Un Mesia Roman

Anunțuri

12 Responses to Un Mesia Roman

  1. Capu-Varzã says:

    Edi,

    Continui sa fiu uimit de cat de mult o intelegere sanatoasa a Bibliei depinde de o exegeza robusta.
    La final spui ca cultele protestante care apar in sec 18-19 sentimentalizeaza (si ca rezultat distruge) semnificatia mitul roman. Nu e aceasta sentimentalizare un rezultat natural (evolutiv?) al romantismului sec 18?

  2. Capu-Varza:

    Raspunsul scurt este da, cu rezerva ca 98% din estetica neoprotestanta este kitch. Raspunsul elaborat este ca in secolul xx romantismul a nascut monstrii in lumea seculara (fascismul, nationalismul) si in sec xxi naste monstrii religiosi.

  3. taranprost says:

    Edy – Mi-ar placea sa stiu in ce ar consta acel 2% din estetica neoprotestanta care nu este kitch.”Il iubesc pe Isus” cu accentul pe prima silaba a lui „Isus” ? Imitarea celor care plang la rugaciune ? Rugaciunile balmejite dinaintea mesei ? Intonarea unor imnuri devotionale printre cascaturi ? Predicile „conserva ” ? Botezurile spectacol ?Relatia client – bancher dintre enorias si Dumnezeu ? Sau ati vrut doar sa fiti condescendent ?Calinescu spunea : „Sa nu fii vulgar in gandire. Restul poate fi lasat la voia intamplarii.” Imi desenati si mie un neoprotestant care respecta acest principiu ?

  4. foolfield says:

    As fi si eu interesat cu privire la acest procent, o adevarata oaza in desert.

  5. foolfield says:

    …daca s-ar integra in existenta noastra concreta.

  6. taranprost says:

    Edy – cu toate ca asa pare , destinatarul agresivitatii din ultimul meu comentariu nu sunteti dv.
    Ati apasat fara sa vreti pe un buton rosu.
    Imi dau seama ca centrul de greutate al comentariilor mele nu apartin sferei care va intereseaza , coborand in social sau psihologic.Imi cunosc , cred , limitele culturale .

  7. beniamin51 says:

    Taranprost

    Foarte trista insa adevarata imaginea pe care ne-ai prezentat-o ,imagine ce caracterizeaza foarte multe din comunitatile crestine neo-protestante..
    Exista un proverb care spune cam asa:
    „”o speranta mereu aminata imbolnaveste inima””
    Eu cred ca escatologia neo-protestanta este in mare nevoie de reformatiune.
    Premilenismul ce domina aceste miscari crestine in ultimii 200 e ani ,tot promite o intoarcere iminenta a lui Isus ,si un sfirsit al lumii ,ce insa se incapatineaza sa nu se materializeze nicidecum.
    Concluzia nu este ca EVANGHELIA a devenit irevelanta ,pentru omul secolului xxi ,ci ca aceasta evanghelie a fost inlocuita cu preocupari bolnave in domeniul speculatiilor escatologice;
    Fiarele apocatiptice,dezastre naturale ,terorism international ,si apatie in domeniul spiritual sint subiectele ce se vind foarte bine de la amvoanele neo-protestantilor.
    Unde evanghelia este neglijata ,e si normal ca -ceva- trebuie sa-i ia locul.
    Evanghelia este puterea lui Dumnezeu pentru transformarea caracterului fiecaruia care crede , si nu speculatiile despre sfirsitul lumii ce sint vinturate de la aproape toate amvoanele neo-protestante.
    Reformatiunea protestanta din sec xvi a schimbat fata lumii , si a facut posibila aparitia lumii moderne .Speculatiile apocaliptice ce domina lumea crestina a ultimelor 200 de ani sint de fapt un drog halucinogetic ce de cele mai multe ori produce monstrii in mintea celor ce le cred cu adevarat.
    Adventistii de la Waco texas si penticostalii lui Jim Jones sint bune exemple de oameni amagiti de mirajul unui sfirsit al lumii si promisiunea ca Isus este chiar la usa sa-i ia undeva la cer ,sau sa instaureze o imparatie cu sediul la Ierusalim.
    Edi are dreptate ca acestasta forma de crestinism are in ea simburele autodistrugerii.

  8. Capu-Varzã says:

    O emisiune interesanta, putin off topic, dar potrivita cu tematica generala a site-ului:

  9. inkultus says:

    Ați omorît forumul! :))

  10. AMIN. Multumesc lui Dumnezeu ca am ajuns sa aud un pastor crestin prezentand teologia crucii in Epistola catre Romani si in Epistola catre Evrei bazat doar pe adevar istoric.

    Cred ca ar fi bine sa prezentati teologia crucii si din perspectiva Apostolului Ioan fiindca Apostolul Ioan a fost cu Domnul Hristos la cruce.

    Cu respect,
    George, Chicago

  11. Domnule beniamin51:

    „Evanghelia este puterea lui Dumnezeu pentru transformarea caracterului fiecaruia care crede” (beniamin51).

    „Si am auzit un glas tare, care iesea din scaunul de domnie, si zicea: ‘Iata cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei, si ei vor fi poporul Lui, si Dumnezeu insus va fi cu ei. El va fi Dumnezeul lor.’ ” (Apocalipsa 21:3). „Afara sint cinii” (Apocalipsa 22:15).

    Ca recunoastem sau nu, fiecare biserica „califica” membrii ei pentru cer–si doar ei.

    Bazat pe principiul mantuirii prin „credinta” (si numai prin credinta), Ce credeti: Ce categorie de credinciosi a vazut Apostolul Ioan in cortul lui Dumnezeu?

    Ce categorie de oameni sant „cinii”: Oameni credinciosi sau necredinciosi?

    Cu respect,
    George, Chicago

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: