Meditația a III-a).

  7. polihronu says:

    Bullshit. Dar nu ma mai repet.

  8. polihronu says:

    Prefer sa jubileze generalul admirindu-mi ignoranta. Atita bucurie sa i pot produce.

  9. polihronu says:

    Si indolenta, sa nu uitam (dovedita, printre altele, in refuzul de a mai corecta ortografic ultimul comentariu).

  10. polihronu says:

    @Descartes: Eu recunosc că natura mea nu ar putea fi așa după cum este, adică să am în mine ideea unui inorog, dacă inorogul nu ar exista într-adevăr.

  11. Alter Ego says:

    „omul trebuie să se închine în spirit și în adevăr, deoarece Dumnezeu este spirit.”

    Unde prin inchinare se intelege acceptarea „spiritului si adevarului” ca propria ta identitate. A te inchina in spirit si adevar este echivalent cu a permite adevarului care in ascuns esti, a permite bunatatii care locuieste in tine, a permite frumosului care este adevarata ta natura, a permite bunatatii infinite care este adevarata ta identitate, sa iasa la vedere, inseamna sa devii constient deplin de ceea ce esti.
    Oricine isi neaga identitatea divina, ca de altfel si cel ce si-o asuma cu jumatati de masura, fara a fi deplin incredintat, nu se inchina in spirit si adevar.
    Vestea buna consta in in faptul ca Dumnezeirea iti este accesibila, a fost ridicata interdictia de a fi Dumnezeu. Obstacolul care exista doar ca tipar de gandire in mintea lumii, a fost ridicat de Hristos prin exemplul sau : ” indrazniti, Eu am biruit lumea! Si voi puteti s-o faceti !” Daca viata ta, draga cititorule, va trece infatuandu-te autosuficient, ca esti rezultatul „impulsului de la Hristos” si ca asta te recomanda automat pentru Imparatie, se cheama ca ai dat cu piciorul Imparatiei care te tragea de mana.

  12. Stef says:

    Poli,

    frumoase cuvinte, sincere,…potrivite, vorba lui Arghezi.
    Ca o completare, l-as lasa pe maestru.

    „PSALM

    (Nu-ţi cer un lucru prea cu neputinţă…
    de Tudor Arghezi

    Nu-ţi cer un lucru prea cu neputinţă
    În recea mea-ncruntată suferinţă.
    Dacă-ncepui de-aproape să-ţi dau ghes,
    Vreau să vorbeşti cu robul tău mai des.

    De când s-a întocmit Sfânta Scriptură
    Tu n-ai mai pus picioru-n bătătură
    Şi anii mor şi veacurile pier
    Aci sub tine, dedesubt, sub cer.

    Când magii au purces după o stea,
    Tu le vorbeai – şi se putea.
    Când fu să plece şi Iosif,
    Scris l-ai găsit în catastif
    Şi i-ai trimis un înger de povaţă –
    Şi îngerul stătu cu el de faţă.
    Îngerii tăi grijeau pe vremea ceea
    Şi pruncul şi bărbatul şi femeea.

    Doar mie, Domnul, veşnicul şi bunul,
    Nu mi-a trimis, de când mă rog, nici-unul…”

  13. arvinte says:

    Si abia pleca batranul, ce mai freamat, ce mai zbucium/Codrul clocoti de joarde, de talangi, dar si de bucium… Excelenta trecerea de la turma la cireada, de la cornute mici la cornute mari conotata prin conceptul polihronian de bullshit.

    @Sertorius:
    Cu toate ca nu conteaza pentru nimeni – rostul filozofiei e de tovaras de drum pe calea intro si extro-spectiei (a se remarca continutul mare de speculatie), nu de izvor de cunoastere pozitiva ca in socialismul stiintific – va invit la (re)lectura ‘teoriei concetului’ din Logica Mare a primului H, a Meditatiilor carteziene – prima si a treia, ale celui de al doilea H, precum si la Principiul identitatii a celui de al treilea H inainte de a-mi raspunde la urmatoarea obligatorie intrebare – daca fenomenul este un ‘dat’, CUI ii este dat acesta? :))

    @Polihronu:
    Intuiesc o reinterpretare a Psalmului 23, in care toiagul si nuiaua se transforma in joarda si ciomag… Ciudat si psihanalizabil, mai ales ca mie mi-a ramas in memorie mai curand varianta sa englezeasca, cu Amazing Grace cantat la cumpoi pe fundal.
    Si da, daca reusiti sa adaugati destula lamaie (cu sau fara vin) incat sa nu ma ingretoseze sugestia gay a preaiubirii dumneavoastra, va invit a ma pastori.

    @Maria:
    Ma dau batut. Trei lecturi nu au reusit sa ma apropie mai mult de sensul inextricabilului dumneavoastra mesaj. Ce-ati vrut, totusi, sa-mi ziceti cu semnatura? Daca era despre ‘arvinte’, intr-adevar, termenul de ‘arvintisti’ mi s-a parut chiar mai amuzant decat cel de ‘atventisti’.

  14. samson says:

    #63 arvinte (1)

    Si abia pleca batranul, ce mai freamat, ce mai zbucium/Codrul clocoti de joarde, de talangi, dar si de bucium… Excelenta trecerea de la turma la cireada, de la cornute mici la cornute mari conotata prin conceptul polihronian de bullshit.

    mdaa, cum tăticu vostru samson nu ie acasă cum joacă pe masă dl arvinte cu iubiţi fraţi şi stimate surori şi cu dl duhu sfânt :cat: :mouse: :sheep: :sheep2: :ghost:

    @Sertorius:
    Cu toate ca nu conteaza pentru nimeni – rostul filozofiei e de tovaras de drum pe calea intro si extro-spectiei (a se remarca continutul mare de speculatie), nu de izvor de cunoastere pozitiva ca in socialismul stiintific – va invit la (re)lectura ‘teoriei concetului’ din Logica Mare a primului H, a Meditatiilor carteziene – prima si a treia, ale celui de al doilea H, precum si la Principiul identitatii a celui de al treilea H inainte de a-mi raspunde la urmatoarea obligatorie intrebare – daca fenomenul este un ‘dat’, CUI ii este dat acesta?

    cu toate că nu contează pentru nimenea – rostu credinţei ie de tovarăş de drum pe calea îngustă a intro şi iextro-specţiei (a se remarca conţinutu mare de speculaţie), nu de cunoaştere pozitivă ca în socialismu ştiinţific – vă invităm şi noi la relectura teoriei chibritului din Legea Vejnică a primului H (domnu isus adik care ne-a iubit şi s-a dat pe sine ca jerfă pt păcat, ştiţi ne-a fost un pic frică să nu rataţi trimiterea, că acuma la timpu sfârţitului dl satana tot dă târcoale şi răcneşte pe cine să-nghită, dupe modelu lu pilda semănătorului cu sămânţa când pe lângă drum când pe lângă gard), a Meditaţiilor sinaitice a celui d-al primelea M( dl moise adik, pe numele dumnealui complect), mai ales prima şi a treia de la stânga (da cum vă uitaţi dvs cu faţa deci de la tablelea alea douăle cu legea vejnică a lu dl iehova, aşa da, iegzact alea douăle, da!) ale lu al doilea M (tot dl moise adik, că dânsu se iestinde de la 1 la 5, da), precum şi la Principiu identităţii a celui d-al treilea P ( adik sfântu apostol petru şi pavel, ştiţi dvs cum, că de fapt nu mai iera dânsu, ci iera de fapt tot primu H, care trăia disimulat incognito în carcasa lu dânsu), înainte să ne răspundeţi şi nouă la întrebarea, dak credinţa ieste dată sfin-ilor odată pt todeauna, lu CUI ieste dată aceasta? ( ps. aicea dak puteţi să ne răspundeţi cu nume şi pronume, v-am fi tare recunoscători; aşteptăm cu înfrigurare răspunsu dvs şi ne rugăm domnului pt dvs pân atunciea; maranata!) :pray: :pray:

  15. samson says:

    #63 arvinte (2)

    @Polihronu:
    Intuiesc o reinterpretare a Psalmului 23, in care toiagul si nuiaua se transforma in joarda si ciomag… Ciudat si psihanalizabil, mai ales ca mie mi-a ramas in memorie mai curand varianta sa englezeasca, cu Amazing Grace cantat la cumpoi pe fundal.

    frate arvinte (bănuim că putem să vă spunem frate în domnu isus), cum să vă spunem noi, aicea la noi sunteţi binevenit oricând, fiincă dl dumnezeu se uită la inima omului şi nu la orientarea lui, indiferent la ce instrument cântă pe fund-al, puteţi să alegeţi oricând şi varianta amazing cântată şi la flaut cu guşă pe fundal, tot binevenit sunteţi la noi, d-alfel mai ştim noi tot aşa pe un domn, dl ielton , care pe faţă cânta la pian cu coadă, şi pe fund-al la flaut cu guşe, şi dânsu cântă f bine şi f frumos , şi domnu l-a binecuvântat în toate, şi dânsu de unde iera un celibatar înrăit acuma ie una în domnu împreună cu soţu dumnealui! dvs nu sunteţi căsătorit frate, aşa ie? sau sunteţi? oricum nu contează că domnu tot lucrează la inima dvs :female: :male:

    Si da, daca reusiti sa adaugati destula lamaie (cu sau fara vin) incat sa nu ma ingretoseze sugestia gay a preaiubirii dumneavoastra, va invit a ma pastori.

    iegzact cum spuneaţi dvs domnu arvinte: make love not war! we love to entertain you!! şi de iubit, indiferent dak cu lamuie sau nu, cu vin roşu sau alb, sau nu, noi de iubit tot vă iubim, mai ales în cutia limbii!

    ps.dvs nu sunteţi de părere, acuma când suntem mai mulţi de fro 6 miliarde că felatia şi cunilingusu ie păcate care duce la moarte, nu? ce putem noi să vă recomandăm indiferent de opinia dvs, ieste colgate total protecţie garantată doişpe ore pe zi, dimineaţa şi seara, nu doare şi nici nu are manifestări neplăcute

    pps. dak am înţeles bine aluzia dvs f fină, fiincă dvs bateţi şaua să priceapă dl iehova:
    – iubirea lu domnu isus, păstoru divin, care ne invită la sânu dânsului ca să ne păstorească şi să ne iubească, s-o luăm tot aşa cu puţină lămâie, şi pt cei cu stomacele sau fund-alurile mai delicate şi cu puţin vin?
    – sugeraţi dvs, tot aşa mai cu suptînţeles, că când domnu isus iubeşte pe copiii cuminţi şi pe părinţi, tot aşa ie un mod al dânsului de a păstori fără discriminare pe bază de sex sau de vârstă, cu iz bisexual începând de la ăla cu ţâţa-n gură şi pân la ăla cu barba sură? şi-n cazu ăsta, ţinând cont de vârsta fragedă de la unii participanţi, nu credeţi că totu ar trebui să se facă doar pe bază de lămâie, şi să fie interzise total băuturile alcoolice, ca să nu se intre-n conflict cu legea?
    – şi sugeraţi dvs în continuare că şi preaiubirea lu dl dumnezeu pt domnu isus funcţionează tot aşa pe bază de lamuie cu mult vin, fiind vorba de o familie compusă din doi indivizi de acelaşi gen, plus o atreia cu orientări de acelaşi fel prin posesia aceluiaşi gen şi apartenenţa la aceiaşi familie şi cu unele orientări mai degrabă incerte( deşi privind iepisodu dintre acesta din urmă şi dna maria mama lu domnu isus, poate să sugereze mai degrabă o atitudine bi- şi prolife!)

    cum să vă mulţumim noi dvs pt mesajele dvs inspirate care aruncă o lumină cu totu nouă asupra dragostei care ne-o poartă dl dumnezeu şi cu mântuitoru nostru iubit domnu isus? o să ne rugăm pt dvs iubite frate arvinte! :inlove:

  16. samson says:

    #63 arvinte (3)

    @Maria:
    Ma dau batut. Trei lecturi nu au reusit sa ma apropie mai mult de sensul inextricabilului dumneavoastra mesaj. Ce-ati vrut, totusi, sa-mi ziceti cu semnatura? Daca era despre ‘arvinte’, intr-adevar, termenul de ‘arvintisti’ mi s-a parut chiar mai amuzant decat cel de ‘atventisti’.

    asta pt că nu v-aţi rugat înainte frate arvinte! asta ie! şi-n plus dvs sunteţi şi nou p-aicea frate arvinte, nu ştiţi cum ie cu sora marian, dânsa ie supt inspiraţie când postează aicea,şi ce scrie dânsa din ce-i arată domnu are nevoie de tâlcuire; uitaţi cum facem, noi mai postăm o dată solia sin partea domnului a lu sora marian pt dvs, dvs vă rugaţi şi noi punem şi tâlcuirea întretimp, da? ok, deal!

    Arvinte,
    Nu-i o rusine ca nu stii sa te iscalesti, pentru ca amprenta ta umana este dovada faptului ca iscalitura exista, si identitatea exista fie ca esti cretin, crestin,tigan,postas sau filosof de ocazie.
    Si in fiinta acestor rebuturi in ochii “umanitatii”, se ascunde iscalitura Lui Dumnezeu.
    Atunci si crestinul si cretinul si tiganul si postarita si filosoful si liberul-cugetator, devin nobili, pentru ca Insusi Dumnezeu a pus in ei ceva din ce-I apartine.

    acuma ce zice sora marian dupe priceperea care i-a fost dată dânsei de dl dumnezeu, că aşa cum v-am zis dl dumnezeu nu se uită la orientarea omului ci la inima lui, şi dvs sunteţi binevenit aiciea între noi indiferent de orientarea dvs, şi că dvs sunteţi un candidat puternic pt împărăţia cerurilor – chiar dak nu ştiţi să vă iscăliţi, adik tocmai datorită acestui fapt, fiincă atuncea dvs vă predaţi total în mâinile scumpului nostru domn şi mântuitor isus hristos, şi vă bazaţi atuncea numa pe făgăduinţa dumnealui că a dvs va fi împărăţia cerurilor, şi dovada ieste că dvs sunteţi apt să treceţi automat iegzamenu de intrare dak vă iscăliţi prin apăsare cu degetu înmuiat în cerneală,chiar dak, zice dânsa, dvs sunteţi cretin, creştin, ţigan, poştaş sau filfizon de ocazie!!! da toate astea se primeşte şi se înţelege numa duhovniceşte : în ce priveşte primele două cuvinte, diferenţa ieste numa d-o literă, şi pe baza la principiile de interpretare din daniel şi apocalipsa de zi-an şi an-zi, cele două cuvinte ie interşanjabile între iele, ciea ce vă face şi mai facil accesu lu dvs în împărăţia cerurilor; ţiganu ie un simbol, ca caiii ăia din apocalipsu, şi ie numa actualizarea modernă şi contemporană a lu dl ăla ietiopianu d epe vremea lu sfinţii apostoli, ciea ce vrea să sugereze că oricâte ieforturi aţi face dvs cu tot felu de şampoane 2 în 1 sau 3 în 1(care toate trei tot acelaşi şampon ieste), tot nu iese la spălat, şi dvs tot un ietiopian modern şi contemporan rămâneţi, şi aveţi nevoie de pocăinţă şi naştere din nou ca să ajungeţi cel puţin mulatru de rommânia; poştaş înseamnă că dânsa ie mesageru prin care domnu v-a trimis solia de mustrare şi avertizare de la dânsu pt dvs; şi filozof de ocazie, înseamnă că-n cazu dvs se aplică proverbe nu mai ştim ce capitol cu ce verset, că dvs dak ţineaţi cutia limbii închisă aveaţi ocazia să treceţi drept filozof!

  17. arvinte says:

    Cica unu’ Samsonel,
    Cam rahitic si cam chel,
    Numa’ numele de el,
    Se coia nevoie mare,
    Pe un forum oarecare,
    Sa fie si el mai tare.
    Tare-n clontz si tare-n gura,
    Tare-n verb si-n scriitura.
    Morala: Pelicanul sau babita?

    Mai ai nevoie de niste ani de trait la ghetou si de mancat hip-hop pe paine ca sa te bage in seama jmecherii in cocalareala de’asta de’a ta, guritza. Te iei g..a-n p..a cu cine nu te tine (completezi singur punctele, daca esti jmecher). Cu glumitze ca ale tale nu amuzi nici babutele la caminul cultural, iar aluziile-ti sexuale preasubtile sunt transparente si pentru prunci de tzatza si copii de gradinitza. Daca
    tot alegi sa te asezi pe scaunul batjocoritorilor (gasesti tu versetul), macar rafineaza-ti si improspateaza-ti repertoriul, ca astea cu iubiti si stimate sunt fumate. Fa-ne sa radem sau du-te sa suferi in alta parte.

  18. maria says:

    Arvinte,
    Inextricabil este radicalismul dus pana la exclusivism.
    „Imbecili,histrioni,mascarici,beizadele analfabete „,reprezinta ceea ce dispretuiti, ceea ce dezavuati. De unde stiti , ca in mocirla nu exista si nestemate ?
    Eu ma simt inclusa in aceasta mocirla, si m-ati atacat fara sa va fac nimic.
    E bine cand de la inaltimea gandurilor, aruncam secera sa adunam buruienile, dar putem fi siguri ca seceram ceea ce trebuie, putem fi siguri ca noi insine nu suntem buruieni, sau ca toate buruienile sunt otravitoare ?

  19. ghelasie says:

    Mai arvinte nu fi prost
    Ca samson este d’al nost
    Tare-n gura, poate chel
    Dar la scris e bunicel

    Deci ce stima vrei matale
    Cand pe-un forum oarecare
    Tot regurgitezi fecale
    Cu aplomb de fata mare.

    Poezia asta mica
    Cam cat pana de furnica
    Este scrisa la-ntamplare
    Despre un ins cu gura mare

  20. arvinte says:

    Preacuvioase Ghelasie, te bagasi si matale ca musca-n dosu’ bidiviului. Barem alde Samson sau Grigorie pre dupe Urechi sau cum s-o mai fi numind stie scriblea si are haz, singura mea obiectie fiind lipsa de maiestrie in zona argoului si cocalarelii din dorinta de blasfemieri gratuite. Matale insa esti doar un penibil poet de umblatoare.

    @Maria

    Preastimata doamna, preaiubita sora, pasarica, pisi,

    Nu te-am injurat cand am zis „inextricabil”, doar ca vanitatea m-a impiedicat sa recunosc ca-s eu un prost si mesajul matale e cel mai limpede.
    Tocmai de nestemate vorbeam cand ziceam de nepretuitul atventismului romanesc, ala ce ne povesteste doct despre Sorinel Kierkegaard, cu toate ca nu reuseste, din 2-3 incercari, sa-i scrie numele corect. Ceea ce ma face sa cred ca nici macar n-a citit despre el (in manualul de la Fane nu figura), ci doar a auzit pe altii vorbind despre asta in parcul peripatetizarilor sale sibiene. Astept, oricum, un Jurnal de la Arinis, dupa modelul binecunoscut, cu Polihronu, Petrofson si Sertorius pe post de Andrei, Gabriel si Alexandru.

  21. polihronu says:

    @arvinte: In cazul in care legile simetriei functioneaza in textul tau, ma declar incintat de alaturarea cu Andrei (sau, in oglinda, Alexandru). Totusi, don’t hold your breath.

  22. ghelasie says:

    Mai arvinte multumesc de complimente.Sa fii fericit te rog si sa ai parte de prieteni frumosi.Si nu uita:stropite cu putin vin alb

  23. maria says:

    Arvinte,
    Victor Eremita , in jurnalul sau zugraveste cele doua fete ale persoanei, una mascata, sau voit-mascata si alta ascunsa.
    Totusi , trairile exprimate, cuvintele descopera intr-un fel fata ascunsa a persoanei care le exprima. Iar citind cele scrise aici ai ajuns la concluzia ca nu este vorba (la unii) decat de autoexcitatie intelectuala, indolatrizare a eului, mascate de o asa-zisa cunoastere .
    Ironia poate fi salvarea dintr-o situatie in care nu vezi clar in tine insuti.

  24. maria says:

    erata
    ….si alta adevarata.

  25. Sertorius says:

    Arvinte,

    În pofida faptului că dna Maria reprezintă, din perspectiva mea subiectivă, cea mai antipatică figură de pe acest forum, consider că dumneata ai întrecut nepermis măsura. Eu pricep că, din postura dumitale de băsist, ai înclinația să-ți copiezi idolașul zurbagiu, însă cu apelativul ”păsărică” sau ”pisi”, să te adresezi mamei sau nevestei dumitale. Ai priceput?

  26. Sertorius says:

    NOTĂ. Desigur că, între cei antipatizați de mine, se înghesuie mai mulți inși, între care, la loc de (non)cinste, se numără oameni precum Philosophicus, LaurentiuH sau Stef. În opinia mea, pe ăștia nu-i duce mintea, însă, ceea ce-i face mai tolerabili decât pe dna Maria, e faptul că nu-i duce mintea, proprie și personală.
    Dacă nu am încotro, prefer să cetesc inepțiile proprii ale cuiva, decât amalgamul de citate, împletite aiuristic, al unui închipuit.

  27. maria says:

    Sertorius,
    Chiar nu tin sa va multumesc pentru atitudinea luata.
    Pentru ca nu o faceti din empatie pentru cineva inchipuit, ci din dorinta de a fi un autentic Don Juan in fata tuturor.
    Lupta dvs cu asa-zisele ineptii este asemenea luptei lui don Quijote cu morile de vant,intr-o continua emulatie, crezand ca amalgamul dvs. filosofico-politico-ideologic este mai descifrabil ,mai valabil si mai inteligent decat tot ce se scrie pe aici.
    Numai ca, este o falsa viziune, aveti in fata doar niste mori de vant !
    Insa nu spun ca omul mascat de o armura nu este valabil.
    Dar, pentru a fi valabil trebuie scoasa armura !

  28. Sertorius says:

    Stimată dnă,

    Nu vă cheltuiți timpul cu mine. Eu am încetat să vă mai cetesc și, chiar dacă vă cetesc, nu simt nici o nevoie să vă mai răspund. Nu i-am înțeles niciodată pe cei care cumpără păpuși gonflabile.
    Și, ca să ne lămurim cu totul, precizez că eu nici nu scriu ptr dvs. Nu vreau să vă dau lecții și nici să vă comunic ceva. Dacă vreți să-mi faceți o plăcere, nu vă mai deranjați nici să mă cetiți și nici să-mi scrieți.

  29. maria says:

    Sertorius,
    Ma bucur ca suntem pe aceeasi lungime de unda, numai ca incetati si sa va legati de numele meu in replicile dvs.date altei persoane, ocoliti-l.
    Nici eu nu i-am inteles niciodata pe cei care cumpara gogosi, si alte realitati gonflabile.
    Si chiar asa, macar daca le cumperi si le pastrezi pentru tine, insa sa le exporti crezand ca-ti poti umfla valoarea ?
    Ce sa zic!

  30. Stef says:

    SSertorius

    Te sfatuiesc sa eviti numele meu cand iti golesti veninul pe forum, fascist de c–t ce esti. Nu esti decat un curcan umflat cu informatie la kilogram, care, cand o sa crape, nu o sa-i simta nimeni lipsa, poate cativa vor rasufla usurati.

  31. Sertorius says:

    Ia-o ușurel, dle Stef. Mi-am spus părerea, atâta tot. Dacă te comporți civilizat și scrii pe aici lucruri inteligente, ai putea să mă contrazici.
    Cu reacții insalubre ca asta, nu faci decât să-mi confirmi părerea.

  32. Stef says:

    SSertorius

    stiu…esti poreclit ganditoru..
    sa nu faci lectii cu copilu’
    ca-i distrugi viitoru’!

    Ps.
    nu te mai ruga atat la sfantu’ satelit
    ca va scuipa zero si unu
    si va pica dezamagit.

  33. Amun says:

    Salutari din Egipt fratilor intru Christos, Christosii … si alti zei! Salut calduros pe fratele Samson (d-zeu sa te tina sanatos inca o mie de ani!!!), pe CJ (sa ai parte de tot ce iti doreste inima), pe maestrul Edi (felicitari pentru tot ce faci!).

  34. ceci says:

    ‎”We learn to overcome negativity by avoiding those who spread such a spirit.” Cecil Murphey

  35. study_nature says:

    Stef, sunt dezamagit de recenta replica pe care i-ai dat-o lui Sertorius (#80). Sper sa revii la sentimente mai bune si la cuvinte mai constructive pentru comunitatea O2.

  36. #83
    „Am crescut BAZS si am fost adventist pana acum 2 ani. De atunci am devenit agnostic.”

    Oh, pardon. 😉 Era vorba despre lucrurile cu adevarat importante pe acest topic. Ca prietenia, de exemplu. Unii o numesc simplu regula de aur, dar e mai mult decat atat. Cu scuzele de rigoare, voi relua introducerea ratata:

    Salutari din Jungla fratilor intru Christos, Christosii … si alti zei! Salut calduros pe fratele Amun (Ra sa te tina sanatos inca o mie de ani!!!), pe Samson (sa ai parte de tot ce iti doreste inima), pe maestrul Edi (felicitari pentru tot ce faci!).

    Acest lucru prietenul (real, nu imaginar) este cel cu adevarat important. Dar asta o stiam deja cu totii. O uitam tocmai pentru a ne aduce iarasi aminte…

  37. You may say I’m a dreamer… but I’m not the only one (in the jungle).

  38. Stef says:

    Study

    scuze, sunt doar un om, care din cand in cand isi mai iese din pepeni. Iar Serto asa, e in stare sa-l enerveze si pe Mos Craciun. 🙂

    PS. Totusi, nu crezi ca ar trebui sa ai aceeasi reactie si in ceea ce-l priveste? Gasesti o pagina intreaga de jigniri ale lui la adresa multor oameni numai in ultima luna.

  39. study_nature says:

    CJ, pai e frumos cum te porti cu amicii tai?! Eu deja am citit thread-ul respectiv de pe reddit cand ne-ai recomandat data trecuta mini-blogul tau. Doar ca nu ti-am dat feedback, a fost fain, multzam!
    Si apropo, e frumos sa parasesti Posterous pentru Tumblr dupa ce unii dintre noi ne-am facut si noi conturi pe primul dintre ele la recomandarea ta!?!
    Hai sa traiesti!
    :rotfl:

  40. study_nature says:

    Stef, nu sunt suparat pe tine, stiu ca nu acesta este modul in care scrii de obicei.
    Doar ca imi doresc sa avem parte de o atmosfera mai placuta pe O2! 😉

  41. study_nature says:

    Nu-mi fac iluzii ca sunt obiectiv, la mijloc intra multi factori care dau o rezultanta sau alta in forul meu interior. Astfel, nu-mi este de mirare ca intr-o anumita situatie instanta mea de valorizare (si care ar putea fi numita chiar estetica) se sezizeaza, iar in alt caz nu. Forma in care sunt spuse lucrurile conteaza destul de mult si probabil ca felul in care Sertorius a scris comentariile la care te referi mi s-a parut a fi sub nivelul-prag peste care consider ca un anumit mesaj este ofensiv. Sau poate pur si simplu am fost ocupat cu viata mea si am citit pe fuga comentariile incriminate de tine – sorry…

    Oricum, verdictul care conteaza este cel pe care fiecare cititor il ataseaza fiecarui lucru citit aici. 😉

  42. CameliaZ says:

    Hi dreamer! World is more wonderful with you in it!

  43. Okay, mea culpa.

    Salutari din Jungla urmatorilor inculpati, suspecti de prietenie cu premeditare, in ordine haotica: florin laiu, aurel ionica, sergiu marius popilian, maria, first monkey, iubiti frati si stimate ummm, wait a minute… :-/ [just kidding] … eddieconst, northlite, samson, anubis, study_nature, polihronu, ediorgu, stefan&, remus11, paul moga, camelia, nicole, lelitza la portitza, ianis, petrofson, sertorius, claudiu, dan, efidiles, beni plesa, arius, monica clipa, gladiatorul, emi007, skeptic, virgil d, laurentiuh, myosotis, ali, louix si altii care nu-mi vin acum in minte (pentru a nu lungi enumerarea).

    la sfarsitul zilei, dincolo de idei/ideologii/credinte/necredinte/mentalitati/convingeri/indoieli/framantari/exaltari/iluzii/rasete/injuraturi/simpatii/antipatii/temperamente, suntem toti oameni

    … iar oamenii se deosebesc prin ceea ce arata si se aseamana prin ceea ce ascund.

    _________________________________________
    forget about the mushrooms, cheese and drop the lemon… keep the wine! 😉 express yourself, have no regrets. it’s called life. and it’s the only one that we know of so far.

  44. remus11 says:

    🙂
    imi era dor de tine nebunule!

  45. remus11 says:

    asta e … „despre lucrurile cu adevarat importante”

  46. Sertorius says:

    Ptr CJ et comp.,

    The best pair, SH and Dr. Watson?

  47. claudiu says:

    Un toast inchinat viitorului:

  48. virgil d says:

    CJ
    Bine ai revenit omule! Ti-am simtit lipsa.

  49. arvinte says:

    @ Polihronu
    cu Andrei te inteleg, cu securelul de Alexandru nu prea…

    @ Sertorius
    Sa traiti, domnule Ciutacu si transmiteti multa pace lu’ domnu’ Mihai, sefu’ ‘mneavoastra si fratiorul nostru! Nici nu ma asteptam sa apreciati generozitatea cu care ofer variante, inclusiv la nivelul formulelor de adresare. Da’ lasati-i pe cei afectati sa reactioneze, dumneavoastra dati-i inainte cu sustinerea comunistilor securisti. Nu conteaza ca subiectul e altul, propaganda trebuie sa fie omniprezenta.

  50. polihronu says:

    Simpatia mea intelectuala pentru conu’ Alecu este vizibila inca din titlul acestui editorial. Macar pentru ca a sesizat cu claritate „abuzul de apriorism” din filozofia lui Noica (definit si ca „a trece prin lume numai cu ochii inchisi” – vezi si textul meu de aici intitulat „Introducere in nemurire” ), n-are cum sa nu-mi fie drag. Cit despre colaborationismul lui, macar de-am avea cit mai multi securisti de teapa (ma refer la onestitatea avuarii trecutului) si talia lui (sint de luat in calcul nu numai contributiile culturale, ci si cele politice).

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: