Întâlnire cu Viața

Orice slujitor al amvonului/altarului cu IQ mai sus decât media, (nu foarte mulți), și informat, (foarte puțini), are dileme. Cel cinstit recunoaște că le are. Mântuirea vine atunci când recunoști în dilemele tale dilemele veacului. Atunci ”trebuie sa proorocești din nou”. Atunci, și numai atunci, are loc întâlnirea cu viața, indiferent dacă ești Vasile Voiculescu sau Emil Cioran. Toți ceilalți sunt profeți mincinoși.

Dezamăgirea mea față de Cornel nu are cu nimic de a face cu viața lui personală. Nici nu sunt de acord cu clișeul ieftin „urâm păcatul, dar iubim pe păcăctos”, sau, „cum ai căzut luceafăr…”. Familia lui e problema familiei lui. Punct și de la capăt.

Dezamăgirea mea față de Cornel are de a face cu faptul că a ratat întâlnirea cu viața.  Așteptam de la el să admită că altarul familial nu rezolvă problemele unei familii disfuncționale, că credința nu este un panaceu pentru probleme mentale, că rugăciunea ( și sucul de țelină) nu transformă un primat hipersexual într-un înger beat de agape, că ce mergea la un trib barbar în epoca bronzului nu mai merge la noi.

Cornel putea face ca Levi Matei: să înceteze a fi bișnițar la Speranța TV și să devină apostol. Spre dezamăgirea mea, nu numai că s-a așezat încă odată dincolo de dileme (e păcat/ nu e păcat), și „nu am făcut sex cu cu Monica Lewinsky”, dar și-a mai și lăudat marfa („cred tot ce am spus”).

Termeni ca „viața la superlativ” sau „întâlnire cu viața” au ceva în comun cu pictura kitch a lui Kinkade, – cu saturația de lumină și culori pastel, în care cineva încearcă să se ascundă de umbrele lumii reale, și falsa evadare din modernitate a regionalismului american în scene bucolice (firește, fară mucnitori agricoli mexicani și culturi modificate genetic). Este expresia grafică a non-teologiei born-again, în care Cornel a căutat rezolvare la diemele religiei legaliste în care a crescut și ale veacului.

I-ași recomanda lui Cornel să reia lucrarea lui de doctorat: „Păcatul la Români”, a cărei rezoluție pe scurt ar fi că Ion Creangă ar fi trebuit să rămână popă, sau, mai exact, ar fi trebuit să devină predicator baptist și să scrie povestiri biblice pentru copii, mai degrabă decât Povestea lui Stan Pățitul și Ivan Turbinca. Țăranii traco-români știu ceva despre sex și păcat care nu se admite la Speranța TV.

Ar fi șansa unei „întâlniri cu viața” la „superlativ”.

Anunțuri

28 Responses to Întâlnire cu Viața

  1. Capu-Varzã says:

    Pare ca e vorba de un scandal in articolul asta, e cumva vorba de Cornel Darvasan? Unde se poate afla mai multe detalii depre ce sa-ntamplat si despre contextul a „cred tot ce am spus”? (Nu de alta dar vrea sa inteleg mai bine acest articol, si am nevoie de background).

    „Așteptam de la el să admită că altarul familial nu rezolvă problemele unei familii disfuncționale, că credința nu este un panaceu pentru probleme mentale, că rugăciunea ( și sucul de țelină) nu transformă un primat hipersexual într-un înger beat de agape…”

    Edi, chiar asteptai asa ceva? Asta ar implica in primul rand sa admiti ca ai o familie disfuntionala si ca esti un primat hipersexual, cea ce este impotriva a tot ce inseamna credinta adventista.

  2. Ianis says:

    Mai multe informatii aici

  3. Capu-Varza:

    Nu ma intereseaza aspeectul de scandal si nici ce s-a intamplat. Am fost dezamagit doar de confesiunea lui, nu pentru ca nu a fost destul de penitent cum se plang unii, (m-a dezgustat interventia patronizatoare a lui Ionescu si poezia lui Catana), ci pentru ca nu a recunoscu „intalnirea cu viata” necosmtetizata, ci a cautat sa salveze aspectul cosmetic. Cornel mie-e prieten – si problemele lui personale nu au nici o pondere asupra felului cum il respect ca om. Ceea ce vreau sa spun este ca abordarea „evanghelica” a naturii umane este simplista si ca ar fi fost o buna ocazie sa se scuture de iluziile teologiei stil Moody, mai degraba decat sa incerce sa le salveze. Ii doresc nu intoarcerea pe micul piedestal de unde a cazut, ci mersul inainte.

    Cele mai multe familii de pastor sunt disfunctionale si cei mai multi adventisti nu stiu ce sa faca cu „firea pamanteasca”.

  4. ge2oana says:

    Mai oamenilor(vorba lu´ alt slujitor care-si re-varsa vehementa ),

    Cornel asta n-avea cum sa nu ajunga aicea.
    Tot protagonismul asta dat gratis la Nadejdea .tv e cu dus-intors.
    Adevarat, punea bine problema Cornel „in comitet”, adica iz „opend mind”, dar deh, greii sistemului stiu cum sa controleze ,sau sa faca uz de slabicuni omensti, ca sa tina in frau tot.

    Fara mishto, copii aia au nevoie si de mama si de tata si cine zice ca nu-i asa, sa se duca pe pustii !!!!!
    Daunele psihologice (cine stie ce-i aia, sa inteleaga !!!) nu-s de colea.
    Pana la urma , nici biserica, nici tv-ul, nici „prietenii”, nici specialistii in ….. ,nu au cum sa STIE ce se petrece cu familia asta sau ce va fi cu ea mai departe.

    Ionescu ala mai bine tacea , auzi tu, vecina, „pacat, pacatosi, iubit….” !!
    Activisti religiosi platiti ca sa faca ce !?

    Inca o dovada de „binele” pe care sistemul azs il face.
    Nu conteaza NIMIC din tot ce esti sau ai facut, cand vine „un bun prilej” poti sa fii sigur ca ti-o iei peste bot original .
    Nu mai e nimic de demonstrat, totul este evident !!

  5. foolfield says:

    Probabil ca a trai cu picioarele pe pamant, indica o stare ce intra inevitabil in conflict cu expresia `a trai cu capul in nori (cerul, paradisul, ori alte locatii idealizate)`…

  6. ge2oana says:

    Evident ca totu-i evident ! Pai cum altfel se poate justifica ca specialistii in toate n-au vazut ,dom-le, ca Darvasan are deviatiuni, chiar si decoratiuni !?

    Adica , la 40, deja incepi sa ai complexe de cum arati cu ….parul, ca , adica daca e ros sau verde-natural.
    Oh, si daca-ar fi doar atat(A) !
    Pai e, mai e, si ailailta care cica are de-face cu schimbarile la….moaca,adica la partea aia care se vinde cel mai bine la telespectatori, moaca adicatelea.

    Ruj-bluj, fard-nard, decor-fashion si etcetera.

    Nu-i mai bine de „domnule Gadea” !?
    Ala, cica, nu mai are complexe de nimica , doar Razvan Ungureanu poa´ sa-l mai domoleasca din …narcisism.

    Sic !

  7. ge2oana says:

    Sau n-am dreptate !?

  8. Capu-Varzã says:

    Ianis,

    Merci pt link-ul cu informatii, a fost util sa inteleg si eu despre ce e vorba.

    Apropo, urmarind comentarile si mergand din link in link, am sesizat o comparatie cu un alt scandal implicand un anume Feresteanu. Eu nu sunt vanator de scandaluri de felul meu, dar cu ceva ani in urma am cunoscut (tangential) un batran interesant cu minte de computer, Vasile Feresteanu, si eram doar curios daca e vorba de el sau de vre-un alt Feresteanu (ca nu-mi pot imagina in ce scandal ar putea fi implicat acest batran). Daca ma poti indruma la mai multe informatii, apreciez.

    Opensourcechurch pe ce ruleaza pe Linux sau Android 😉 ?

  9. Capu-Varzã says:

    Edi,

    Sunt curios in ce masura prietenii (ma amuza cand foloseti termenul asta, pentru ca in mentalitatea populara se refera la oameni cu care te intelegi, in cazul tau, la oameni cu care te poti contrazice si critica reciproc 🙂 ) si colegii tai (mai ales romani care au aces la lectiune si O2) iau in considerare in mod serios, obiectiv (in masura in care un spalat la creier poate fi obiectiv) modul tau neortodox, radical chiar, de a vedea credinta si viata in general? Sau pur-si-simplu te considera o cauza pierduta sau chiar un „samaritean care ai drac”?

    Asta ca sa pot evalua mai bine daca asteptarile tale de la Cornel (si de la altii) ca „sa se scuture de iluziile teologiei stil Moody” sunt realiste. Cornel a dat ceva foarte mici semne de scuturare prin sustinerea neortodoxa ca poti savarsi un pacat pentru a salva o viata, dar modul cum a pus problema si contextul suna mai degraba a „scoplul scuza mijloacele” decat o intelegere profunda a realitatilor vietii.

    Oricum, e clar ca Cornel chiar crede sincer ca a proiecta in exterior o imagine de „viata la superlativ” este egal cu a lasa „sã lumineze si lumina voastrã înaintea oamenilor, ca ei sã vadã faptele voastre bune, si sã slãveascã pe Tatãl vostru, care este în ceruri”.

  10. Ianis says:

    Capu-Varza

    Pe tema VF
    Vezi articolul lui Edi – Aruncati-l pe nea Vasile sub tren si inca ceva pe OSC

    Despre OSC – banuiesc ca este hostat pe Linux. Inca n-am auzit de un host pe Android 😛

  11. Edi,nu e simplu sa abandonezi un model de viata in care constant te-ai privit intr-o oglinda cu un defect de fabricatie stiut, care totusi proiecta o imagine de dorit a fi reala.
    Cornel a avut o ocazie uriasa in a se elibera de propria-i imagine care nu facea altceva decit sa-l subjuge si sa poata fi ceea ce-si dorea sa fie,cel putin din spusele sale,sa-i mai dam un pic de timp.
    Stiu ca tremuri pentru el si ca in tot asa zisul scandal n-ai vazut altceva decit o mare oportunitate pentru el,si nu numai,de a renaste,sa speram ca v-om fi in stare si noi sa vedem acelasi lucru.

  12. Capu-Varzã says:

    Ianis,

    Merci inca o data.

    Chestia cu OSC a fost o gluma cam confuza, nu m-am referit la host-ul pe care e site-ul, ci la biserica in sine. Daca nu intelegi ce-am vrut sa spun, nu-ti fa probleme, nici eu nu inteleg 😛 .

  13. Capu-Varzã says:

    „…sucul de țelină) nu transformă un primat hipersexual într-un înger beat de agape…”

    Asta stie oricine ca sucul de telina nu face asemenea transformari, pentru o alchemie asa complexa cum este primat->inger, e nevoie de un amestec care contine cel putin si varza, morcov si mar.
    Iar pentru reteta de transformare hipersexualitate->agape, se fac inca cercetari (se pare ca rugaciunea a esuat). Soia are potential pentru ca se zice ca ar avea hormoni feminini (sau ceva asemanator) deci barbatii care consuma din belsug au sanse sa se mai domoleasca din hipersexualitate si eventual sa faca loc la cate o doza de agape.

  14. Capu-Varzã says:

    O intrebare la subiect pentru cei care sunt adventisi mai veterani: de ce BAZS apeleza la divort mult mai usor si mai des decat alte biserici protestante (baptisti, penti, etc)?

    Am cateva raspunsuri potentiale, dar nu stiu care sa-l aleg:

    1. E mai influentata de lumea seculara decat celelalte biserici? Edi spune ca adventisi sunt mai materialisti, deci e posibil, pe de alta parte adventistii au mai multe restrictii: sa nu te uiti, sa nu citesti, sa nu atingi, sa nu gusti, etc, deci n-ar trebuii sa fie cazul asta.

    2. Lipsa fricii iadului care poate fi o motivatie destul de puternica pentru ceilalti sa-si duca crucea (familiei) pana la capat?

    3. Tendinta BAZS de orientare spre vechiul testament unde Moise a permis sa se dea o carte de despartire (certificat de divort)?

    4. Vre-un alt motiv la care nu m-am gandit.

    Astept sugesti.

  15. maxx31 says:

    Recomand un film bun. Merita vazut.” AGORA”

  16. Capu-varza,

    Cred ca raspunsul corect este punctul 1. La punctul 2/4. asi sugera ca AZS sunt mai exersati in cazuistica iudeo-fariseica datorita problemelor familiare idaismului: sabatul, porcul, etc.

  17. furtunadragos says:

    Singurul pacat adevarat la romani e faptul ca e pacat sa fii fraier :))

  18. Crassus says:

    Teleevanghelistul nostru s-a intors in mediul virtual cu un avant incredibil. Printre primele postari pe fb este si un elogiu la adresa lui Mark Finley, pe care il apreciaza pentru onestitatea lui.

    Pur si simplu dezamagitor… L-am ascultat constant pe Cornel in ultimii 4 ani, pentru simplul motiv ca mergeam la biserica lui. Daca in trecut se vedea ca omul inca mai asimila noutati si isi punea intrebari, in ultimii ani se plafonase complet, trecuse la faza de standardizare a convingerilor si avea o atitudine foarte aroganta.
    Toti cei care indrazneau sa-i puna la indoiala anumite afirmatii erau pentru el niste frustrati invidiosi. Si ca o ironie, nu era o predica in care sa nu strecoare la greu frustrari personale. Daca biserica nu poate fi altceva, macar sa fie un divan psihanalitic pt problemele lui nerezolvate (care de altfel il privesc doar pe el).

    Ceea ce il consterneaza acum si il face sa-si iasa din fire este atitudinea bisericii de dupa scandal. Fanii lui au suferit o deceptie in urma „caderii” eroului lor, iar restul publicului a fost pur si simplu fascinat de noul subiect de gossip: „oare cine a fost de vina? ce s-a mai intamplat cu ei? unde or sa o apuce de aici inainte?”
    Ambele sunt atitudini omenesti normale, in special pt lumea din ghetto care a ramas intr-un stadiu emotional infantil. Dar din punctul de vedere al lui Cornel, oamenii ar fi trebuit sa se comporte altfel, sa nu aiba reactii, sa fie zen, doar nu i-a invatat el atatia ani?

    E dezamagitor ca teleevanghelistul se intoarce in acelasi ghetto familiar al sloganurilor, in care eroii sunt Mark Finley, Shawn Boonstra si altii ca ei… Omul nu se intelege pe el in primul rand, apoi nu-i intelege pe ceilalti. Si in final se asteapta sa fie relevant!
    Intoarcerea lui pe fb mi-a adus aminte de articolul Alexei, cu pocainta ca rezultat al compulsiei la repetitie.

  19. Ianis says:

    Crassus
    E prea devreme sa ceri o schimbare, el inca trece prin sevrajul ce vine dupa dependenta de aprecierea publicului. Sa ajungi un nimeni peste noapte nu e la indemana oricui.
    Sa continuam discutia asta cam peste un an 🙂

  20. Crassus says:

    „Așa se întâmplă și acum și soarele, ca un mire,cu bucuria unui viteaz, se înalță la un capăt al cerului și își isprăvește drumul la celălalt capăt. Nimic nu se ascunde de căldura lui. Asfințitul lui este plin de grație și ne amintește de faptul că Dumnezeu ne-a creat și ne-a dat ziua ce urmează să fie ca o aducere aminte că nu am fost niciodată Homo Habilis sau Sapiens. Celor care aveți această convingere, dar și celor care nu o aveți, Sabat fericit!
    Cu drag Cornel Dărvășan”

    Amen, brother.

    „I get terrible drunk, and then I get good and saved.
    Both of them done me a powerful lot of good – gettin’ drunk, and gettin’ saved.” Drunk man, Elmer Gantry.

  21. Crassus,

    Ce-la face pe Elmer Gantry sa fie Elmer Gantry? Lews ne da raspunsul: desi Gantry este un tip urban si un atlet versatil social, micul sau univers fundamentalist/evanghelic ramane singurul univers pana la capat, unica lui paradigma cosmica. Saracial lui intelectuala i-l face incapabil sa abordeze critic religia in care a fost crescut si indoctrinat. Un animal sanatos, Gantry nu incape totusi in calapodul idealurilor de sfintire baptiste, dar este in acelasi timp prea urban sa fie un simplu predicator de tara. Restul urmeaza de la sine.

    Antagonistul lui Elmer este Frank, pastorul baptist onest, pe care onestitatea intelectuala il conduce la inalta critica germana si evolutionism. Gantry este sincer indignat de ereziile lui Frank si ale profesorului de ebraica, iar Frank este indignat de exploatarea sexuala a fetelor din biserica de Gantry.

    Burt lancaster si-a inteles foarte bine personajul in filmul EG si l-a mantuit prin confruntarea cu fata dicaonului care a ajuns la bordel dupa ce a fost sedusa de el.

    Cred ca Lews este mai realist decat filmul. Frank este linsat de fratii din Texas in verva declansata de procesul maimutelor. Lui Gantry i se iarta indiscretiile sexuale (indreptatirea prin credinta) si le va continua in timp ce face cariera in biserica metodista. Ca pacatos iertat are multe de spus despre bogatiile harului fetelor de la cor. Haleluiah! Cine sa-l ierte pe bietul Frank? Homo habilis??

  22. Nu am fost niciodata homo… sapiens?!?!

  23. Crassus says:

    Nu am citit cartea inca, but it’s a must. In film lipseste Frank, dar din cate mi-am dat seama, rolul lui e inlocuit partial de ziaristul Jim Lefferts, care e un fel de deist/agnostic pasionat de religie.

  24. samson says:

    dl grassus,
    te ajuta cu placere taticu dtale, ca ie gratis si nici nu doare. ia d-aicea dle, three pages a day keep the devil away:
    http://gutenberg.net.au/ebooks03/0300851h.html

  25. Crassus says:

    thanks, samson.

  26. PENTRU O VREME CA ACEASTA

    Dragi prieteni, am vești bune de tot! Săptămâna viitoare, vom inaugura Centrul Creștin ,,SAPIENȚIA” în București, la Rin Grand Hotel. Un grup de oameni inimoși se va mobiliza să pornească o nouă ofensivă în a înțelege rostul vieții, prioritățile ei, moartea, dragostea, așa cum sunt acestea dezvăluite în cea mai frumoasă carte de pe pământ, Sfânta Scriptură. Dacă ar fi să-l plagiez pe Nicolai Berdiaev, marele gânditor rus, sensul vieții este întâlnirea cu Dumnezeu. Noi credem asta și sperăm că vor fi oameni care vor înțelege faptul că Dumnezeu oferă oricui o nouă șansă pentru viață, bucurie și speranță. Centrul Creștin ,,SAPIENȚIA” va avea trei preocupări importante. În primul rând, vom încerca să descifrăm sensurile adânci ale textului sacru al Bibliei, prin întâlniri relevante în fiecare vineri seara și sâmbătă. În acesta ofensivă vom promova și seminarii pentru tineri liceeni și studenți dar și seri culturale în limba română și, pe viitor, chiar și în limba engleză. Apoi, vom încerca să transmitem aceste mesaje, precum și emisiuni tv, pe internet, și sperăm că pe o televiziune în curând. În al treilea rând, dacă Dumnezeu deschide calea, anul viitor plănuim să avem cursuri universitare și poate chiar deschiderea unei facultăți și o Universitate Creștină care să promoveze valorile profunde ale creștinismului. Inițiatorii acestui proiect sunt Cornel Dărvășan, Flavius Pană și Petre Anghel, oameni cu slăbiciuni și păcate, dar care speră în harul lui Dumnezeu care poate restaura și reface. Vom promova toate valorile creștinismului și înțelegem faptul că oricui îi este adresată solia Mântuitorului ,,mergeți și faceți ucenici”, ,,propovăduiți Evanghelia la orice făptură”! Centrul Creștin ,,SAPIENȚIA” dorește ca înțelepciunea lui Dumnezeu să însoțească fiecare manifestare.
    Pentru cei interesați, VINERI SEARA, 4 OCTOMBRIE, la ORA 19 ne vom întâlni un grup deschis de rugăciune pentru acest proiect, la Rin Grand Hotel, va fi și mesaj biblic și rugăciune.
    Sâmbătă, 5 octombrie, ora 10-11:30, rugăciune și studiu biblic, 11:30-12, pauză, iar de la 12 mesaje biblice relevante și rugăciune.
    DESCHIDEREA propriuzisă va fi SÂMBĂTĂ, 5 OCTOMBRIE, ORA 18, care va debuta cu prima seară a programului evanghelistic PENTRU O VREME CA ACEASTA, cuprinsul îl veți putea vedea în imaginile de la sfârșitul acestui mesaj. Invităm prietenii noștri să ne susțină în rugăciune!
    cu drag, Cornel Dărvășan

  27. Ianis says:

    Geniala combinatia asta: Rin Grand Hotel + Mesaj biblic + Rugaciune.
    Din temele abordate (pamflet):
    – modestia crestina
    – infranarea poftelor
    – pregatire pentru parasirea oraselor in vederea revenirii lui Isus

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: